Sverige moget för lite "riktiga" fiskebåtar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sverige moget för lite "riktiga" fiskebåtar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sverige moget för lite "riktiga" fiskebåtar?

Eftersom jag har turen att få jobba på en fiskecamp så får jag också se extremt många båtar och den ena är värre än den andre så att säga.
    Någonting som länge irriterat mig lite är hur katastrofallt dåligt utbud vi har av "rena" fiske båtar, dvs båtar som kommer färdig gjorde med däck i heltäckning matta, 2 stolar, frontmonterad el motor, fisksump med direkt insug, gps, kartplotter ja allt som man kan vilja ha i en komplett lösning så att säga...

Nu menar jag inte båtar som företagen själv vill utnämna till "perfekta" fiskebåtar bara för att dom tagit bort en fåtölj och istället satt dit en låda och sedan höjt priset med 5000 för att den sedan heter Fishing eller något. Utan the reel Deal så att säga.
    Har sett att en kedja har båtar, men för tillfället så är dom ju så överprisade (iofs kanske dom flesta båtar är det) eftersom dom är ensamma om att vara fiske båtar.
    Det är alltså Tracker båtarna jag menar, jättefina båtar och sköna att fiska ifrån. Men det finns ju så otroligt många andra märken av hög kvalite som skulle kunna ge sin in på denna marknad. Vi svenskar har 28miljoner fiskedagar läste jag nyligen, så nog alltid måste det finnas en marknad för en sådan sak?!?

Nu till frågan, vet ni om några andra märken än Tracker som har båtar som verkligen är fiskeutrustade?
    Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Whohaa!
    Hur många vill du ha. I Usa finns det ett sjukt utbud, i Sverige noll.
    Lund, Crestliner, Alumacraft, Polar Craft.....till att börja med. Finns måånga.

//Stefan
    Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

med andra ord en ryds 580 big fish med frontmonterad el motor och gps
      Om man bortser från heltäcknings mattan.
      Senast ändrad av Fiskarn0383; 2009-07-26, 22:45.

Kommentera

simax fisher Svensk tillverkad och allt!

Kommentera

Gipsy-båtarna ser väl fina ut?

Kommentera

Håller med, helt sjukt att dessa inte når till Sverige i större antal.
            Jag hade köpt någon "bassboat" ifall det fanns lite olika märken att välja av.
            Tycker dock man kunde slippa modellerna med 150hk V-max motorer som man ser i staterna.

Kommentera

Jag skulle tro att det är två bakomliggande problem som gör att det finns så få båtar att välja mellan.

Första är momsen/skatten/extraavgifter/tull/whatever som gör att priset för en typisk amerikansk sportfiskebåt snabbt hamnar på dubbla och ibland nästan trippla priset i en svensk affär.

Det andra problemet ligger i hur liten marknad det verkligen är.
              Det är inte 'många' som går och köper en båt för 70-100 000 kronor för att rekreationsfiska.
              De nöjer sig med en standardutrustad Ryds eller liknande, en öppen plastbåt i 4-metersklassen utan styrpulpet. Något som inte sticker ut alls och klarar allt möjligt som vattenskidåkning, bad och allmänt fiske.

Kommentera

Ranger Boats är väl ett exempel på båtar som är specialbyggda för fiske från början, rätt populära over there för olika typer av fiske.

Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

http://www.beneteau-group.com/$gp/detailActualitesMarques.do?langue=en&id=112,jag köpte en sådan här till fiskebåt(Beneteau 650 HB),riktigt bra å går bra även i riktigt grov sjö,lite tung kanske men stabil ist,kör den på en Tk-trailer 1600 boggie.....går ju ganska smidigt...

Kommentera

Grunnen til at Tracker finnes i Sverige er fordi at Skandi distributøren er norsk ;-).
                    Og grunnen til at det er Tracker, er at Tracker Marine Group har flere båter i stallen, som også passer til Norske kystforhold, Mako og Tahoe tilexempel, og han selger vel fler av disse en av Tracker (Ihvertfall her hjemme)
                    Tracker er også billigbåter over there. Sammenlign med en Lund så ser man.

Ser jeg på prisene her hjemme så er ikke tracker så forferdelig mye dyrere enn en Buster i samme størrelse...

Michael
                    'dawg, mans best friend!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 860 visningar
                    0 gillar