Relingsspöhållare till Buster L - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Relingsspöhållare till Buster L

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Relingsspöhållare till Buster L

Hej...

Har sätt att det finns relingsspöhållare till buster.

Har någon tips på vart man kan köpa sånna???

Bor i Stockholm men postorder går oxså bra.

Firra lugnt.

Ursprungligen postat av SuperMange Visa inlägg
    Hej...

Har sätt att det finns relingsspöhållare till buster.

Har någon tips på vart man kan köpa sånna???

Bor i Stockholm men postorder går oxså bra.

Firra lugnt.
    Hej SuperMange; Lämpliga relingsspöhållare till din Buster aluminiumbåt kan du köpa i Stockholm hos Lundgrens Fiskeredskap i Gamla stan, Söders Sportfiske på Hornsgatan/Lignagatan och Sportfiskeboden i Täby. Säkerligen har flera andra sportfiskebutiker i Stockholmstrakten också spöhållare. Du kan även ringa till Jocke Lorentzon tel. 0478-47583 som tillverkar snygga spöhållare i aluminium och olika färger.
    Go for the Big Ones!
    Old Firehand
    www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Tjena Supermange!

Har också en buster L och beställde sådana här spöhålare:
      http://www.blocket.se/vi/13613128.htm?ca=23_11_s

Bra pris, matchar bra i finish och du kan bestämma själv var på röret fästet ska sitta i höjdled.

Själv satte jag hållarna på utsidan av relingen i motorbrunnen - funkar kanon!

Kommentera

Har samma, kommer monteras på en Buster XXL!

Verkar vara riktigt bra grejjer!
        Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ursprungligen postat av Wacko Visa inlägg
          Tjena Supermange!

Har också en buster L och beställde sådana här spöhålare:
          http://www.blocket.se/vi/13613128.htm?ca=23_11_s

Bra pris, matchar bra i finish och du kan bestämma själv var på röret fästet ska sitta i höjdled.

Själv satte jag hållarna på utsidan av relingen i motorbrunnen - funkar kanon!
          Hoppas han har bytt upp sig i kvalitet för de 10 hållare jag köpte för några år sedan som hade samma spec och utseende höll inte vad som lovades!
          Det rostfria var inte det utan redan första säsongen i Östersjöns bräckta vatten var rören fulla med ytrost och alu klämmorna började mjöla sig vilket det ofta gör om man blandar rostfritt och alu av dålig kvalitet, men man kan väl inte begära så mycket för det priset

Inför andra säsongen i samband med att jag bytte båt och behövde kompletera med flera hållare såg de så illa ut att jag kasserade dem och skaffade andra från en mekanisk verkstad specialliserade på kvalitetsarbeten i rostfritt, dessa kostade visserligen +300 kr/st dessa har även klämfästet i rostfritt, men efter nu två års intensivt användannde i samma vatten så finns inte en prick av rost eller andra ytskador på dem bara saltvattenfläckar och fiskslem

Kan väl sägas att samma sorts hållare av samma tillverkare som jag köpte av senast har även tillverkat de övriga hållarna som satt på min båt när jag köpte den och de har sutttit där sedan -99, och inte heller de visar några spår av ytskador trots 10 år på sjön

Kommentera

rostfritt

Rostfritt duger väl inte på östersjön? Syrafast skall / måste det väl vara?
            Rätta mig om jag är helt fel ute?

Annars går det väl som för dig efter ett tag, ?

PErx

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
            Hoppas han har bytt upp sig i kvalitet för de 10 hållare jag köpte för några år sedan som hade samma spec och utseende höll inte vad som lovades!
            Det rostfria var inte det utan redan första säsongen i Östersjöns bräckta vatten var rören fulla med ytrost och alu klämmorna började mjöla sig vilket det ofta gör om man blandar rostfritt och alu av dålig kvalitet, men man kan väl inte begära så mycket för det priset

Inför andra säsongen i samband med att jag bytte båt och behövde kompletera med flera hållare såg de så illa ut att jag kasserade dem och skaffade andra från en mekanisk verkstad specialliserade på kvalitetsarbeten i rostfritt, dessa kostade visserligen +300 kr/st dessa har även klämfästet i rostfritt, men efter nu två års intensivt användannde i samma vatten så finns inte en prick av rost eller andra ytskador på dem bara saltvattenfläckar och fiskslem

Kan väl sägas att samma sorts hållare av samma tillverkare som jag köpte av senast har även tillverkat de övriga hållarna som satt på min båt när jag köpte den och de har sutttit där sedan -99, och inte heller de visar några spår av ytskador trots 10 år på sjön
            Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Perx Visa inlägg
              Rostfritt duger väl inte på östersjön? Syrafast skall / måste det väl vara?
              Rätta mig om jag är helt fel ute?

Annars går det väl som för dig efter ett tag, ?

PErx
              Jepp just så är det och jag lärde mig läxan, men ska dessa endast användas i sötvatten duger det men inte annars!!

Byggde ett räckverk med targabåge på en Buster RS 1987 och det hänger med än och rören ser ut som nya trots så många år i bräckt vatten men så var det prima syrafast med

Kommentera

Har någon provat dom här???

Tack för alla svar.

Har någon provat dom här

Dom är i aluminium. Borde ju klara av Östersjöns vatten.. .

Firra lugnt...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                18 svar
                5 825 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Lärka