Bygga sig en fiskemaskin? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bygga sig en fiskemaskin?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Just 434an tycker jag är lite ostadig p.g.a det rundade skrovet. Någon som håller med? Men det är klart på en mindre sjö än vänern duger det nog gott.
    I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
    Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Mycket intressant tråd, tack för det. Är själv väldigt sugen på att bygga om min båt som jag trots orginalutförandet blivit helt kär i. Det är en Jofa Havsbris 4.5meter och har på sin plussida att den är stabil, robust och gedigen. Den går bra i vattnet och pallar lite motor. Den har bra utrymmen och jag tycker den verkar vettig som projekt. Nackdelen är att den är tung och klumpig. Finns fler nackdelar säkert, så för den som vet om några, upplys mig gärna! Jag hade tänkt göra i princip samma ombyggnation som du, kastdäck fram, ett mindre bak samt stuvutrymmen med nya skott. Nu är jag student så pengar, tid och framförallt ett bra garage saknas för tillfället, varför projektet ännu är en dröm. Vad jag dock kan göra som är gratis är att planera, därför ska denna tråd bli spännande att följa.
      Zebaztian ZzZ

Kommentera

Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
          Det där var ju bara taskigt för oss som sitter här och drömer om lätt modiferade ekor

Kommentera

Ursprungligen postat av Zebbe Visa inlägg
            Mycket intressant tråd, tack för det. Är själv väldigt sugen på att bygga om min båt som jag trots orginalutförandet blivit helt kär i. Det är en Jofa Havsbris 4.5meter och har på sin plussida att den är stabil, robust och gedigen. Den går bra i vattnet och pallar lite motor. Den har bra utrymmen och jag tycker den verkar vettig som projekt. Nackdelen är att den är tung och klumpig. Finns fler nackdelar säkert, så för den som vet om några, upplys mig gärna! Jag hade tänkt göra i princip samma ombyggnation som du, kastdäck fram, ett mindre bak samt stuvutrymmen med nya skott. Nu är jag student så pengar, tid och framförallt ett bra garage saknas för tillfället, varför projektet ännu är en dröm. Vad jag dock kan göra som är gratis är att planera, därför ska denna tråd bli spännande att följa.
            Precis, jag har andra ekonomiska förutsättningar men kan inte ro i land ett dylikt projekt förrän till hösten.
            Skall börja med att köpa mig en el-motor sen sondera terrängen på lämpliga skrov. Vad jag gillar med just Crescent 434:an är att man kan göra enkla förändringar men ändå uppnå fullgott resultat. Kommer kanske tilloch med ha möjligheten att återställa båten.
            Men jag hoppas att vi kan hålla tåden vi liv då väldigt många här går i samma tankar eller redan gjort handling av tankarna. Således många goda tips och funderingar.

Kommentera

Ursprungligen postat av roach master Visa inlägg
              Just 434an tycker jag är lite ostadig p.g.a det rundade skrovet. Någon som håller med? Men det är klart på en mindre sjö än vänern duger det nog gott.
              Har du egen erfarenhet eller är det något du misstänker?
              Alltid nyttig input.
              Kommer nog aldrig ta ut båten på så stora Vatten som Vänern, Mjörn lär bli största sjön.

Kommentera

Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
                Har man liten *** så Jag vill ha max 15hk och ingen pulpet som bara är ivägen så även om jag var miljonär så skulle tuffy(***komplex)boats inte vara mitt förstahandsval. Dessutom bygger man själv för att det finns en charm med själva planeringen, arbetet och förhoppningsvis resultatet. Tack ändå för din input.
                Zebaztian ZzZ

Kommentera

Har man liten *** så Jag vill ha max 15hk och ingen pulpet som bara är ivägen så även om jag var miljonär så skulle tuffy(***komplex)boats inte vara mitt förstahandsval. Dessutom bygger man själv för att det finns en charm med själva planeringen, arbetet och förhoppningsvis resultatet. Tack ändå för din input.
                  Haha, vilka är dina tankar kring "båtbygge" då? Något du satt i verket?

Kommentera

-stor *** är liten tröst i fattigt hem.

Kommentera

434:ans skrov bygger på 465:ans, och just det skrovet tycker jag är väldigt stabilt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 808 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka