Fråga om Gipsy V430 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fråga om Gipsy V430

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fråga om Gipsy V430

Är det någon som har denna eller har hört om hur de är.
    Lite halvsugen på att köpa men har väl inte hört så jättemycket om dom.
    Har bara sett att Forsberg och Jörgen Larsson använt dom.

---Stampe---
    www.stampelures.se

Hej!

Har åkt i 480an riktigt bra på många vis. Själv skulle jag sakna styrpulpet. Det är ganska låga fribord med, på gott och ont. Men för mindre vatten är det en extremt bra och genomtänkt jerk/vertikal fiskebåt. Stabil, mycket bra utrymmen och smarta lösningar.
    Gädda & Jäger
    www.gaddajager.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Krumelur Visa inlägg
      Hej!

Har åkt i 480an riktigt bra på många vis. Själv skulle jag sakna styrpulpet. Det är ganska låga fribord med, på gott och ont. Men för mindre vatten är det en extremt bra och genomtänkt jerk/vertikal fiskebåt. Stabil, mycket bra utrymmen och smarta lösningar.
      Är ute efter en båt med låga fribord då jag inte är ute på dom stora vattnen så ofta, och styrpulpet tycker jag mest är i vägen
      Skulle gärna ha valt 480an men jag har nyss köpt en 20hk yamma och den blir för liten på den stora båten.
      Du kan alltså rekomendera den båten?
      www.stampelures.se

Kommentera

Åk och provkör!

Kollar du vad för motor som borde funka, vilken extrautrustning som passar, hur ytorna är i verkligheten, hur den går i sjön och du får säkert en del bra att tänka på tips eftersom Forsberg säkerligen fiskat i fler än hans egen.

Dom ser iaf riktigt fina ut.
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
          Åk och provkör!

Kollar du vad för motor som borde funka, vilken extrautrustning som passar, hur ytorna är i verkligheten, hur den går i sjön och du får säkert en del bra att tänka på tips eftersom Forsberg säkerligen fiskat i fler än hans egen.

Dom ser iaf riktigt fina ut.
          Ringde precis till Forsberg och 20hk ska fungera hur fint som helst, ska jag åka ända ner till Västervik så blir det affär.
          Då får du åka med på nästa träff Flode
          www.stampelures.se

Kommentera

Det är inte bara låga fribord som jag är ute efter, och så måste det ju vara lite klass på grejorna
            Lagade precis upp en Trifoil som blev riktigt bra, tyvärr blev motorn för liten och mycket vill ha mer.
            Gillar motorn såpass mycket att båten ryker i stället.
            www.stampelures.se

Kommentera

Tror inte heller att det blir några prob. att sälja pärlan, den skulle dock behöva en 30hk tvåtakt.
              Vill inte riktigt ur vattnet med två 90kg gubbar med 40kg packning var men det borde jag kanske kunnat ha listad ut.
              Men jävlar vilken plattform, dom snålade inte på plasten Norskarna
              www.stampelures.se

Kommentera

Har fiskat från 480an och den va fan kung som spinnfiskebåt. Styrpulpet tar bara en massa onödig plats, manligare med rorkult och 50hk !
                Stolarna va grymt sköna och man tog bort dem på 2 sekunder typ. Förarstolen var även flyttbar sidled !
                Har du inte alltid låånga sträckor borde ju en 20a räcka kanon till 430an, annars skulle jag nog satsat på en 30a så man kan ligga i marsfart och halvgas .
                Jag hade en Yamaha 20 fyrtakt på en 470 lång båt som vägde ca 220kg och den gjorde ca 16 knop med 2 man + batterier och packning. ca 20 knop med enbart 2 pers

Ser fram emot dina synpunkter om 430an då jag själv jagar en ny båt.
                Senast ändrad av pasi75; 2009-07-20, 19:23.

Kommentera

Rorkult is the shit, i dom vatten jag fiskar i så tror jag att V430 blir optimal.
                  Vill inte ha massa trams i båten som jag inte har någon nytta av så detta blir nog kanon.
                  En stol för diskbråcket är ju inte heller fel.
                  www.stampelures.se

Kommentera

Jag tror du kommer fiska ut allt och alla med den Ser fram emot bilder från interiör mm

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 813 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka
                    av Lärka