tjenna. är lite sugen på en jänkebåt . det är en Nitro Bassboat .. här få ni en länk så få ni titta på den om ni vill =) och säga vad ni tycker om den !! http://www.blocket.se/kristianstad/N....htm?ca=21&w=2
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nitro Bassboat
Collapse
X
-
Då den är byggd för sportfiske så finns det garanterat fullt med trevlig utrustning i den. Sen om du använder den i en älv eller insjö så blir den nog kanon. Att det är rejält låga fribord behöver jag nog knappast påpeka. Sen måste den nog gå som ett skott med 150hk!!
Skicket ser inte så bra ut på bilderna. Behöver nog lite kärlek och omvårdnad.
Ibland kan golvet i aktern ruttna och då måste man byta hela golvet i durken och det är lite bökigt.
Angående priset tycker jag att den var i dyraste laget om man ser till årsmodell och skick. Visst det är en stor motor men det är åndå en -90 vilket känns lite osäkert då man inte vet hur den är skött.
Om du kollar ibland mina foton så ser du min Tracker. Som exempel gav jag 35.000:- för den med original Tracker 40hk motor och trailern. Det var 8år sedan.
Tyvärr kan jag inte ge dig info om hur originalmotorerna går då jag sålde min samma vecka som jag köpte båten så jag han aldrig prova den.
Åk och kolla på den om du blir sugen måste du försöka pruta ned den hårt! Eller få dom att ge dig en motorgaranti.Senast ändrad av Wengrud; 2010-03-17, 10:29.
-
Ja jag ska ha den i insjö och även lite i innerskärgård och fiska mest jerkbait å även lite gäddmete, Ja jag ska ta med en som är redigt duktig på båtar så han få titta på den å sen isåfall så ska jag göra de smålänningar är bäst på " att pruta " :P .. Ja din båt är redigt trevligt. gillar jänk båtarna starkt.. Om de nu inte blir den ja har tittat på så kanske de få bli Tracker.Gädda : 9,8 Gös : 5,7 Abbore : 1,6 Sutare : 1,7 Regnbåge : 3,2 brax : 3,7 Röding : 1,7 Björka 0,62 Lake : 1,6
Kommentera
-
Mobetahl : Ja jag tittade bara lite snabbt innan på annonsen, men nu när de är lusch så såg jag med de.
Jag har funderat på de lite ja, men vet inte vad ja vända mej till. Har iallafall släcktingar i washinton (stavas?) Dc ..
Nån snäll som kan ge mej tips om på bästa sätt få tag i bår från staterna . helst en Tracker isåfall..Gädda : 9,8 Gös : 5,7 Abbore : 1,6 Sutare : 1,7 Regnbåge : 3,2 brax : 3,7 Röding : 1,7 Björka 0,62 Lake : 1,6
Kommentera
-
Riskabelt som f-n att köpa grisen i säcken via bilder på nätet.
Vänd dig till http://www.boats.de/ om du seriöst funderar på att importera, dom har gott renome vad jag vet.
Om du inte har någon på plats som du litar på och som kan sköta affären åt dig.
Viktigt som f-n med pappersexercisen i USA, så ingen bank (eller annan instans) har intresse i båten.Senast ändrad av Zuckuss; 2010-03-17, 13:04.Ursprungligen postat av boman1979zuckuss verkar inte vidare klipsk...hissen går inte hela vägen upp...
:
Kommentera
-
Zuckuss : Tack så mkt. jag vet inte redigt hur ja ska göra ännu. Kanske t.o.m behåller den båten jag har ett år till. men man kan ju alltid spåna liteGädda : 9,8 Gös : 5,7 Abbore : 1,6 Sutare : 1,7 Regnbåge : 3,2 brax : 3,7 Röding : 1,7 Björka 0,62 Lake : 1,6
Kommentera
-
Det var så lite så.
Det går definitivt att göra bra affärer via import, bara man vet exakt vad det är man köper (vilket inte alltid är det lättaste att ta reda på).
Alternativet är ju att köpa till ett pris man är nöjd med och ett skick som i alla fall förefaller skapligt.
Sedan räkna in en rejäl buffert till renovering i priset inkl. transport.
Är man ändå hemma rent ekonomiskt så är det väl bara att köra på.
Osis med gammalt junk kan man ju faktiskt ha på hemmaplan också om det vill sig illa (dock har man ju i allmänhet möjligheten att inspektera det tänkta objektet live).
Lycka till i letandet.Ursprungligen postat av boman1979zuckuss verkar inte vidare klipsk...hissen går inte hela vägen upp...
:
Kommentera
-
Ursprungligen postat av foxxen Visa inläggZuckuss : Tack så mkt. jag vet inte redigt hur ja ska göra ännu. Kanske t.o.m behåller den båten jag har ett år till. men man kan ju alltid spåna lite
har dom själva importerat den från USA så har dom inte betalat mer än 8-10 000kr för båten. + frakt, moms tull om allt står rätt till... motorn ska du helst provköra så du ser att den går bra under last och genom hela varvregistret....
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 824 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka