anytec eller buster? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

anytec eller buster?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• anytec eller buster?

Hej
    Jag har ett angenämt men delikat problem. Det är dags att handla ny fiskemaskin och har snöat in på två alternativ, buster xl eller anytec 622.

bustern är lite mindre med lite mindre utrymme bakom pulpeten men man sitter bra bakom pulpeten och kan dela kapellet ruggiga fiskedagar. den har sköna köregenskaper men studsar lite i sjö.

Anytecen har cconsol så det blir lite bättre platts att fiska, men den har en jäkla targabåge i aktern som gör det jäkligt besvärligt att fiska akterut. den lär gå som ett spjut och har bättre utrustning från fabrik men har inget användbart kapell att gömma sig under.

Jag har jäkligt svårt att välja, ena dagen är jag helt övertygad om att bustern är rätt, nästa dag lika övertygad om anytecen.

Är det någon som fiskar från någon av de här båtarna som vet hur de är att fiska från? vad är ni nöjda med? missnöjda med?

Jag uppskattar alla svar som hjälper mig att välja.

Targabåge som man inte gillar tar man helt enkelt bort eller ser till att den inte svetsas dit vid nybeställning av båten.........
    Ingår färdigsytt kapell/vindskydd i priset måste detta vägas in i total prislappen dyra grejor att eftermontera, resten är nog en smaksak, bägge är nog bra kvalitets båtar.
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Det är väl en viss prisskillnad också? Har bara hört gott om anytec, går kanon i sjön och robust, fick jag välja så blir det en sådan. Targabågen går säkert att ta bort = billigare båt. En nackdel med anytec är väl att relingsräckena är tjockare än 25 mm och därför fungerar t ex inte vanliga spöhållarfästen, men det går väl att lösa?

Ursprungligen postat av agh Visa inlägg
      Hej
      Jag har ett angenämt men delikat problem. Det är dags att handla ny fiskemaskin och har snöat in på två alternativ, buster xl eller anytec 622.

bustern är lite mindre med lite mindre utrymme bakom pulpeten men man sitter bra bakom pulpeten och kan dela kapellet ruggiga fiskedagar. den har sköna köregenskaper men studsar lite i sjö.

Anytecen har cconsol så det blir lite bättre platts att fiska, men den har en jäkla targabåge i aktern som gör det jäkligt besvärligt att fiska akterut. den lär gå som ett spjut och har bättre utrustning från fabrik men har inget användbart kapell att gömma sig under.

Jag har jäkligt svårt att välja, ena dagen är jag helt övertygad om att bustern är rätt, nästa dag lika övertygad om anytecen.

Är det någon som fiskar från någon av de här båtarna som vet hur de är att fiska från? vad är ni nöjda med? missnöjda med?

Jag uppskattar alla svar som hjälper mig att välja.
      Hälleflundrafiskare

Kommentera

Har du tittat på arronetbåtarna ? www.arronet.se grymma fiskemaskiner. Dom har en modell som nordic sea angling använder den heter 23 5 spt värt att kolla kanske...
        Senast ändrad av Patrik (Team Poseidon); 2009-10-08, 16:43. Anledning: La till text
        Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF Visa inlägg
          Det är väl en viss prisskillnad också? Har bara hört gott om anytec, går kanon i sjön och robust, fick jag välja så blir det en sådan. Targabågen går säkert att ta bort = billigare båt. En nackdel med anytec är väl att relingsräckena är tjockare än 25 mm och därför fungerar t ex inte vanliga spöhållarfästen, men det går väl att lösa?
          Ja vid nybeställning säger man åt varvet, jag vill ha 25mms räcken inget annat accepteras, vid begagnat skär man bort befintliga och låter den lokala smedfirman svetsa dit grejor med rätt dimension helt enkelt.
          Ytterligare kostnad att väga in isf.
          Man kan också välja att skära på rätt lägen för evt. spöhållare skarva i rätt dimension rör just där och låta resten vara, en smaksak
          Men det finns andra sätt att lösa evt. problem oxå, inga större svårigheter.
          Senast ändrad av TAMTAM; 2009-10-08, 16:48.

Kommentera

Som nämts om Anytech säg till vid beställning så slipper du targabågen och får 25mm rör istället, kapell kan säkert ordnas mot tillägg då Marindecor jobbar ihop med Anytech och är duktiga på att specialsy saker till båtar.

Men jag skulle ändå välja Buster före Anytech trots att dessa byggs i mina hemtarkter Öregrund, men jag gillar inte de låga skrovet, den går fint i de flesta lägen men har en otrevlig tendens att dyka i grov medsjö som alla båtar med så lågt förskepp, sen är Anytech på tok för dyra i förhållande till kvaliteten.

Du får klart mera pang för pengarna med en Buster men jag skulle välja en Magnum CC istället för XL även om den går bra, har fiskat mycket från en sån men den är inte tillräcklig på stora vatten som V sjöarna eller Östersjön om det är trolling på gång, då kommer magnumen helt rätt i storlek.

Arronet är också ett bättre val än Anytech men också dyrare, men kvalitetsmässigt och gångmässigt bättre, men ytfisnishen är inget de ödslar krut på, samma där beställ med 25mm rör och välj bort eller lägg till sånt du inte vill ha.

Kommentera

Båtar utan täckt förskepp bör inte köras alls i grov havsmedsjö har vi sett exempel på tidigare

Kommentera

Kompisen har en Anytec 622 specbyggd för trolling höjda räcken mm framflyttad mittpulpet ståsoffa den är en kanonfiskebåt går stadigt .Går du direkt till varvet vid beställning så kan du vara med och bestämma lite på utformning invändigt .Vi har fiskat i grov sjö lite här och där .
                Vill du prata via tfn om det är nåt spec du undrar om så skicka ett pm med tfn nr

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
                  Som nämts om Anytech säg till vid beställning så slipper du targabågen och får 25mm rör istället, kapell kan säkert ordnas mot tillägg då Marindecor jobbar ihop med Anytech och är duktiga på att specialsy saker till båtar.

Men jag skulle ändå välja Buster före Anytech trots att dessa byggs i mina hemtarkter Öregrund, men jag gillar inte de låga skrovet, den går fint i de flesta lägen men har en otrevlig tendens att dyka i grov medsjö som alla båtar med så lågt förskepp, sen är Anytech på tok för dyra i förhållande till kvaliteten.

Du får klart mera pang för pengarna med en Buster men jag skulle välja en Magnum CC istället för XL även om den går bra, har fiskat mycket från en sån men den är inte tillräcklig på stora vatten som V sjöarna eller Östersjön om det är trolling på gång, då kommer magnumen helt rätt i storlek.

Arronet är också ett bättre val än Anytech men också dyrare, men kvalitetsmässigt och gångmässigt bättre, men ytfisnishen är inget de ödslar krut på, samma där beställ med 25mm rör och välj bort eller lägg till sånt du inte vill ha.

Går Anytec sämre i sjön än Arronet? Ska ärligt säga att jag inte åkt anytec i havssjö men om det stämmer går den tvärbort.
                  Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                    Båtar utan täckt förskepp bör inte köras alls i grov havsmedsjö har vi sett exempel på tidigare
                    Möjligt, även om jag gjort det massor med gånger med såväl buster R, L och framförallt med silver eagle. I Silver Eagle känner man sig alltid trygg, även om det är 6-8 meters dyningar..
                    Hälleflundrafiskare

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 802 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka