Båtköpartankar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båtköpartankar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Pixies Visa inlägg
    Jag skulle vilja rekommendera Buster L som är styktålig och mycket bra att fiska ifrån. Stabil och "clean". Klarar ganska grov sjö. 50 hästar lagom.

.................................................. ..............
    Tomas E
    www.dinfiskeguide.se
    Den är stryktålig men har den "trubbig" nos så
    leker den ubåt genom vågorna då du minst anar...

Inomskärs är den säkert bra
    Spiggpimplare

Kommentera

Du kan ju alltid kolla upp Anytec 522 som ju har mittstyrpulpet, dock något dyrare och en annan finnish. Beror förstås på tycke och smak samt vad du prioriterar men ur spinnfiskesynpunkt vill jag påstå att Anytec 522 "slår" Silver Hawken men pratar vi sjösäkerhet är det tvärt om.

//Skarpen

Kommentera

Ursprungligen postat av Skarpen Visa inlägg
        Du kan ju alltid kolla upp Anytec 522 som ju har mittstyrpulpet, dock något dyrare och en annan finnish. Beror förstås på tycke och smak samt vad du prioriterar men ur spinnfiskesynpunkt vill jag påstå att Anytec 522 "slår" Silver Hawken men pratar vi sjösäkerhet är det tvärt om.

//Skarpen
        Hej Skarpen; "Anytec" är det inte någon Simrishamnsk kusin till U137 utanför Karlskrona?
        I´ll save the Big Submarins for you!
        Old Firehand
        www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

1

Kommentera

Ursprungligen postat av Lundblom Visa inlägg
          Har tänkta att köpa en båt om något år men vet inte riktigt vad jag vill ha. Tycker att Silver Hawken verkar vara en bra båt som är ganska stor men ändå relativt lätt vilket är bra om man vill köra den på trailer. Skulle helst vilja ha en mittpulpetare men tycker att Hawkens mittpulpet ser så liten ut med ratten placerad i mitten. Det ser ut som det är gjord enbart för en person stämmer det eller kan två personer sitta skönt där. Annars så finns ju även DC varianten med två pulpeter men på den går sidopulpetrarnas fönster väldigt långt ut efter sidorna vilket ser ut att hindra vid fiske. Är det någon här som har erfarenhet av någon av dessa båtar som kan ge lite synpunkter. Det vore också intressant om det finns några andra båtar som ni kan rekommendera i femmetersklassen.
          Provkör en Ryds 510 GT/GTS, jämförbar i sjön med Silver Hawk men avsevärt billigare, dessutom hela 220 cm bred. En mycket vuxen båt för att vara 5m.

Kommentera

Ursprungligen postat av brewer Visa inlägg
            Provkör en Ryds 510 GT/GTS, jämförbar i sjön med Silver Hawk men avsevärt billigare, dessutom hela 220 cm bred. En mycket vuxen båt för att vara 5m.
            Har en kompis som har en Ryds 510 GTS och det verkar vara en bra båt men jag skulle gärna ha en aktersoffa bak som man kan stå och jerka på dessutom tillverkas den inte längre så den finns bara att få tag på begagnad. Skulle kunna tänka mig en begagnad båt men den får inte vara för gammal, speciellt inte motorn. Jag tycket dessutom att Ryds 510 GTS har lite väl höga metallräcken på sidorna. Sen finns ju HR 510 som liknar Rydsen men den saknar också aktersoffa men det kanske går att stå på sittplatterna längst bak vet inte hur vickigt det blir. Sen finns HR 480 SC som verkar vara en fin båt men den kanske blir för liten. Någon som har testat den.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sälstryparn Visa inlägg
              Den är stryktålig men har den "trubbig" nos så
              leker den ubåt genom vågorna då du minst anar...

Inomskärs är den säkert bra

Jag har fiskat med Buster L mycket ute vid Kapellskär vid Furusundsleden och hittills har den klarat vågorna från FInlandsbåtar och hårt väder galant men jag har inte varit ute i full storm ännu.

Kommentera

Kolla in en Askeladden 475 fighter.
                Skaffade själv en sådan för ett par år sedan. Ville ha en båt precis som du för både fiske och nöjesåkning. Den har dock ingen hel aktertoft men två sittplatser
                på var sida om motorbrunnen. Funkar kanon.
                Bifogade filer
                Senast ändrad av Pilen; 2009-05-15, 08:10.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Mikael, 2009-06-06, 21:18
                13 svar
                10 718 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Xerup
                av Xerup