Tips om båt till Jerkbait och spinn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips om båt till Jerkbait och spinn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips om båt till Jerkbait och spinn

Hade tänkt köpa mig min allra första båt och känner mig ganska vilse om vad jag bör välja så hade hoppats på att nån kunde ge mig lite tips.

Fiskar enbart efter gädda och ibland abborre. Kör 50/50 jerk och spinn. Tänkte hålla mig kustnära i oskarshamns området. Brukar mest hålla mig i vass vikarna så vill ha en båt som klarar att komma in i vikarna utan problem.
    Är ny i stan så kan inte vattnet och dålig sjövana i övrig kan vara värt att notera :S

Efter att läst runt lite här så fastnade jag lite för en HR 435, men osäker om den är för stor för att ta sig in i vikar osv? Och så är den i dyraste laget känner jag. Kan vara smart att börja med nått billigt och jobba sig uppåt.

Är mer inne på en mindre båt med en lätt 8hk motor, men vet inte hur bra det går att fiska jerkbait från en sån? Många som nämner Linder 400, men föredrar plastbåtar.

Så borde jag satsa på en mindre billig båt som passar bra i vass vikarna eller borde jag ta nått åt HR 435 håller med anseende på mina behov?

Tacksam för alla svar!

PS: Om någon känner till några bra fiskeställen i Oskarshamn får ni gärna skicka ett PM DS:

www.sportfiskebatar.se otroligt genom tänkta båtar för all slags fiske
    Titta gärna in på min fiskeblogg
    www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Ursprungligen postat av jerkbait-fiske Visa inlägg
      www.sportfiskebatar.se otroligt genom tänkta båtar för all slags fiske
      Coolt med någon som har erfarenhet av Gipsy, jag har kollat mycket på den sidan. Hur beter de sig i medsjö jag e lite skeptisk till aktern, är bärigheten ok?

MVH

/Oscar

2010 är det fluga som gäller

Kommentera

Har också kollat in dom där båtarna. Verkar helt perfekta om man kan blunda för priset. Antar dom ligger runt 200 000 kr.

Kommentera

Gäddman har ingen som helst erfarenhet vad gäller Gipsy båtarna har bara läst om dom verkar bra
          Titta gärna in på min fiskeblogg
          www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Linder 400, då kan du dra den över stock och sten.

Kommentera

ok

Ahh ok tack.

Kommentera

Ursprungligen postat av Bruno Visa inlägg
                Har också kollat in dom där båtarna. Verkar helt perfekta om man kan blunda för priset. Antar dom ligger runt 200 000 kr.
                står ju priser på sidan

Kommentera

Ursprungligen postat av Bruno Visa inlägg
                  Hade tänkt köpa mig min allra första båt och känner mig ganska vilse om vad jag bör välja så hade hoppats på att nån kunde ge mig lite tips.

Fiskar enbart efter gädda och ibland abborre. Kör 50/50 jerk och spinn. Tänkte hålla mig kustnära i oskarshamns området. Brukar mest hålla mig i vass vikarna så vill ha en båt som klarar att komma in i vikarna utan problem.
                  Är ny i stan så kan inte vattnet och dålig sjövana i övrig kan vara värt att notera :S

Efter att läst runt lite här så fastnade jag lite för en HR 435, men osäker om den är för stor för att ta sig in i vikar osv? Och så är den i dyraste laget känner jag. Kan vara smart att börja med nått billigt och jobba sig uppåt.

Är mer inne på en mindre båt med en lätt 8hk motor, men vet inte hur bra det går att fiska jerkbait från en sån? Många som nämner Linder 400, men föredrar plastbåtar.

Så borde jag satsa på en mindre billig båt som passar bra i vass vikarna eller borde jag ta nått åt HR 435 håller med anseende på mina behov?

Tacksam för alla svar!

PS: Om någon känner till några bra fiskeställen i Oskarshamn får ni gärna skicka ett PM DS:
                  Hej Jimmie; Börja med en begagnad, billig båt. Leta i Båtvärlden och andra båttidningar efter en begagnad Crescent 500, Askeladden, Uttern eller annnan långkölad och kursstabil båt i samma storleksklass om du vill ha en plastbåt. Alternativt kan du försöka hitta en Buster RS eller M om du vill ha en stryktålig aluminiumbåt.

Jag hade förr en 5-meters Askeladden när jag fiskade Gädda och Havsöring i Figeholm samt innanför och utanför Simpevarp. Där var det gott om riktigt stor Gädda och Havsöringar på 7-9 kilo var inte alltför sällsynta utanför Simpevarp. Där lär nog inte vara sämre idag....
                  Go for the Big Ones!
                  Old Firehand
                  www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Ursprungligen postat av 7Ur5b67r
                    Gäddman:
                    du har väll alldrig varit skeptisk ,du har ju köpt en Ryds.......
                    Schhh inte så högt, viktigpettrar kan höra, du kommer väl ihåg att jag fick den.

/O

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 813 visningar
                    0 gillar