anytec eller buster? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

anytec eller buster?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av BBRF Visa inlägg
    Möjligt, även om jag gjort det massor med gånger med såväl buster R, L och framförallt med silver eagle. I Silver Eagle känner man sig alltid trygg, även om det är 6-8 meters dyningar..
    Vad jag har hört så är det inte alltid alla passagerare känner sig helt trygga i en Eagle...fast det beror kanske inte på båten?

Kommentera

[QUOTE=KG?;487341]Vad jag har hört så är det inte alltid alla passagerare känner sig helt trygga i en Eagle...fast det beror kanske inte på båten?[/

Vissa känner sig aldrig trygga, ungefär som att vissa alltid gör bort sig på VC...
      Senast ändrad av BBRF; 2009-10-08, 19:50.
      Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av agh Visa inlägg
        Hej
        Jag har ett angenämt men delikat problem. Det är dags att handla ny fiskemaskin och har snöat in på två alternativ, buster xl eller anytec 622.

bustern är lite mindre med lite mindre utrymme bakom pulpeten men man sitter bra bakom pulpeten och kan dela kapellet ruggiga fiskedagar. den har sköna köregenskaper men studsar lite i sjö.

Anytecen har cconsol så det blir lite bättre platts att fiska, men den har en jäkla targabåge i aktern som gör det jäkligt besvärligt att fiska akterut. den lär gå som ett spjut och har bättre utrustning från fabrik men har inget användbart kapell att gömma sig under.

Jag har jäkligt svårt att välja, ena dagen är jag helt övertygad om att bustern är rätt, nästa dag lika övertygad om anytecen.

Är det någon som fiskar från någon av de här båtarna som vet hur de är att fiska från? vad är ni nöjda med? missnöjda med?

Jag uppskattar alla svar som hjälper mig att välja.
        Hej Anders Henriksson; Svenne Andersson, FiskeJournalen skrev en artikel om Anytec som Guidebåt i Simrishamn 2004. http://web.me.com/savingspaces.se/At...rnalen%201.pdf Kanske kan den artikeln hjälpa dig välja mellan Buster och Anytec?
        Man lever bara en gång och jag har en Buster Magnum sedan 1998....
        Old Firehand
        www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF Visa inlägg
          Går Anytec sämre i sjön än Arronet? Ska ärligt säga att jag inte åkt anytec i havssjö men om det stämmer går den tvärbort.
          Alla minns väl den Anytech som sjönk vid en trollingtävling Predator hette den väl? det var ju storasyster men 622 har samma svaghet i förskeppet och jag känner till flera fall där det varit väldigt nära att gå helt galet just i grov medsjö och oväntad dykning med vattenfyllning som följd, däremot har jag inte hört något sånt om Arronet eller Buster magnum och en jämförelse mellan dessa båtars förskepp talar sitt tydliga språk om vilken som har bäst kapacitet i stora medsjövågor.

Anytech har blivit en machobåt som alla coola killar ska bränna runt i men inte är de så bra och säkra som det sägs eller vad de ser ut att vara, Arronet är mera "traktorfeeling" men de är trygga och det är viktigae i långa loppet, samma med Buster inte de coolaste båtarna men pålitliga och går bra.

Var upp till Anytech och kollade och testkörde en 622 med en 175hk på förut då jag var på G att skaffa en sån men efter testet så tänkte jag om då jag inte var speciellt imponerad av dess prestanda, visst alla båtar går bra i lungt väder men det var inte lungt väder när jag var ute!!

Har flera bekanta som kör olika Arronet och en del av dem året runt som pass/fraktbåtar i ytterskärgården hela året och ingen har klagat på dem ännu, det säger en del men några har sålt sina Anytech och det säger också en del!!

My 2 Cent

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
            Alla minns väl den Anytech som sjönk vid en trollingtävling Predator hette den väl? det var ju storasyster men 622 har samma svaghet i förskeppet och jag känner till flera fall där det varit väldigt nära att gå helt galet just i grov medsjö och oväntad dykning med vattenfyllning som följd, däremot har jag inte hört något sånt om Arronet eller Buster magnum och en jämförelse mellan dessa båtars förskepp talar sitt tydliga språk om vilken som har bäst kapacitet i stora medsjövågor.

