Var precis och handlade grajjor och på söndag är det dags att sätta planen i verk
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bygga sig en fiskemaskin?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av småfiskaren Visa inläggVar precis och handlade grajjor och på söndag är det dags att sätta planen i verk
Kommentera
-
Jag ska faktiskt också fixa lite med båten framöver här. Ska dock flytta och grejja först. För mig blir det nog fråga om följande:
-Renovera reling
-Renovera tofterna
-Måla utvändigt och invändigt
-Ev. montera stolar
Funderar också på kastdäck av nåt slag, eller bara göra botten av båten "jämnare" att stå på, det funkar det också. Nån som har idéer om just det sista är ni välkomna att dela med er till mig.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av 7Ur5b67rVad har gubben för båt ?
En Crescent, äldre variant, av någon modell. Det fanns en tråd här som behandlade en annan killes båt, som troligtvis är samma som min, men jag hittar den inte.
Den är drygt 4m, vit, glasfiber, svart "tunnare" reling. Tre tofter.
Kommentera
-
Jag har kommit på hur jag vill göra, vad tycker ni?
Tänkte göra kastdäck över hela båten, med två st stolar fördelat snyggt. samt nedsänkt benplats bak som en "fyrkant" med lucka som man kan lägga till över.
så jag fortfarande kan sitta ner och styra.
låter det helt idiotiskt?
för jag tror på den ide´n
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gubben Storm Visa inläggJag ska faktiskt också fixa lite med båten framöver här. Ska dock flytta och grejja först. För mig blir det nog fråga om följande:
-Renovera reling
-Renovera tofterna
-Måla utvändigt och invändigt
-Ev. montera stolar
Funderar också på kastdäck av nåt slag, eller bara göra botten av båten "jämnare" att stå på, det funkar det också. Nån som har idéer om just det sista är ni välkomna att dela med er till mig.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Macke85 Visa inläggJag har kommit på hur jag vill göra, vad tycker ni?
Tänkte göra kastdäck över hela båten, med två st stolar fördelat snyggt. samt nedsänkt benplats bak som en "fyrkant" med lucka som man kan lägga till över.
så jag fortfarande kan sitta ner och styra.
låter det helt idiotiskt?
för jag tror på den ide´n
Kommentera
-
Ursprungligen postat av småfiskaren Visa inläggdet låter inte idiotiskt. Själv tänker jag bygga ihop förtoften och mittoften till ett kastdäck. Orkar du vänta så kanske jag kan lägga in en bild på min båt och hur den skall se ut o du vill ta några ideer från mitt bygge
Bilden är klar nu ska man bara ta sig dit.
Lägg gärna in Bilder på hur du gör inte bara på färdigt projek
Om du kan och vill förstås..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Macke85 Visa inläggHehe kan ju vara värt att vänta för vet inte hur jag ska byggat
Bilden är klar nu ska man bara ta sig dit.
Lägg gärna in Bilder på hur du gör inte bara på färdigt projek
Om du kan och vill förstås..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av småfiskaren Visa inläggom du jerkar och flugfiskar mycket kan det vara värt att bygga kastdäck. Annars hade jag bara byggt upp durken (golvet) för att stå och spinnfiska ifrån.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 808 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka