anytec eller buster? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

anytec eller buster?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av ThePikeHunter Visa inlägg
    Jag kör anytec 622 SPD och är helnöjd, har varit ute i riktigt hård sjö och aldrig att man är orolig. Kustbevakningen på västkusten kör Anytec så det borde ju säga en del... gällande incidenten i simris så hörde jag att det berodde på att "kaptenen" av den skutan hade tagit bort "flyttkuddarna" i skrovet eller liknande av någon konstig anledning. Hade en silver hawk innan som också var superfin men det går inte att jämföra med Anytecen, en riktig drömbåt helt enkelt och kvaliten och hållbarheten är betydligt bättre än tex. buster - allt är så mycket grövre och mindre okänsligt.
    Hej "The Pike Hunter"; Själv har jag bara använt min Buster Magnum sedan våren 1998, dvs i elva säsonger i alla väder i Atlanten, Östersjön och Mälaren. Hittills har jag inte hittat en enda detalj med dålig kvalitet eller ovanligt kort hållbarhet. Av det du skriver ovan förstår jag att du måste ha betydligt större erfarenhet gällande Buster Magnum än jag. Min erfarenhet av Anytec aluminiumbåtar är noll och den båten lär nog heller inte hamna på min önskelista....

Att du titulerar dig som "The Pike Hunter" får mig att förstå att några gäddfisketurer med dig skulle lära mig mycket om just Gäddfiske...
    Go for the Big Ones!
    Old Firehand
    www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Ps: Ursäkta att jag missade detta i ditt inlägg: " Anytecen, en riktig drömbåt helt enkelt och kvaliten och hållbarheten är betydligt bättre än tex. buster - allt är så mycket grövre och mindre okänsligt." I klartext skriver du att Anytecen är mindre okänslig än Buster Magnumen. Ds.
    Senast ändrad av Old Firehand; 2009-10-11, 13:39.

Kommentera

Jag fiskar främst gädda och tycker inte att targan är i vägen, trodde jag skulle tycka det var jobbigt men helt ärligt så är det inga som helst problem. Jag har en yamaha 150, 45+ knop med 4 pers i båten vilket är svårslaget, skrovet är helt fantastiskt.
      Hur bär du dig åt för att fiska av en lovartskant utan att targabågen är ivägen?

Med plastbaljan är det ankare och fiske över aktern som gäller, tanken är att den nya båten ska välsignas med en frontmonterad elmotor, men det är fortfarande fiske över aktern som gäller.

Kommentera

Välj bort targabågen om du tror den kommer att vara ivägen ,finns andra ställen att fästa lanternor på.

Kommentera

Jag kör anytec 622 SPD och är helnöjd, har varit ute i riktigt hård sjö och aldrig att man är orolig. Kustbevakningen på västkusten kör Anytec så det borde ju säga en del... gällande incidenten i simris så hörde jag att det berodde på att "kaptenen" av den skutan hade tagit bort "flyttkuddarna" i skrovet eller liknande av någon konstig anledning. Hade en silver hawk innan som också var superfin men det går inte att jämföra med Anytecen, en riktig drömbåt helt enkelt och kvaliten och hållbarheten är betydligt bättre än tex. buster - allt är så mycket grövre och mindre okänsligt.
          Tvåhundrafemtio luftfyllda plastpåsar gömda i båten kommer hålla den flytande nog riktigt men det kommer bli kallt för dej när du ligger i vattnet iaf. mvh
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Av vilken anledning skulle han ligga i vattnet?

Kommentera

Hej
              Har en 750sp, har aldrig känt mig osäker i den rent sjömässigt och har varit i norge,västkusten i bra och dåligt väder annars så är hemma vattnen skärgården/mälaren ang targan så har jag vant mig nu är det mest skönt att ha nåt att luta sig emot. Mitt råd blir nog att ta med dig spöt och åk till handlarna och provkör/provfiska dom modellerna du har tittat på och välj sedan båt.
              en fördel som jag ser det med anytec är att om man står på durken och fiskar så lutar inte dom inre friborden utåt utan du får in fötterna och kan luta knäna/låren mot kanten det funkar inte så vitt jag vet i varken silver eller buster

