En Linder 355 har blivit stulen i vår, kontakta mig om ni sett något skumt på blocket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En Linder 355 har blivit stulen i vår, kontakta mig om ni sett något skumt på blocket

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Båtar med motorer som inte överstiger 10 hk brukar ingå i hemförsäkringen.
    Inte säker men kolla upp det.
    http://www.frallansfiskeblogg.blogspot.com/

Kommentera

Hoppas du få tag i din båt .. Jag ska titta lite med. Jag hörde att Linder hade nått chip i båtarna så kustbevkningen å polisen kunde se va båten befinner sej! fast de kanske bara va skit snack ?
      Gädda : 9,8 Gös : 5,7 Abbore : 1,6 Sutare : 1,7 Regnbåge : 3,2 brax : 3,7 Röding : 1,7 Björka 0,62 Lake : 1,6

Kommentera

Ursprungligen postat av kockfrallan Visa inlägg
        Båtar med motorer som inte överstiger 10 hk brukar ingå i hemförsäkringen.
        Inte säker men kolla upp det.
        Jag har ringt folksam idag men de hade ingen skadereglerare där. Skulle ringa upp på måndag igen så vi får se.

Kommentera

Ursprungligen postat av 7Ur5b67r
          Jag skulle ha beskrivit båten innan , så behöver folk inte ringa upp i onödan med risk att folk skiter i det istället
          vet var det ligger 2 st ,kanske din.....
          jag ringer inte
          Bifogar en till bild här. Hemmagjord durktrall. Tunn buckla vid 10 cm framför aktersitsen på vänster sida. Motorfäste i trä. Saknade dyvika vid stölden. Dynorna har få märken märken förutom vid mittensitsen mot aktern. Fraktade en cykel en gång på båten och hjulbulten låg mot dynan längst ner. Lite skrubbad på utsidan, mer vid aktern än fören. Förra ägaren körde med svinto eller nått. Kollat på några andra linderbåtar och den här är...eller var... i bra skick för att inte vara senaste modellen med alumotorfäste.
          Bifogade filer

Kommentera

En liten fundering! Ska först säga att jag tycker det är förjävligt att du blivit av med din båt och att jag hoppar det löser sig!
            Men så till min fundering!
            säg att du har några grejor hemma som du ska sälja, det första du gör innan blocket eller annan säljsida är ju att söka och se vad andra ligger i för prisfång! Sen lägger du ut din annons! Om nu den som stulit båten inte ska ha den för eget bruk och ska tjäna snabba pengar på skutan via t.ex blocket så tror jag han drar sig tillbaka med att lägga ut en annons när han ser din annons! det bästa tror jag är att göra som dig och polisanmäla och sedan ta dety piano och avvakta innan man lägger ut en annons om en stulen båt! Nu kanske tjuven blivit skrämd och bara dumpar båten eller säljeer den privat utan annonser för att inte få uppmärksamhet! Så oddsen för att få tag i båten via säljannonser är nog inte till din fördel nu!
            Men detta var bara hur jag tänker! Är svårare att tänka så när man sitter i samma sits själv misstänker jag!

Kommentera

Ursprungligen postat av hyttingen Visa inlägg
              En liten fundering! Ska först säga att jag tycker det är förjävligt att du blivit av med din båt och att jag hoppar det löser sig!
              Men så till min fundering!
              säg att du har några grejor hemma som du ska sälja, det första du gör innan blocket eller annan säljsida är ju att söka och se vad andra ligger i för prisfång! Sen lägger du ut din annons! Om nu den som stulit båten inte ska ha den för eget bruk och ska tjäna snabba pengar på skutan via t.ex blocket så tror jag han drar sig tillbaka med att lägga ut en annons när han ser din annons! det bästa tror jag är att göra som dig och polisanmäla och sedan ta dety piano och avvakta innan man lägger ut en annons om en stulen båt! Nu kanske tjuven blivit skrämd och bara dumpar båten eller säljeer den privat utan annonser för att inte få uppmärksamhet! Så oddsen för att få tag i båten via säljannonser är nog inte till din fördel nu!
              Men detta var bara hur jag tänker! Är svårare att tänka så när man sitter i samma sits själv misstänker jag!
              Anledningen till att jag basunerar ut att båten blivit stulen är bl a att nån måste ha sett stölden. Den låg ca 10 meter ifrån en gångväg och ytterligare 30 meter ifrån ett hyreshus. Är bara gräs i området förutom vid strandkanten där det är stora björkar. Någon måste ha sett att folk kånkar omkring med en båt upp på en bil och släp som står på eller vid gångvägen, alternativt burit ner båten till älven. Är den tagen med bil och släp måste de ha kört på gångväg dit och därifrån runt husknutarna. Ska göra ett stort plakat med info och ställa där båten stod. Skulle inte förvåna mig om den är stulen mitt på dan. Sen har man blivit nojjig och kommer ihåg att jag sett en bil körandes med släpvagn med silvrig kåpa bara 150 meter ifrån platsen den stals. Tänkte "Han var då inte rädd om grejerna" för att det hoppade och studsade ifrån släpet.

