anytec eller buster? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

anytec eller buster?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Grattis till köpet, se dock till att få slagen till dom aktre luckorna byta med omedelbar bums annars kan det bli en dyrbar historia som en fiskekamrat bistert fick erfara häromveckan när vi "cruisade" i cirka 25knop i måttligt hårt väder. Dom extremt dåliga beslagen till luckorna som redan efter en säsong började bli tröga helt plötsligt slog sönder med en konsekvens att luckan flög som en projekttill i 7km i timmen rakt ner på hans splitternya 115hp e-tec ovh ordnade en rejäl repa på kåpan... Om detta istället hänt med den främre luckan som sitter på pulpeten har det utan tvekan varit en dödlig utgång av det hela... Som tur var så var Anytec och båtförsäljaren väldigt snabb att åtgärda felet vilket bara kan uppfattas som att detta är något som inte var helt okänt för dom?
    I övrigt en bra båt enligt mig, deras sportsäten är 10resor bättre än vad Silvers sportstolar är!
    Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

• Tack
      Var luckan fastspänd när det hände eller hade han glömt att spänna fast luckan? Jag sitter som på nålar och väntar på båten. Leveransen sker nu på fredag. Hämtar båten i Nacka och sen har jag drygt 40 NM på mig att bekanta mig med ekipaget. Hoppas på sol

Kommentera

• Den var fastspänd när olyckan hände!
        Båda beslagen som håller i luckorna hade förmodligen fått sprickor i sig när det galvaniserade stålet (varför inte rostfritt) började bli segt..
        Dock så ska det sägas att problemet helt och hållet är på båthandlarens sida då min kompis anmält problemet sedan långt innan. Det var helt enkelt båthandlaren som inte fått tummen ur stjärten och beställt nya beslag!

Ett annat kanontips som både min vän och jag kör med är att istället för att lägga sinnesjukt många lappar på ett kapell. Så köper du istället ett bilkapell på biltema typ DETTA.. Täcker perfekt, och håller solljus och fågelskit borta!

Du klämmer helt enkelt fast kapellet i dom aktre stuvområderna och drar sedan kapellet fram och spänner fast det på samma sätt!!
        Helt outstanding och det har nu fungerat problemfritt i 2år för oss.
        dessutom erbjuder det ett trevligt skydd om det börjar spöregna när man är ute..Då bara drar man över skydder och vips har man ett vattentätt tack över huvudet!
        Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

• Jag har ju köpt en 622 SPD och där ingår kapell i std.utrustningen.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Gruvis Visa inlägg
            TamTam är inte du en plastbåtsfiskare ? Har du fiskat från en Anytec öht?För övrigt så har 622an flytblåsa flyter med 1 tons last .Predatorbåten sjönk pga att han inte ville ha blåsan monterad i sin båt (snålhet eller dumhet ) vad vet jag .Hade valt Anytec vilken dag som helst ,finns kvalitet och sen finns det kvantitet
            Hörde på ett annat forum att du lämnat oss för dom sälla fiskevattnen, hoppas det inte stämmer...
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

• Hej

Är det någon som vet var jag kan få tag i spöhållare till min Anytec 622 SPD??

Tacksam för hjälp
              ///Stefan

Kommentera

• Vill du ha en riktig fiskemaskin, då ska kolla med Hape metalworks de anpassa båten efter din önskemåloch de har otroliga köregenskaper även utomskärs.
                Man köpa en twister 650 för rund 180000:- och en borderpatrol 750 för rund 250000:-

Kommentera

• Vill du ha en riktig fiskemaskin, då ska kolla med Hape metalworks de anpassa båten efter din önskemåloch de har otroliga köregenskaper även utomskärs.
                  Man köpa en twister 650 för rund 180000:- och en borderpatrol 750 för rund 250000:-
                  www.hape-metalworks.com
                  mmm dom är nog bra, men speciellt vackra var dom då INTE, snarare badkar än båt.

hej igen Donsteff, har du åkt nått med Anytecen? 40 knop i 2 m vågor eller ? hur känns det nu när vi tokskallar har lurat på dig denna "livsfarliga" båt ?
                  Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

• Hej

Jag är så galet nöjd med båten. Till och med min sambo som var väldigt emot att köpa en "plåtburk" tycker att den är fantastisk. Sitter just nu och väntar på att kaffet skall rinna klart sen åker vi ut till landet. Jag hoppas på öring i helgen men det blir nog bara gädda som vanligt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 802 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka
                    av Lärka