Efter närmare tanke vad det gäller privatekonomin får jag nog lugna mig med större inköp ett tag framöver.
Köket ska renoveras och huset ska byggas ut och detta grusar planerna för inköp av en Quintrex till hösten.
Men en båt vill jag ändå ha,
Saken är den att jag läste i en fisketidning för ett tag sedan om en kille som byggt om sin båt till en riktigt gäddräpare.
Jag tänker mig följande:
-Plastbåt 4,0-4,5 meter
-Ett främre och bakre casting deck
-Mattbeklädd
-Snurrstolar fram och bak
-Praktiskt ekolodsmontering samt elmotormontering
-Plant golv
Är helt novis på båtar, dess konstruktion och uppbyggnad men har inte tummen mitt i handen och tillgång till bra garage.
Planerar alltså inköp av plastbåt i storleken 400-450 för att sedan riva ut hela "inredningen" och på nytt bygga upp den efter eget tycke och smak.
Så nu till mina frågor.
Hur går jag till väga?
Lämpliga utgångsobjekt? Något särskilt att tänka på vid val av båt?
Länkar till liknande projekt?
Saker att tänka på?
Alla tips och råd hade varit suveränt. Allting är i planeringsstadiet men man måste börja någonstans. Ska tillägga att båten uteslutande ska användas till gädd/abborre och gös-fiskei mindre vatten. Båten skall stå på trailer.
Så vad tror ni? Är det döfött eller värt att lägga ner tiden och hur stor är sannolikheten att man kan få till något vettigt?
All input är välkommen.
Köket ska renoveras och huset ska byggas ut och detta grusar planerna för inköp av en Quintrex till hösten.
Men en båt vill jag ändå ha,
Saken är den att jag läste i en fisketidning för ett tag sedan om en kille som byggt om sin båt till en riktigt gäddräpare.
Jag tänker mig följande:
-Plastbåt 4,0-4,5 meter
-Ett främre och bakre casting deck
-Mattbeklädd
-Snurrstolar fram och bak
-Praktiskt ekolodsmontering samt elmotormontering
-Plant golv
Är helt novis på båtar, dess konstruktion och uppbyggnad men har inte tummen mitt i handen och tillgång till bra garage.
Planerar alltså inköp av plastbåt i storleken 400-450 för att sedan riva ut hela "inredningen" och på nytt bygga upp den efter eget tycke och smak.
Så nu till mina frågor.
Hur går jag till väga?
Lämpliga utgångsobjekt? Något särskilt att tänka på vid val av båt?
Länkar till liknande projekt?
Saker att tänka på?
Alla tips och råd hade varit suveränt. Allting är i planeringsstadiet men man måste börja någonstans. Ska tillägga att båten uteslutande ska användas till gädd/abborre och gös-fiskei mindre vatten. Båten skall stå på trailer.
Så vad tror ni? Är det döfött eller värt att lägga ner tiden och hur stor är sannolikheten att man kan få till något vettigt?
All input är välkommen.
Kommentera