Dags att byta båt igen... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dags att byta båt igen...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har insett att det nog blir lite råddigt med IB. Jag får förhandla med försäkringsbolaget i stället...

Kommentera

Jag har varit och kikat lite på Atlantic Marine Sun Cruiser 570 och 650. Kabinen i den mindre båten är ju närmast symbolisk, men 650:an verkar trevlig! Smart lösning som "multipurposebåt"! Eller? Några synpunkter? En frustration när man kollar på sportfiskebåtar är att det skall vara så förtvivlat svårt att hitta båtar utan akterbänk! Några fler tips?

Kommentera

Tjena,

Är i samma situation som du, har postat en genomgång av marknaden här (post 58);

http://http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=45606&page=3

Det finns ganska många båtar att ta ställning till förutom de som redan nämnts tycker jag att Nordsjö 680 WA och Seamaster 21F WA är intressanta.

Magic, hur har Barcon ägarna förstärkt skrovet för att bli nöjda?

/fredde

Kommentera

Trango, you got mail.

Magforce, många båtar går att såga bort hela eller delar av aktertoften. Köper du ny båt kan du kolla om det går att beställa utan.
          /Magic

Kommentera

magic: Jo, jag har funderat på det där att sätta sågen i båten. Det skulle onekligen öka utbudet av bra båtar med fritt akterdäck! Det känns lite lurigt bara; att såga i en ny eller nästan ny båt... Jag är förresten oxå nyfiken på hur folk har förstärkt sina Barcon! Gärna tips på lösningar av aktertoftproblemet också - någon som har gjort en sådan manöver och fotograferat arbetet och resultatet?

trango: det låter som att vi är ungefär lika grundliga i vårt arbete med att hitta nästa båt... Har du hittat någon lösning än? Surt att få vänd med tom trailer, men sannolikt ett beslut att vara nöjd med! Lätt att bli köpsugen och småblind när man är och kollar på båt.

Kommentera

Ursprungligen postat av magforce68 Visa inlägg
              trango: det låter som att vi är ungefär lika grundliga i vårt arbete med att hitta nästa båt... Har du hittat någon lösning än? Surt att få vänd med tom trailer, men sannolikt ett beslut att vara nöjd med! Lätt att bli köpsugen och småblind när man är och kollar på båt.
              Tjena, ingen lösning än - jag har dock upptäckt att det finns en otrolig skillnad i kundvård bland de olika tillverkarna - en blev tom irriterad när jag började ställa lite mer ingående frågor!

Skicka mailet igen-det försvann i cyberrymden!

Kommentera

Du får gärna PM:a med tips på griniga tillverkare om du inte vill hänga ut någon på forumet. Alltid bra att kunna sålla bort de värsta grinollarna... I andra änden av skalan kan jag nämna Lars Sköld (Rocad). Pratade med honom härom dagen och hans bemötande gör hans båtar ännu mer intressanta! Proffsig, trevlig och inte allt för offensiv i sitt säljande. Det verkar som att han dels vet värdet av sina båtar och dels att han vet värdet av bra kundrelationer!

Kommentera

Ursprungligen postat av magforce68 Visa inlägg
                  Du får gärna PM:a med tips på griniga tillverkare om du inte vill hänga ut någon på forumet. Alltid bra att kunna sålla bort de värsta grinollarna... I andra änden av skalan kan jag nämna Lars Sköld (Rocad). Pratade med honom härom dagen och hans bemötande gör hans båtar ännu mer intressanta! Proffsig, trevlig och inte allt för offensiv i sitt säljande. Det verkar som att han dels vet värdet av sina båtar och dels att han vet värdet av bra kundrelationer!
                  Bara att hålla med... Går dessutom att skräddarsy båtarna efter hur man vill ha dem. Skulle du överväga en Rocad så ger jag gärna tips på utrustning som kan vara trevligt att beställa till.
                  Vad gäller försäkringen så beställde jag 'gps-larm' och märkning av motorn - ger ca 40% försäkringsrabatt vid nyköp. Klart mycket trevligare än att betala normalpris.

Lycka till

/D

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                  18 svar
                  5 824 visningar
                  0 gillar