Ursprungligen postat av Bowen
Visa inlägg
Den såldes på Sundsvallsmässan för 22600 kr om det gäller ännu vet jag inte men kolla med Lars på Outdoorsport i länken ovan så får Du besked, motorn ingår i priset men inte batteriet och så får Du välja en lämplig paddel att köpa till och det bör man ha en, jag tog en vanlig standard billigaste han hade då jag räknar med att den inte kommer att användas så himla ofta.
Visst är det mera pengar än vad en vanlig fiskekajak kostar men ändå billigare än vad tex Hobie med pedaldrift är och iaf i mina ögon så är Torqe.n mera allsidig i sin användning med elmotorn än vad Hobie är, samt att Torque kan paddlas som en vanlig av den som så föredrar elelr om man vill ut och bara just paddla för rekreation eller träning så den fyller flera funktioner.
Bäst av allt är att man har båda händerna fria hela tiden för att fiska och hantera spöt det är extra skönt främst vid drillning av fisk när vinden tex trycker in en mot vassen så gäddan kan gå fast i vassen så bara lägga i back och styra med fotpedalerna och ta sig bort från vassen men med full koll på fisken och spöt, det gillar jag
Ska lägga upp några bilder på hur jag fixat till den även om den inte är helt färdigriggad ännu men iaf fungerande.
Kommentera