Val av båt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Val av båt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av mobetahl Visa inlägg
    Köp en båt med fyrtaktsmotor. eller NY tvåtaktare typ e-tec
    Det är steg 1 oavsett båtmodell, du kommer att bli bitter annars.

Jag tror du kan komma över en shysst Buster S, Xs eller Rs med 4 taktare för runt 5-60 tusen om du nöter på blocket. Buster R känns lite gammalt?
    Jaså, varför ska man hålla sig ifrån äldre tvåtaktare? Jag kan inte mycket alls om båtmotorer.

Ja du har rätt att jag kan kommer över en nyare modell för den summan, men grejen är att jag måste ha en schysst trailer, elsnurra, ekolod och spöhållare också.. och de kommer ju gå på en slant som skall läggas in i min lilla budget. Även om R är en gammal modell så är det fortfarande en mycket bra båt,, och de håller ju otroligt länge. Eller va tror du?

Var förövrigt på marin och fritid i laxå idag på väg till Örebro och kikade på lite båtar. Såg en som åkte iväg med en sprillans ny Arkip med en 50hk honda... billiga paketet.. inte =).. tyvärr hade de ju ingen buster, men jag fick ta mig en titt på alla möjliga Ryds båtar och fastnade verkligen för Ryds 480 (tror det var en RTI?..). Riktigt fin båt! Superstabil, djup och fina platåer att stå på.
    Bloggen | Portfolio

Kommentera

Med den budgeten får du aldrig det du vill ha. Satsa på en fin båt + motor och kompletera senare då du har råd med lull lull !!!!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av mobetahl Visa inlägg
        Köp en båt med fyrtaktsmotor. eller NY tvåtaktare typ e-tec
        Det är steg 1 oavsett båtmodell, du kommer att bli bitter annars.

Jag tror du kan komma över en shysst Buster S, Xs eller Rs med 4 taktare för runt 5-60 tusen om du nöter på blocket. Buster R känns lite gammalt?
        Helt rätt enligt min åsikt motorer ska vara nyare bra och pålitliga mycket viktigare än båten den kan man alltid fixa med själv värre med motorn.
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Buster R har jag kört med Yamaha 50 tvåtakt tyckte den var bra hade jag behov av båt i den storleken skulle den ligga bra till.
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

@pasi75
            Kan inte komplettera senare då jag ska köpa bil om några månader. Isf får jag komplettera till näst-nästa år och det funkar fan inte... vill ju fiska ordentligt tidigt i vår redan

@TAMTAM
            50hk till en buster R e bra mycket.. rekommenderat är 30 tror jag. Har en kollega som haft två buster R med 25hk och han sa att den gick som ett skollat troll med två pers i. Och lite onödigt att ta 25hk extra då motorer är bra dyra kunde du maxa motorn med två pers i? Helvete va den måste gått fort..

Aja.. det finns två Buster R ute på blocket runt om gbg nu. En dyrare med en mercury 2-takt från 95 och en billigare med en gammal sketen 2-taktare frå 81 tror jag. Med andra ord bör jag köpa den billigare, sälja motorn och köpa ny. Problemet är att själva båten vid det dyrare köpet ser finare ut. Det är en 83:a, den billiga är en 81:a som de bytt hela kölen på. 83:an var inte ett märke och inte en lagning på. Men man kan ju alltid fråga ifall man kan köpa båten utan motor.
            Bloggen | Portfolio

Kommentera

Vad skall du köpa för bil ?

Kommentera

Jag har haft en Buster R Med Yamha 40hk 2T.. Mindre motor är inget jag rekommenderar.. Dom där gamla burkarna är trailerbåtar och inget annat.. Ett par dagar vid en brygga och den ligger på botten.! Om du inte hittar en mer eller mindre oanvänd vill säga..

Men visst, en helt ok båt till fiske..!

//Abel
                http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

Ursprungligen postat av Abelsson Visa inlägg
                  Jag har haft en Buster R Med Yamha 40hk 2T.. Mindre motor är inget jag rekommenderar.. Dom där gamla burkarna är trailerbåtar och inget annat.. Ett par dagar vid en brygga och den ligger på botten.! Om du inte hittar en mer eller mindre oanvänd vill säga..

Men visst, en helt ok båt till fiske..!

//Abel
                  Om man inte orkar ligga och svetsa en dag

Kommentera

Skulle välja sjöjeepen 43 före buster r tycker den är stadigare och känns större än R.
                    Den går bra med en 30hk pappa har en gammal yamaha 55hk på sin och det är för stort vart tvungen att sätta på trimplan på den annars grävde den ner sig, men den går som fan 40-45knop.

Plus du slipper nitarna som kan vara ett problem på vissa av bustrarna och svetsa nitarna är ingen bra ide.

Mvh Stefan
                    Catch for the moment and Release for the future.[FONT=Impact][/FONT]

Kommentera

Tillrättaviselse! Buster RS och inget annat är det jag har hafft tidigare.. 25 hk borde räcka gott på en R

//Abel
                      http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 826 visningar
                      0 gillar