Traila båt med fast propelleraxel - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Traila båt med fast propelleraxel

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Traila båt med fast propelleraxel

Funderar på att byta båt (igen). Jag är ute efter en sjövärdig båt så jag kan gå ut upp mot 20Nm även i lite tråkigt väder, trolling och vrakfiske. Jag är väldigt förtjust i Viknes och funderar på deras 770. Problemet är att den har fast axel. Någon som har provat att traila med fast axel? Har ni några tips på andra båtar som skulle kunna funka

Ursprungligen postat av Cliff Barnes Visa inlägg
    Funderar på att byta båt (igen). Jag är ute efter en sjövärdig båt så jag kan gå ut upp mot 20Nm även i lite tråkigt väder, trolling och vrakfiske. Jag är väldigt förtjust i Viknes och funderar på deras 770. Problemet är att den har fast axel. Någon som har provat att traila med fast axel? Har ni några tips på andra båtar som skulle kunna funka
    Kan vara ute och yra nu men jag tror att en Viknes 770 är för bred för att traila - i alla fall om du tänker dig en 80-trailer??

/Fredde

Kommentera

Hmm
      2.70 bred. Du har nog helt rätt. Jag får hitta ett annat alternativ som både är trailerbart och robust/tryggt till att fiska långt ute även på vintern.

Kommentera

2.60m e väl max bredd här i sverige på fordon. Annars måste man ju ha massa varningsskyltar o följe bilar. Antar att du vill ha en hyfsat snabb båt?
        Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

behövs inga följebilar eller dispenser, bara bredlastskylt upp till 310 cm men reflexer dagtid och lampor vid mörker längst ut

http://www.vv.se/Startsida-foretag/v...-utan-dispens/
          Senast ändrad av Viesker; 2010-03-15, 16:53.

Kommentera

Okej. Då går det ju att lösa. Fast har man en så bred båt kan det bli problem med vikt
            Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
              Okej. Då går det ju att lösa. Fast har man en så bred båt kan det bli problem med vikt
              Inga problem, lasta på en sån här och dra med den här

Kommentera

Vill du upp i dom storlekarna så finns ju hur mycket häftiga båtar som helst, får ju dock inte vara för tungt men Beason 25/28 FC är ju fina.

Min personliga favorit som oxå är en båt jag ska äga inom dom närmaste åren är Albemarle 24 Länk 24 graders v-botten och riktigt bra kvalitétsbyggen, amerikanarna tvekar inte på att sticka ut 60-70 miles från östkusten och fiska i dom här båtarna. Vill själv gärna kunna fiska längre ut på havet oftare och då är det längd och v-botten som krävs. Med bra hardtop, bra sidor i kapellväv och en fin värmare kommer jag bli nöjd.

2459 Trophy är ju oxå en intressant båt om hytt med dörrar är krav.

Att traila en båt med rak axel låter som att den måste bli otroligt hög på trailern.
                http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Anledningen till att jag tittade på viknes 770 är att jag har fiskat mycket från en 880 och dom är både stabila och rimliga med bränslet. Jag tror egentligen inte det funkar o sjösätta på ett vettigt sätt med rak axel men båttypen är trevlig med frontkabin. Beason och liknande är verkligen fina båtar men dom kräver stora motorer med bränslekonsumption därefter. Diesel Inombordare med drev är nog rätt lösning.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                  18 svar
                  5 832 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Lärka
                  av Lärka