Anytec 622 SPD - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Anytec 622 SPD

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Anytec 622 SPD

Hej,

Funderar på att köpa en Anytec 622 SPD + Yamaha F150. Är det någon som har testat den? Någon som har några erfarenheter att dela med sig?

Tacksam för alla svar...

/Nicklas

Inge vidare sportfiske båt enl. mig, höga breda fribord och trång för sin storlek och att fiska akterut är ju otänkbart med den targabågen. Skulle välja nåt bättre för dom pengarna och lite för mycket advokatjeep för min smak. Men som snabb förflyttning i skärgårn e den säkert ok.

Kommentera

Kompisen har en 622 sp funkar kanon att fiska i, hör om dom kan ta bort targabågen annars är det väl bara att ta tigersågen ;-)
      Oftast så är det så att dom som klagar har aldrig suttit eller fiskat från det dom klagar på
      Advokatjeep eller inte tar den vilken dag som helst framför en buster/silver
      Kompisens båt är den med lekhage enligt Stig hör med han lite granna du specialbygge
      Senast ändrad av Gruvis; 2009-03-25, 20:05. Anledning: tillägg

Kommentera

"Advokatjeep eller inte tar den vilken dag som helst framför en buster/silver"
        -Ja, det kanske jag iofs kan hålla med om..
        F.ö. så har vi alla olika värderingar gällande egenskaper

Kommentera

Kör själv en anytec 750 i jobbet och tycker det är lite båt för pengarna...

Kommentera

Det är i stort bra båtar och en fördel med varvet är att man kan beställa ändringar på båten så den anpassas för kundens behov redan från start tex vill du inte ha targabågen så säg det så monteras ingen sån, samma med räcken som på Anytech normalt är i 40mm rör men kan beställas med 25mm rör som är standard för spöhållare och annat så passar det bättre till fiskeprylar.

Enda nackdelen med dem är den låga stäven som gör att de gärna dyker lite främst i låg/halvfart men är man medveten om det så kan amn köra så man undviker det.

Skulle välja 175hk om jag var Du då det är en tung båt så vill Du ha bra bränsleekonomi på den så behövs den extra kraften för att kunna nå vettig marschfart på lägre varvtal = snålare.

Prata med Stig på varvet så kan han ge goda råd om moddningar och han är öppen för Dina ideer på förändringar samt en trevlig karl att göra affärer med.

Kommentera

Rospigg "Enda nackdelen med dem är den låga stäven som gör att de gärna dyker lite främst i låg/halvfart men är man medveten om det så kan amn köra så man undviker det."

Var väl en 750 som sjönk på ca 30 sek utanför landsort för några år sedan. Om jag inte är helt ute och reser så var det en guide som var ute med kunder när de körde in i vågen framför och hela båten vattenfylldes i ett naffs. Det var en annan trollare som såg båten, böjde sig ner för att göra något, tittar upp och båten är borta. Blev misstänksam och åkte dit, och där låg de och flöt. Efter denna incident vill jag påstå att Anytec har åtgärdat problemet.

En kompis har en Anytec 525(?) och riktigt nöjd. Han ville ha en oöm båt som man bara kan köra upp på stranden utan att oroa sig, och enligt honom har han fått det, sen är han även riktigt nöjd med bränsleförbrukning.

Kommentera

Vilken Anytec var det som Predator-Jocke sänkte?
                How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Holme Visa inlägg
                  Rospigg "Enda nackdelen med dem är den låga stäven som gör att de gärna dyker lite främst i låg/halvfart men är man medveten om det så kan amn köra så man undviker det."

Var väl en 750 som sjönk på ca 30 sek utanför landsort för några år sedan. Om jag inte är helt ute och reser så var det en guide som var ute med kunder när de körde in i vågen framför och hela båten vattenfylldes i ett naffs. Det var en annan trollare som såg båten, böjde sig ner för att göra något, tittar upp och båten är borta. Blev misstänksam och åkte dit, och där låg de och flöt. Efter denna incident vill jag påstå att Anytec har åtgärdat problemet.

En kompis har en Anytec 525(?) och riktigt nöjd. Han ville ha en oöm båt som man bara kan köra upp på stranden utan att oroa sig, och enligt honom har han fått det, sen är han även riktigt nöjd med bränsleförbrukning.
                  Det var Predator-Jocke, nej, inte Landsort utan Simrishamn är jag övertygad om,
                  inga 30 sekunder heller utan den sjönk som en sten.
                  Fleming Snowman som räddade dom.
                  How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

750 sp som han valt bort flytblåsan på för han skulle svetsa själv i båten

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 813 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka
                    av Lärka