Ursprungligen postat av v_skogh
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bygga sig en fiskemaskin?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Zebbe Visa inläggHar du missat nåt eller? Förstår inte varför du frågar :/
Jag förutsatte då att du själv hade lite tankar kring planering och arbete eller rentav redan satt det i verket.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av v_skogh Visa inläggMissat å missat, eftersom att du skrev: "Dessutom bygger man själv för att det finns en charm med själva planeringen, arbetet och förhoppningsvis resultatet."
Jag förutsatte då att du själv hade lite tankar kring planering och arbete eller rentav redan satt det i verket.Zebaztian ZzZ
Kommentera
-
Härligt, precis min tanke också även om du verkar kommit lite längre. För det låter som du redan skaffat båt? Vilken?
Som jag ser det som kommer jag dock inte behöva göra så mycket om det nu blir en Crescent 434, den är ganska optimal för mig i sin planlösning.
Har du tänkt montera stolar i båten? Om, vilka och hur har du tänkt att lösa det?
Kommentera
-
Hej, tänkte visa dig min båt.
Du kanske får lite inspiration och tips av den.
Dålig budget fick mig att tänka till lite och jag kom fram till att en burk gelcoat inte är värd 80 tusen kronor. Båten köpte jag för 200spänn. Reglar, beslag, bultar och muttrar för en tusenlapp. Golfmatta på jula 298 spänn. Sen sitter det lite fler leksaker på den men dom kan man inte få billigare
Men för en båt med helt plant kastdäck har jag gett knappt 1500 spänn, ganska så otroligt om man tänker efter. Tvåtaktarn ska snart bytas till en fyrtaktare.
Ett tips är att du väljer båt med ett bra skrov, stabilt alltså, sen om du måste riva ur massa inredning har ingen betydelse, finns alltid vinkelslip med grovtandad klinga Så in på blocket och klicka på visa billigast knappen och leta upp ett projektMr. Walleye - Bassboat angler
Kommentera
-
Hur f-n gör jag för att lägga in bilder i inläggen? Varit flitig och fotat senaste båtprojektet men lyckas inte få in bilderna.
Annars får ni gärna gå in och kolla på bloggen, där syns båten.
Mvh Micke
Kommentera
-
Varför inte bygga hela båten, från scratch så att säga?
Har själv byggt om ett antal båtar för att passa bättre för fiske,Vator 17,crecent 465,örnvik 481 (suveränt skrov), Flipper 575,Buster RS....glömde eventuellt nån. Fullt fungerande har de nog blivit men helt nöjd
har jag aldrig varit (undrar om man kan bli det?) alltid har nåt varit fel för just fiske.
Så pågående projekt,mest på grund av dåligt med pengar för tillfället,är just ett bygge från scratch.
En hög med bräder lite skivor,några dunkar epoxi och allehanda andra grejor är allt som behövs...och tid
massor av tid, den mesta går åt till att tänka och åter tänka och fantisera...
Skall försöka få in några bilder på skapelsen framöver, 520 lång 2m bred blir den i alla fall.Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Ett tips till er som vill ha matta i båten,ÖB har en för 125:- rullen,(den utan dränering).
Har själv limmat dit i min Ockelbo b16,finns inget bättre än matta på durken (mindre ljud,lådorna åker inte omkring,skönt o stå på,lätt o tvätta rent och krokarna fastnar inte (man kan dra kroken på mattan utan att den fastnar).Slungan
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 808 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka