lami 405, något att hänga i julgranen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

lami 405, något att hänga i julgranen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• lami 405, något att hänga i julgranen?

tjena
    ska köpa en båt så jag undrar om en Lami 405 är ett bra alternativ?
    jag ska inte bara fiska utan även köra runt lite sthlm skärgård, fiskar inte så avacerat som vissa gör här på forumet men vill ha en bra fiskebåt!

mvh arivd

Hej,

Jag har haft en Lami 405 en massa år och har alltid varit väldigt nöjd med den. Den är ju inte världen största båt så den har sina begränsningar som fiske båt om man skall vara fel än två i den. Det går att vara 3 men det är lite trångt. Skrovet är ett av de bättre jag stött på i den storleksklassen, visst den får sina problem om det blir riktigt grov sjö men det beror mycket på längden på båten och den klarar det också (jag har vid ett flertal tillfällen varit ute i riktigt grov sjö och den klarar det, men det är inte bekvämt och kanske inte att rekommendera). Som fritidsbåt (ej fiskemaskin) funkar den bra, jag har haft en 25 HP Johnsson och med den klarar man att åka vattenskidor och ganska snabbt ta sig ut för att sola och bada. Det enda jag saknat är rejäla stuvutrymmen men man kan inte få allt. Om du har fler frågor eller är sugen på att köpa en så hör av dig. Min är till salu :-)

Mvh

Magnus
    ... everything else is baitfish.

Kommentera

tack för svaren, funderar på en annan båt magnus men tack ändå. Är Mercurys 4-taktare (06) något att lita på?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
      18 svar
      5 834 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Lärka
      av Lärka