// Ronnie

Kommentera

Oj old firehand det var absolut inte meningen att "dissa" bustern utan mer min egna åsikt. Och nej jag har inte speciellt mkt erfarenhet av buster men har provkört buster och ägt en silver hawk och utav det "lilla" jag vet om buster så tyckte jag själv att anytecen var betydligt mer robust, mycket snyggare och gick bättre i sjön. Och med tanke på hur dyr den är så borde det inte vara mer än rätt att det är så. Som sagt, det var inte mening att "dissa" din buster utan mer en egen åsikt och det borde man väl kunna ha utan att ha ägt en buster i 20 år?! Det var trist att du tog så illa vid dig. Sen att påpeka mitt nickname här på fiskesnack är ju bara löjligt, ja jag är en pike hunter oavsett om jag fått 20 över 10kg eller ingen. Jag älskar att fiska gädda och tyckte att det nicknamet passade bra, inte för att jag ska försöka lära dig eller någon annan om hur man fiskar gädda - det är jag övertygad om att du redan vet.
                Senast ändrad av ThePikeHunter; 2009-10-13, 21:08.
                Söder Sportfiske - Vi har inte råd att sälja skräp
                www.sportfiskeprylar.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Gruvis Visa inlägg
                  Välj bort targabågen om du tror den kommer att vara ivägen ,finns andra ställen att fästa lanternor på.
                  det är klart att targan är i vägen något om man jämför med en båt som inte har targan där bak, men det funkar, man får hitta andra sätt att fiska på helt enkelt. Det är ju absolut inte den mest optimala fiskebåten, då är silver båtarna bättre - eller buster för den del om man gillar de båtarna. Anytec är också jäkligt dyra vilket såklart är ett minus. Jag använder inte bara båten för fisket utan även som transport, med familjen osv. Det går ju inte sticka under stolen med att den ser jäkligt fet ut också när man kommer åkande i den
                  Senast ändrad av ThePikeHunter; 2009-10-13, 21:11.
                  www.sportfiskeprylar.se

Kommentera

Oj old firehand det var absolut inte meningen att "dissa" bustern utan mer min egna åsikt. Och nej jag har inte speciellt mkt erfarenhet av buster men har provkört buster och ägt en silver hawk och utav det "lilla" jag vet om buster så tyckte jag själv att anytecen var betydligt mer robust, mycket snyggare och gick bättre i sjön. Och med tanke på hur dyr den är så borde det inte vara mer än rätt att det är så. Som sagt, det var inte mening att "dissa" din buster utan mer en egen åsikt och det borde man väl kunna ha utan att ha ägt en buster i 20 år?! Det var trist att du tog så illa vid dig. Sen att påpeka mitt nickname här på fiskesnack är ju bara löjligt, ja jag är en pike hunter oavsett om jag fått 20 över 10kg eller ingen. Jag älskar att fiska gädda och tyckte att det nicknamet passade bra, inte för att jag ska försöka lära dig eller någon annan om hur man fiskar gädda - det är jag övertygad om att du redan vet.
                    Hej "The Pike Hunter"; Jag tog inte alls illa vid mig! Uppriktigt sagt bryr jag mig inte i vad du tycker om Buster Magnum, men det var vad du skrev som är helt förbryllande. Vi tar din text en gång till:

" Anytecen, en riktig drömbåt helt enkelt och kvaliten och hållbarheten är betydligt bättre än tex. buster - allt är så mycket grövre och mindre okänsligt."

Om något är mindre okänsligt betyder det att det är känsligare!

Nothing is for ever!
                    Old Firehand
                    Senast ändrad av Old Firehand; 2009-10-13, 22:50.

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                      Hej "The Pike Hunter"; Jag tog inte alls illa vid mig! Uppriktigt sagt bryr jag mig inte i vad du tycker om Buster Magnum, men det var vad du skrev som är helt förbryllande. Vi tar din text en gång till:

" Anytecen, en riktig drömbåt helt enkelt och kvaliten och hållbarheten är betydligt bättre än tex. buster - allt är så mycket grövre och mindre okänsligt."

Om något är mindre okänsligt betyder det att det är känsligare!

Nothing is for ever!
                      Old Firehand
                      jag är medveten om att jag skrev fel vilket jag tror du också är (har för din skull editerat mitt tidigare inlägg så det blir rätt). Och om du nu inte bryr dig så borde du inte ens kommentera mina inlägg. Dock så undrar jag om du ärligt kan säga att du tycker bustern känns lika robust som anytecen?

skitfiske på dig.
                      www.sportfiskeprylar.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 852 visningar