Bästa båtförsäkringen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa båtförsäkringen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bästa båtförsäkringen?

Jag fick precis öppnat försäkringsbrevet ifrån svenska sjö.....hmmm....4744kr för en Beneteau 650 HB med ett försäkringsvärde på 300.000 kr toppfart 28 knop.Skall försära båten på västkusten,ngn som har några billiga bra bolag att rekommendera?ringde yss ett bolag som heter Pantenius å dom verkade ha väldigt bra försäkringar för just sportfiskebåtar så nu sitter jag å väntar på en offert.....några erfarenheter av detta bolag?allt som rör båtförsäkringar av intresse!Mvh Marko

Ursprungligen postat av doro Visa inlägg
    Jag fick precis öppnat försäkringsbrevet ifrån svenska sjö.....hmmm....4744kr för en Beneteau 650 HB med ett försäkringsvärde på 300.000 kr toppfart 28 knop.Skall försära båten på västkusten,ngn som har några billiga bra bolag att rekommendera?ringde yss ett bolag som heter Pantenius å dom verkade ha väldigt bra försäkringar för just sportfiskebåtar så nu sitter jag å väntar på en offert.....några erfarenheter av detta bolag?allt som rör båtförsäkringar av intresse!Mvh Marko
    Kolla med insplanet så gör dom jobbet åt dig istället.
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Gå istället in på www.konsumenternasforsakringsbyra.se. Där är inte bara det lägstaprisetjämförelser utan även villkoren som gäller, bolagen skadereglering och annat. En försäkring är inte bäst för den är billigast.
      KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
        Kolla med insplanet så gör dom jobbet åt dig istället.
        Jag har ALLTID hittat billigare försäkringar än dom Insplanet fått fram.......via deras sammarbetspartners..

Kommentera

Ursprungligen postat av lex Visa inlägg
          Gå istället in på www.konsumenternasforsakringsbyra.se. Där är inte bara det lägstaprisetjämförelser utan även villkoren som gäller, bolagen skadereglering och annat. En försäkring är inte bäst för den är billigast.
          Självklart är det så som du säger, den är inte bäst för att den är billigast. Förhoppningsvis förstår man detta. Inte helt självklart för alla såklart kanske.

Länken var himla bra!
          &

-Okänd

Kommentera

Ursprungligen postat av doro Visa inlägg
            Jag har ALLTID hittat billigare försäkringar än dom Insplanet fått fram.......via deras sammarbetspartners..
            Prutar du på insplanets första bud då?

Menmen, det kanske inte är så bra att gå via insplanet, dom skall ju tjäna pengar med.
            Bäst är alltid att leta själv, ingen annan kan göra jobbet åt en, man vet själv vad man värdesätter osv.
            Det kanske är värt en hundring eller två extra att ha alla samlade i samma bolag tex?
            &

-Okänd

Kommentera

Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
              Prutar du på insplanets första bud då?

Menmen, det kanske inte är så bra att gå via insplanet, dom skall ju tjäna pengar med.
              Bäst är alltid att leta själv, ingen annan kan göra jobbet åt en, man vet själv vad man värdesätter osv.
              Det kanske är värt en hundring eller två extra att ha alla samlade i samma bolag tex?
              Insplanet är ju iofs ett bra sätt att få fram en ungefärlig premie,dom letade fram en årlig premie på bilen på 11.000 å jag hittade en för 6.000...pengar att spara...oj,nu kom offertenjag har precis sparat ungefär halva försäkringsbeloppet å har en riktigt bra försäkring Pantaenius rockar!!!!

Kommentera

hur mkt har du i lösöre på den försäkringen ?jag har 30000 lösöre (alltså grejer i kabinen vid transport på trailer ) försäkrat båt & motor för 190000...och betalar 3400 om året...den offert jag fick i från pant...vad det nu heter....var på 4400...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                18 svar
                5 824 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Lärka
                av Lärka