Spöhållare framför rutan? Funkar det? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spöhållare framför rutan? Funkar det?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
    Nix ingen bild och båten är dryga 8 mil bort, men det ger sig.trä på dem uppifrån och vänd dem så att fästpunkten kommer inåt, sedan placera översta hålen på hållaren så det passar med fästet, det gör att överdelen av hållaren kommer ovanför räcket vilket jag tycker är en fördel.
    När du hittat rätt placering på räcket så är det bara att dra åt så det sitter stadigt.
    Dålig bild, men det var allt jag hittade

Click image for larger version

Name:	rodhold.JPG
Views:	1
Size:	21,7 KB
ID:	1758596

Jag har även dragit ett buntband runt relingsfästet för att eliminera risken att spöhållaren vrider sig.
    Syns om man tittar noga.....

Kommentera

Jag fick tyvärr borra i min båt för att få fast berkleys trippelhållare. Men min båt är rätt gammal så jag är nog sista ägaren på -88:an.

Hade det inte blivit för trångt hade jag föredragit spöhållarna på sidan om pulpeten. Men istället valde jag att dela på trippelhållaren till 2+1 och borra upp dem i det rundade partiet strax framför motorn. Det blev en ypperlig lösning iaf.
      Men du ville ju inte borra alls så då blir relingen din bästa lösning.

Kommentera

Hjälp vad jag har jagat dessa fästen, något tips på vart dom kan finnas?
        Det har nu slutat med att jag köpte 19mm på jula oxh skall se om man kan använda dessa.
        Men 25mm finns ingenstans..
        Jag har kollat Jula, K-rauta, k.lindqvist Ab, där fanns dom i sortimentet, men han hade inga hemma och ville inte ta hem om jag inte köpte en nedrans massa., Frej johnsson, inget liknade i lager, Rörpojkarna Ab, ville inte sälja till privatperson, ej heller hjälpa mig alls.
        Så något direkt tips på vart jag kan finna dom?
        För dom som inte vet vad jag pratar om denna typ: http://www.lindqvist-msk.com/detaljer.asp?butik=86425
        Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
        &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
        ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
        Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
          Hjälp vad jag har jagat dessa fästen, något tips på vart dom kan finnas?
          Det har nu slutat med att jag köpte 19mm på jula oxh skall se om man kan använda dessa.
          Men 25mm finns ingenstans..
          Jag har kollat Jula, K-rauta, k.lindqvist Ab, där fanns dom i sortimentet, men han hade inga hemma och ville inte ta hem om jag inte köpte en nedrans massa., Frej johnsson, inget liknade i lager, Rörpojkarna Ab, ville inte sälja till privatperson, ej heller hjälpa mig alls.
          Så något direkt tips på vart jag kan finna dom?
          För dom som inte vet vad jag pratar om denna typ: http://www.lindqvist-msk.com/detaljer.asp?butik=86425
          Vet ju inte var du håller till men hos Slangservice i Uppsala är det iaf inga problem att köpa såna, har köpt alla mina där och i flera omgångar, men kanske långt att åka men annars kande väl skicka några till dig!

Kommentera

vänd dig till någon som håller på med hydralik!
            sök typ eniro å slang snaabben så lär du hitta någon nära dig el kolla upp typ mekonomen hade sånna jag med en gång i tiden då det var rally som gällde
            !
            JERK ÄR ETT DYRT TRÄSK Å FASNA I
            <iframe src="http://www.facebook.com/plugins/likebox.php?href=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fp latform&amp;width=292&amp;colorscheme=light&amp;sh ow_faces=true&amp;stream=true&amp;header=true&amp; height=427" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:292px; height:427px;" allowTransparency="true"></iframe>

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
              Vet ju inte var du håller till men hos Slangservice i Uppsala är det iaf inga problem att köpa såna, har köpt alla mina där och i flera omgångar, men kanske långt att åka men annars kande väl skicka några till dig!
              Jag finns i göteborg, men det måste ju finnas här med tycker man ju. I värsta fall kanske jag kollar med slangservice och be dom skicka.
              Tack för hjälpen
              &

-Okänd

Kommentera

Biltema har eller ialla fall hade för några år sedan.
                //C
                http://sportfisher.se

Kommentera

Ja jävlar! Det enda stället jag inte kollat.. Tackar allra ödmjukast!
                  &

-Okänd

Kommentera

Annars fick jag tag i mina på Swedol......

Kommentera

Jag satte spöhållarna, två st, på babords fribord (jäklar vad nautisk jag är) i båten istället.
                      Så det fick bli åtta små hål att oroa sig över i framtiden.
                      Och efter allt strul med att få tag på dessa rörklämmor, som jag fick tag i på biltema, så använde jag en, till en lanterna.
                      &

-Okänd

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka