Just 434an tycker jag är lite ostadig p.g.a det rundade skrovet. Någon som håller med? Men det är klart på en mindre sjö än vänern duger det nog gott.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bygga sig en fiskemaskin?
Collapse
X
-
Mycket intressant tråd, tack för det. Är själv väldigt sugen på att bygga om min båt som jag trots orginalutförandet blivit helt kär i. Det är en Jofa Havsbris 4.5meter och har på sin plussida att den är stabil, robust och gedigen. Den går bra i vattnet och pallar lite motor. Den har bra utrymmen och jag tycker den verkar vettig som projekt. Nackdelen är att den är tung och klumpig. Finns fler nackdelar säkert, så för den som vet om några, upplys mig gärna! Jag hade tänkt göra i princip samma ombyggnation som du, kastdäck fram, ett mindre bak samt stuvutrymmen med nya skott. Nu är jag student så pengar, tid och framförallt ett bra garage saknas för tillfället, varför projektet ännu är en dröm. Vad jag dock kan göra som är gratis är att planera, därför ska denna tråd bli spännande att följa.Zebaztian ZzZ
Kommentera
-
Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Zebbe Visa inläggMycket intressant tråd, tack för det. Är själv väldigt sugen på att bygga om min båt som jag trots orginalutförandet blivit helt kär i. Det är en Jofa Havsbris 4.5meter och har på sin plussida att den är stabil, robust och gedigen. Den går bra i vattnet och pallar lite motor. Den har bra utrymmen och jag tycker den verkar vettig som projekt. Nackdelen är att den är tung och klumpig. Finns fler nackdelar säkert, så för den som vet om några, upplys mig gärna! Jag hade tänkt göra i princip samma ombyggnation som du, kastdäck fram, ett mindre bak samt stuvutrymmen med nya skott. Nu är jag student så pengar, tid och framförallt ett bra garage saknas för tillfället, varför projektet ännu är en dröm. Vad jag dock kan göra som är gratis är att planera, därför ska denna tråd bli spännande att följa.
Skall börja med att köpa mig en el-motor sen sondera terrängen på lämpliga skrov. Vad jag gillar med just Crescent 434:an är att man kan göra enkla förändringar men ändå uppnå fullgott resultat. Kommer kanske tilloch med ha möjligheten att återställa båten.
Men jag hoppas att vi kan hålla tåden vi liv då väldigt många här går i samma tankar eller redan gjort handling av tankarna. Således många goda tips och funderingar.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av roach master Visa inläggJust 434an tycker jag är lite ostadig p.g.a det rundade skrovet. Någon som håller med? Men det är klart på en mindre sjö än vänern duger det nog gott.
Alltid nyttig input.
Kommer nog aldrig ta ut båten på så stora Vatten som Vänern, Mjörn lär bli största sjön.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av DavidL Visa inläggZebaztian ZzZ
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Zebbe Visa inläggHar man liten *** så Jag vill ha max 15hk och ingen pulpet som bara är ivägen så även om jag var miljonär så skulle tuffy(***komplex)boats inte vara mitt förstahandsval. Dessutom bygger man själv för att det finns en charm med själva planeringen, arbetet och förhoppningsvis resultatet. Tack ändå för din input.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Zebbe Visa inläggHar man liten *** så Jag vill ha max 15hk och ingen pulpet som bara är ivägen så även om jag var miljonär så skulle tuffy(***komplex)boats inte vara mitt förstahandsval. Dessutom bygger man själv för att det finns en charm med själva planeringen, arbetet och förhoppningsvis resultatet. Tack ändå för din input.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 808 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka