VAr har du köpt stolarna + fästet ?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Båtprojekt 2009/2010
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av pasi75 Visa inläggVAr har du köpt stolarna + fästet ?Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
Nu även blog på gylta.blogspot.com
Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sturgeon Visa inläggAtt du hinner med allt är fantastiskt. Jag hinner knappt komma hem från jobbet på kvällen innan det är dags att gå upp på morgonen igen. Snyggt jobbat med båten!Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sturgeon Visa inläggAtt du hinner med allt är fantastiskt. Jag hinner knappt komma hem från jobbet på kvällen innan det är dags att gå upp på morgonen igen. Snyggt jobbat med båten!
Fräsig båt du pillar med Pelle, vad kommer kalaset att hamna på?
Kommentera
-
Jag hittar hål över allt i livet, men det är inte tidshål.
Hoppas båten blir en framgång. Rapporter om hur det går framöver önskas!
Ursprungligen postat av hobbyfiske.se Visa inläggAtt du inte hinner med beror säkert på att någon lurat i dig att det är 24 tim på ett dygn men det är ju 48 så man hinner lugnt. nej konsten ligger iatt görafler saker samtidigt. Och vill man ha något gjort som är kul hittar man små tidshål över allt i livet.sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Stampe Visa inläggTror att man måste bli runt 50 bast för att fatta hur allt hänger ihop, jag är lika som du
Fräsig båt du pillar med Pelle, vad kommer kalaset att hamna på?
Men jag är öppen för ideer från andra för att få ekipaget så bra bekvämt och billigt som möjligt. Eftersom jag inte räknar in servicen i bygget så har jag satt som mål att inte till våren ha överdskridit 10000.- för mycket för ombyggnaden.Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
Kommentera
-
090915
Idag så har vi bytt ut 8" fälgarna på båtvagnen till 12" för bättre framkomst och sjösättning. Vi sänkte också akterspegeln så vi blir av med problemet att propellern drar luft. Tog ut båten på en fisketur idag också men stora motorn fick vara hemma då den förbereds för startmotor så vi tog den lilla 5-hästarn.
Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
Kommentera
-
090925
10 dagar sedan senast och vad har hänt ja inte är det mycket. Startmotor på plats men ej inkopplad, motorn ommålad i båtens färger, skall bara bytas lite tätningslister. Har en del tunga jobb att göra men ännu en gång har ryggen bestämt att jag skall ta det lungt. En del kan ju bero på senaste bergsklättringen gamla gubbar skall hålla sig på lägre nivå. Men jag har ett litet problem med startrelät som jag beställde det hade ingen beskrivning och är ett utbytesrelä men jag har ju inget gammalt att byta ifrån så jag är osäker på inkoppling. Att dom stora i mässing är in uch ut för startmotor förstår jag men dom andra två märkta S & I skall båda till startknapp och jorden tas via metallplattan på toppen, eller är en jord och en från startknapp med spänning. Hjälp mig är ni snälla.
Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
Kommentera
-
Gummitär mycket tåligt vi har många timmar i gummibåt nu utan problem, men gör vi hål i en tank harvi 4st kvarKust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 815 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka