vad har ni för åsikter om denna båt? motivera ert svar
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sun Buster
Collapse
X
-
Beror på användningsområdet men vi hade en i familjen i 15 år i Stockholms norra skärgård. Jag tycker att det är en kanonbåt om man inte ska ge sig ut på långturer eller i halv storm.
Precis köpt en Buster L nu av den anledningen att jag vill utöka fisketerritoriet =)
Hade en 30 hk yamaha 4-takt på Sun Bustern, fungerade alldeles utmärkt som fiskebåt för 2-3 personer!
Kommentera
-
Mycket trevlig båt har en R version med styrpulpet nu och har haft en utan förut, liten smidig men stabil båt perfekt för fiske i inner/mellan skärgården och kan användas i ytterskärgården vid bra väder.
Som alla Bustrar går den lite blött i hårt väder men inget som stör, lätt att montera utrustning och oöm vid fiske i grunda vikar eller vid strandhugg för lunch, har även haft RS och L modellerna av Buster samt fiskat mycket från en XL kan varmt rekomendera alla UTOM L som är bedrövlig.
Snåla dock inte på motorn på Sun Bustern, min 30 hk gäller med styrpulpet !!, jag byter min 35 hk mot en 40 hk nu i vår och det blir precis lagom på den, speciellt om Ni ofta är flera ombord eller som jag ofta kör med tung last.
Ska jag ut själv på fiske i närområdet så väljer jag oftast Bustern för Rivalen då den är så otroligt behändig att hantera när man är ensam ute, men ska det med flera så tar jag Rivalen istället
Kommentera
-
Ang Sun Buster!
Inget fel alls på den båten, men fiska mer än två i är inte att rekommendera!
Har en kompis som har haft en Buster Sun länge och jag kan lova dig att han använder den mer än vad medel Svensson gör, den funkar bra för honom. Men när vi skall ut tre så åker vi min gamla Buster R som är snäppet större. Det är inte mycket i måtten som skiljer dem åt men det är stor skillnad på dem i storlek i praktiken!
mvh
TheEdge
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lund-in93 Visa inläggFör liten båt har själv en Buster S -07 den är passlig som fiske båt för 2-3 personer. Men om du är nöjd mitt tips är att köpa en ny lite större båt
Jag har haft min i ca 10 år nu och skulle inte vilja byta.
Givetvis skulle det ibland vara gött med en större båt när man väl är ute på sjön men en Sun är lätt att traila och rampa och går bra med en 30Hk i aktern + att det krävs inga perfekta ramper.
Lätt att hantera/rampa om man är solo, men fiska ska man nog göra fler än två i den.
Och som Rospigg skriver så kan man bli lite blöt emellanåt om man inte anpassar körstilen efter väder och vind.
Sen är det väl ingen båt du smackar upp en mast och djupriggar i...det beror väl på vad du ska ha den till.Senast ändrad av Cisco Kid; 2009-03-24, 18:27.12 hours
1,440 casts
2 followers
1 strike
DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.
Kommentera
-
Håller med. Även jag har en Sun Buster R. Har även en XXL som familjebåt och för längre turer, men har behållit den lilla bustern för att den är en så fantastisk "gäddräser". Som sagt, liten, lätt, lätt att traila. Kan även tillägga att den funkar utmärkt att stå upp och fiska i. Har ett platt utrymme bak vid motorn som man kan stå på (till skillnad från tex L där det sluttar nedåt), en utmärkt mitttoft att stå på samt toften och det lilla däcket i fören som också är utmärkt att stå på. Den är dessutom mycket stabil för sin storlek!Bättre en gös i näven än torsk i Tallinn!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 813 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka