TamTam är inte du en plastbåtsfiskare ? Har du fiskat från en Anytec öht?För övrigt så har 622an flytblåsa flyter med 1 tons last .Predatorbåten sjönk pga att han inte ville ha blåsan monterad i sin båt (snålhet eller dumhet ) vad vet jag .Hade valt Anytec vilken dag som helst ,finns kvalitet och sen finns det kvantitet
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
anytec eller buster?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggGå inte i taket nu har läst ditt svar.
Helt rätt var och en väljer den båt som passar bäst för egna behov.
Väljer du öppen sjö har jag bara sagt vad som enligt min erfarenhet är en säkrare båt sen vad du väljer är din ensak.
Lycka till
Men tack för input, säkerhet är en viktig del i båtvalet.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sporrong Visa inläggHej,
Måste bidra lite i den här tråden.
Jag hade precis samma trevliga bekymmer i våras då jag skulle inhandla ny båt.
Minna kriterier var 5,5-6 m och självklart en aluminiumbåt.
Jag har lagt ner x antal timmar på att införskaffa information om båtarna både för och nackdelar.
Och länge så såg det ut som det skulle bli en Anytec.
Men det slutade med en Faster 555 och det ångrar jag inte idag.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg.
Det finns några detaljer som jag personligen inte är överförtjust i hos de nya Buster aluminiumbåtarna. Det är finrumsfåtöljerna, finrumssoffan bak och att den råa aluminiumytan numera är målad och därför under en tioårsperiod kanske blir lite svårare att göra ren från alger, havstulpaner och andra beläggningar.
Nya xxl har faktiskt en fördel som man kanske inte tänker på i första läget, hela aktersoffan går att lyfta ut med ett rejält och rent akterdäck som resultat. Helt klart plusspoäng.
Målade skrov är helt klart onödigt, men dom levereras så numera inte mycket att göra.
En annan sak somjag inte gillar med buster är alla plastdetaljer. Min erfarenhet är att plast håller inte. På en anytec hittar man väldigt få plastdetaljer.
Kommentera
-
Jag kör anytec 622 SPD och är helnöjd, har varit ute i riktigt hård sjö och aldrig att man är orolig. Kustbevakningen på västkusten kör Anytec så det borde ju säga en del... gällande incidenten i simris så hörde jag att det berodde på att "kaptenen" av den skutan hade tagit bort "flyttkuddarna" i skrovet eller liknande av någon konstig anledning. Hade en silver hawk innan som också var superfin men det går inte att jämföra med Anytecen, en riktig drömbåt helt enkelt och kvaliten och hållbarheten är betydligt bättre än tex. buster - allt känns mer robust.Senast ändrad av ThePikeHunter; 2009-10-13, 22:51.Söder Sportfiske - Vi har inte råd att sälja skräp
www.sportfiskeprylar.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ThePikeHunter Visa inläggJag kör anytec 622 SPD och är helnöjd, har varit ute i riktigt hård sjö och aldrig att man är orolig. Kustbevakningen på västkusten kör Anytec så det borde ju säga en del... gällande incidenten i simris så hörde jag att det berodde på att "kaptenen" av den skutan hade tagit bort "flyttkuddarna" i skrovet eller liknande av någon konstig anledning. Hade en silver hawk innan som också var superfin men det går inte att jämföra med Anytecen, en riktig drömbåt helt enkelt och kvaliten och hållbarheten är betydligt bättre än tex. buster - allt är så mycket grövre och mindre okänsligt.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av agh Visa inläggHelt klart är ett par plaststolar ett av de första tillbehör som kommer att monteras oavsett båt. Det sitter tv-fåtöljer i allt nytt numera.
Nya xxl har faktiskt en fördel som man kanske inte tänker på i första läget, hela aktersoffan går att lyfta ut med ett rejält och rent akterdäck som resultat. Helt klart plusspoäng.
Målade skrov är helt klart onödigt, men dom levereras så numera inte mycket att göra.
En annan sak somjag inte gillar med buster är alla plastdetaljer. Min erfarenhet är att plast håller inte. På en anytec hittar man väldigt få plastdetaljer.
//StefanDu kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.
´til things are brighter, I´m the man in black
Kommentera
-
Ursprungligen postat av agh Visa inläggÄntligen någon med first had erfarenhet av anytec. Vad fiskar du? och har du lärtdig leva med targanbågen? vad har du för maskin på akterspegeln?
Många av de största åsiktsmaskinerna här verkar basera sitt kunnande på just andrahandsuppgifter. Dom används sedan gärna för att sätta folk på plats.
//StefanDu kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.
´til things are brighter, I´m the man in black
Kommentera
-
Silver...
Konstigt att ingen verkar ha nämnt Silver. Shark (580cm) och Eagle (630cm) kanske kan vara alternativ också.
Har själv en Hawk (den äldre 520cm) och är väldigt nöjd. Lite liten inuti men för 3 pers funkar det fint med spinn/jerkfiske.
Kommentera
-
Jag fiskar främst gädda och tycker inte att targan är i vägen, trodde jag skulle tycka det var jobbigt men helt ärligt så är det inga som helst problem. Jag har en yamaha 150, 45+ knop med 4 pers i båten vilket är svårslaget, skrovet är helt fantastiskt.Söder Sportfiske - Vi har inte råd att sälja skräp
www.sportfiskeprylar.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
av StyvCoolingHej!
Det här blir mitt första inlägg efter idogt lurkande
Fick ett bra pris på en plastbåt...2 Foton2025-02-05, 20:22 -
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 852 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()