För det andra så vill jag uppmärksamma att en Linder 355 är stulen så folk som känner till modellen kanske kollar upp den noggrannare om de ser en även utanför närområdet.

För det tredje tror jag att den redan är såld.
              Senast ändrad av Slowdive; 2009-06-06, 10:32.

Kommentera

Va det rejäla grejor på kätting, lås ? klass 3 ?? Annars är det nog inga problem för isen att slita sönder en icket härdad kätting mm

Kommentera

Ursprungligen postat av Slowdive Visa inlägg
                  Anledningen till att jag basunerar ut att båten blivit stulen är bl a att nån måste ha sett stölden. Den låg ca 10 meter ifrån en gångväg och ytterligare 30 meter ifrån ett hyreshus. Är bara gräs i området förutom vid strandkanten där det är stora björkar. Någon måste ha sett att folk kånkar omkring med en båt upp på en bil och släp som står på eller vid gångvägen, alternativt burit ner båten till älven. Är den tagen med bil och släp måste de ha kört på gångväg dit och därifrån runt husknutarna. Ska göra ett stort plakat med info och ställa där båten stod. Skulle inte förvåna mig om den är stulen mitt på dan. Sen har man blivit nojjig och kommer ihåg att jag sett en bil körandes med släpvagn med silvrig kåpa bara 150 meter ifrån platsen den stals. Tänkte "Han var då inte rädd om grejerna" för att det hoppade och studsade ifrån släpet.

För det andra så vill jag uppmärksamma att en Linder 355 är stulen så folk som känner till modellen kanske kollar upp den noggrannare om de ser en även utanför närområdet.

För det tredje tror jag att den redan är såld. Den som stal den måste ha rekat i området tidigare. Den syns inte från bilvägen utan den måste ha setts via gångvägen eller ifrån älven och sett att den legat på samma ställe hela tiden eftersom den inte använts väldigt flitigt och kanske resonerat så att det inte är någon som använder båten särskilt ofta och det är lugnt att sälja innan ägaren upptäcker att den är borta. Man förbereder en annons på blocket, kollar vad den kan tänkas säljas för snabbt utan lägga sig misstänkt lågt och lägger ut annonsen med fejkbilder (för säkerhets skull) när man fått hem båten. Precis om i annonsen som låg ute bara dagarna innan jag upptäckte att båten var borta. Behöver inte vara att båten i annonsen på blocket är stulen men jag måste kolla upp det. Därför vill jag ha tag i folk som kontaktat den här Anders. Skulle tippa på att någon skickat mail och sagt att han/hon tar den direkt och att personen sen uppmanats lämna telefonnummer för att ringas upp från ett skyddat nummer, sen träffats på en allmän plats och gjort upp affären.
                  Ja ligger den så pass synligt så är det nästan märkligare om ingen sätt något konstigt!
                  håller alla fall tummarna för att du ska få tag i båten!!

Kommentera

Ursprungligen postat av pasi75 Visa inlägg
                    Va det rejäla grejor på kätting, lås ? klass 3 ?? Annars är det nog inga problem för isen att slita sönder en icket härdad kätting mm
                    Nej det var klass 2. Märkligt om isen lyckas dra iväg en båt som är en bra bit upp på land. Blir det en båt nästa gång blir det klass 3, men jag vet inte, det känns inte som om det blir någon mer båt tyvärr.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 804 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka
                    av Lärka