Anytech har blivit en machobåt som alla coola killar ska bränna runt i men inte är de så bra och säkra som det sägs eller vad de ser ut att vara, Arronet är mera "traktorfeeling" men de är trygga och det är viktigae i långa loppet, samma med Buster inte de coolaste båtarna men pålitliga och går bra.

Var upp till Anytech och kollade och testkörde en 622 med en 175hk på förut då jag var på G att skaffa en sån men efter testet så tänkte jag om då jag inte var speciellt imponerad av dess prestanda, visst alla båtar går bra i lungt väder men det var inte lungt väder när jag var ute!!

Har flera bekanta som kör olika Arronet och en del av dem året runt som pass/fraktbåtar i ytterskärgården hela året och ingen har klagat på dem ännu, det säger en del men några har sålt sina Anytech och det säger också en del!!

My 2 Cent
            Arronet är säkert robust, hållbar och säker. Jag har dock kört dom en hel del på Söröya och inte går dom något vidare i havssjö, till skillnad från t ex silver eagle, vilken däremot inte är lika hållbar..
            Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg

My 2 Cent
              Hej Bosse Rospigg;

Du kan klicka på http://web.me.com/savingspaces.se/At...rnalen%201.pdf i mitt inlägg före dig och läsa Svenne Anderssons artikel i FiskeJournalen om Anytec i Simrishamn......
              Nothing is for ever!
              Old Firehand
              Senast ändrad av Old Firehand; 2009-10-08, 19:20.

Kommentera

[QUOTE=agh;487275]Hej
                Jag har ett angenämt men delikat problem. Det är dags att handla ny fiskemaskin och har snöat in på två alternativ, buster xl eller anytec 622.

Mjaa...jag tycker väl att de båtar du nämner inte är riktigt jämförbara. Är det en 622spd så borde du snarare jämföra med XXL och vill du jämföra med XL så är Hawk en motsvarighet el tom Anytec 530. Avser du en 622sp så är snarare Magnum CC närmast alt. Eagle 630CC.

Prismässigt är ju Anytecbåtarna i en dyrare prisklass än både Buster och Silver och frågan är väl egentligen vad du är beredd att lägga på båten.

/Vicke.V

Kommentera

[QUOTE=Vicke.V;487357]
                  Ursprungligen postat av agh Visa inlägg
                  Hej

Mjaa...jag tycker väl att de båtar du nämner inte är riktigt jämförbara. Är det en 622spd så borde du snarare jämföra med XXL och vill du jämföra med XL så är Hawk en motsvarighet el tom Anytec 530. Avser du en 622sp så är snarare Magnum CC närmast alt. Eagle 630CC.

Prismässigt är ju Anytecbåtarna i en dyrare prisklass än både Buster och Silver och frågan är väl egentligen vad du är beredd att lägga på båten.

/Vicke.V
                  Hej Vicke. V, Vad var det för fel på din Askeladden som du hade när Gös-Ulla och jag träffade dig vid färjeläget vid överfarten till Ljusterö? Den såg ju riktigt snygg ut. Var fisksumpen för liten?
                  Go for the Big Trouts!
                  Old Firehand

Kommentera

[QUOTE=Old Firehand;487361]
                    Ursprungligen postat av Vicke.V Visa inlägg

Hej Vicke. V, Vad var det för fel på din Askeladden som du hade när Gös-Ulla och jag träffade dig vid färjeläget vid överfarten till Ljusterö? Den såg ju riktigt snygg ut. Var fisksumpen för liten?
                    Go for the Big Trouts!
                    Old Firehand
                    Tjaba!

Inget direkt fel, gick kanon i vattnet, snarare tung och väldigt törstig, hade den tills nu i höst faktiskt. Bra dagtursbåt, men övernattningsmöjligheterna användes inte så en öppen kändes mer funkis.

/Vicke.V

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                      Hej Bosse Rospigg;

Du kan klicka på http://web.me.com/savingspaces.se/At...rnalen%201.pdf i mitt inlägg före dig och läsa Svenne Anderssons artikel i FiskeJournalen om Anytec i Simrishamn......
                      Nothing is for ever!
                      Old Firehand
                      Just det Simris var det, ja men namnet mindes jag iaf rätt ;-)

Kan inte säga att jag är förvånasd att den gjorde som den gjorde efter min testkörning som inte bådade gott, blåste inte mera än 10-12m/s och inomskärs men 622 imponerade inte och kändes inte säker så den valdes bort och efter att ha läst om den olyckan kändes mitt beslut helt rätt!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 802 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka