Billigt sätt att skaffa kanot/kanadensare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Billigt sätt att skaffa kanot/kanadensare?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Billigt sätt att skaffa kanot/kanadensare?

Som sagt, skulle vilja veta några heta tips på hur mycket en kanot ligger på begagnad? Jag och en polare är helt nya inom området av båtar och behöver en båt som klarar oss båda och är lätt att ta med sig till nya sjöar.

Är det något speciellt vi måste tänka på ifall vi ska kolla på en begagnad kanot osv? Behöver massor av tips så ös på!

Ursprungligen postat av Kopka Visa inlägg
    Som sagt, skulle vilja veta några heta tips på hur mycket en kanot ligger på begagnad? Jag och en polare är helt nya inom området av båtar och behöver en båt som klarar oss båda och är lätt att ta med sig till nya sjöar.

Är det något speciellt vi måste tänka på ifall vi ska kolla på en begagnad kanot osv? Behöver massor av tips så ös på!
    Jag skulle aldrig sätta mig i en kanot om det är något som är lite "slitochsläng" med.. En kanot är alldeles för instabil.

Jag och min kompis har en liten jolle, passar perfekt. Lätt att bära osv. Finns två platser i den och klarar båtmotorer upp till 2hk. Namnet på den vetitusan men skulle tippa på att det är någon segeljolle av något slag, en sådan skulle jag rekomendera. Du kan hitta dom i prisklasserna 1000-3000:- om du har lite tur. Har du tålamod och tid att vänta så skulle jag rekomendera det..

Som sagt, kanot är inget jag rekomenderar, du har ingen större styrsel på den heller, den flyter snabbt, du kan inte stå upp etc...
    www.TeamPikeHard.blogspot.com - Vi bloggar om predatorfiske!

Kommentera

Ok ok! Tack för svaret! Skäms lite på att jag är så dålig på båtar men behöver man inte en släpkärra för att dra med sig skiten då? Och angående elmotor? Är det något att satsa på?

Kommentera

kika på www.oskwig.se och 330´n den väger bara 38 kg
        Gillar prickigt randigt & högklackat

Kommentera

Ursprungligen postat av Kopka Visa inlägg
          Ok ok! Tack för svaret! Skäms lite på att jag är så dålig på båtar men behöver man inte en släpkärra för att dra med sig skiten då? Och angående elmotor? Är det något att satsa på?
          Det är bra man "vågar" fråga om det är något man inte är så hemma på, någon gång måste man ju bli de!

Till min båt behöver jag ingen släpkärra, slänger upp den på biltaket. Inga som helst problem, släpkärra är ju smidigast om man har en, brukar ta min släpkärra ibland men ändå smidigare att bara ta den på taket.

Elmotor är säkerligen något att satsa på om det är så att du beslutar dig för att köpa just en sån här båt. Jag har dock en Yamaha 2hk på min lille båt. Hade Elmotor tidigare men tycker batteri osv tar för stor plats i den lille båten, kanske bara är jag som är löjlig eller har ovanligt mycket prylar i båten förrutom detta.

Är det något, så bara fråga!
          www.TeamPikeHard.blogspot.com - Vi bloggar om predatorfiske!

Kommentera

ursäktar om jag råkar ta upp en halvgammal tråd men de absolut skönaste fisket jag har är i en kanadensare. Visst man kan inte stå i båten men du får ett riktigt enkelt fiske (enligt mig iaf) de krävs ingen större kraft för att trolla och du slipper köpa en båt för 10000!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
            18 svar
            5 813 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Lärka
            av Lärka