Mojo Angler.... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mojo Angler....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mojo Angler....

Hej
    Har fått ett bra erbjudande på en Mojo angler,vad tycker ni om den,är den kursstabil,smidig att hantera,går det att paddla som lite träning med den.
    Mvh Håkan

Ursäktar om jag drar upp en gammal tråd och även lånar den. Jag har surfat runt och försökt jämföra olika fiskekajaker och Emotion Mojo Angler värkar passa mig bäst. Är inte värdens skickligaste på att "bygga/pimpa" båtar eller något annat heller för den delen och där har Mojo Angler en stor fördel, enligt mig. Mitt konsolen där har jag allt jag kan behöva? Plats för GPS/ekolod, Spö hållare, plats för betesbox och grejer. Dock har jag ingen aning om hur kajaken är i vattnet så om det är någon som testpaddlat eller råkat hittat något om kajaken får man gärna hjälpa

Kommentera

Ursprungligen postat av Jonteisaksson Visa inlägg
      Ursäktar om jag drar upp en gammal tråd och även lånar den. Jag har surfat runt och försökt jämföra olika fiskekajaker och Emotion Mojo Angler värkar passa mig bäst. Är inte värdens skickligaste på att "bygga/pimpa" båtar eller något annat heller för den delen och där har Mojo Angler en stor fördel, enligt mig. Mitt konsolen där har jag allt jag kan behöva? Plats för GPS/ekolod, Spö hållare, plats för betesbox och grejer. Dock har jag ingen aning om hur kajaken är i vattnet så om det är någon som testpaddlat eller råkat hittat något om kajaken får man gärna hjälpa
      Vet inte hur du haft det med svar på dina frågor men om inte kan jag försöka hjälpa till.

Har en kompis som har just den modellen och han är supernöjd!! Den går bra i vattnet och är nog en av de mest stabila i den klassen. Han sitter gärna med båda benen i vattnet - på samma sida!! - när vattentemeraturen tillåter det eller med vadare på.

Konsollen är väl rätt ok men inte supernödvändig. Spöhållaren använder han mest som klyka att lägga spöt i när han förflyttar sig. Vid tex trollingfiske använder han en av de infällda hållarna bakom sitsen - han menar att det alls inte är några problem att känna huggen..!

Men ska du montera lod eller gps är konsollen suverän!! Lådan som medföljer är väl inte någon betesbox utan snarare en vättentät låda för tex telefon. De beten du ska fiska med har du lätt liggandes mellan benen i en liten box. Övrig utrusning lägger du i förvaringsutrymmet baktill eller i den vattentäta förvaring framtill.

Har själv testat att paddla den och vid jämförelse med andra fiskekajaker är min uppfattning att den är lätt att få upp i hastighet. Den har en lagom hög maxhastighet innan den planar och den är mer än tillräckligt kursstabil.

Tillsammans med den ringa vikten (23 kg ungefär tror jag), att den inte är så lång och hur bra den tar sjö är den nog en av de kajaker som är mest allround tycker jag! Ska nog ta och komplettera flottan (har en Freedom 12 och en Emotion Grand Slam för stående och havsfiske) med en nu till våren!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Fredrikem Visa inlägg
        Vet inte hur du haft det med svar på dina frågor men om inte kan jag försöka hjälpa till.

Har en kompis som har just den modellen och han är supernöjd!! Den går bra i vattnet och är nog en av de mest stabila i den klassen. Han sitter gärna med båda benen i vattnet - på samma sida!! - när vattentemeraturen tillåter det eller med vadare på.

Konsollen är väl rätt ok men inte supernödvändig. Spöhållaren använder han mest som klyka att lägga spöt i när han förflyttar sig. Vid tex trollingfiske använder han en av de infällda hållarna bakom sitsen - han menar att det alls inte är några problem att känna huggen..!

Men ska du montera lod eller gps är konsollen suverän!! Lådan som medföljer är väl inte någon betesbox utan snarare en vättentät låda för tex telefon. De beten du ska fiska med har du lätt liggandes mellan benen i en liten box. Övrig utrusning lägger du i förvaringsutrymmet baktill eller i den vattentäta förvaring framtill.

Har själv testat att paddla den och vid jämförelse med andra fiskekajaker är min uppfattning att den är lätt att få upp i hastighet. Den har en lagom hög maxhastighet innan den planar och den är mer än tillräckligt kursstabil.

Tillsammans med den ringa vikten (23 kg ungefär tror jag), att den inte är så lång och hur bra den tar sjö är den nog en av de kajaker som är mest allround tycker jag! Ska nog ta och komplettera flottan (har en Freedom 12 och en Emotion Grand Slam för stående och havsfiske) med en nu till våren!!
        Tack så mycket ! Mycket trevlig läsning så nu hoppas jag på att pengarna räcker !

Kommentera

ursäkta att jag tar upp gammal tråd, men tänkte höra med er som testat Emotion Mojo Angler och hur är den att paddla "vanligt" med? går i tankarna om att inhandla en fiskekajak men skulle också vilja ha en vanlig kajak för turer. så jag undrar om man kanske kan paddla bra med mojo eller kommer jag att tröttna och borde köpa 2 st olika?

Tackar tackar
          //Digge

Kommentera

Ursprungligen postat av Digge Visa inlägg
            ursäkta att jag tar upp gammal tråd, men tänkte höra med er som testat Emotion Mojo Angler och hur är den att paddla "vanligt" med? går i tankarna om att inhandla en fiskekajak men skulle också vilja ha en vanlig kajak för turer. så jag undrar om man kanske kan paddla bra med mojo eller kommer jag att tröttna och borde köpa 2 st olika?

Tackar tackar
            //Digge
            Hej Digge !

Just denna Kajak har jag inte provat men har en Hobie Outback på 84 cm bredd och även paddlat en del havs och turkajaker. Kan säga såhär, en 80 cm bred kajak är inget man drar iväg på milslånga utflykter med. Med den bredden blir dom ganska tunga att paddla, visst det går att paddla långt men farten blir då därefter. En långfärds kajak är runt 50-60 cm vilken gör dom snabba, lättpaddlade och väldigt kursstabila. Nackdelen med en sån till fiske blir stabiliteten och utrymmet runt dig för prylar.

Ska du ha både fundera på vad du prioriterar, alternativt köp ett mellanting på runt 70 cm bredd tex Hobie Revolution på 72 cm.

Som sagt det är upp till dig hur långa utflykter du tänkt dig, samt tiden eller farten vad du kräver och vad du kan å vill acceptera. Jag skulle inte använda en kajak över 70-75 cm för långturer, farten blir då så låg att man tröttnar. Men ska du bara glida runt i mindre vatten några sjömil hit å dit kan du ta vaf....som helst.

Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

ok var rädd för det. för en fiskekajak låter ju som en bra lösning för fisket när min inte har möjlighet att traila båt, har e flytring nu och det är smidigt men att blåsa upp den och sedan flytta sig med bilen är lite mäckigt. men då får det nog bli 2 kajaker.

tackar för snabbt svar

Kommentera

Mojo working!? ;-)
                >> Sportfiskekanalen på Vimeo <<

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                18 svar