Ryds 485 FC - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ryds 485 FC

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Absolut rätt som du säger Anders! Funderade själv på det tidigare..
    Och dyvikan sitter längst ned son´m du skrev (se bild). Det som syntes på tidigare bild var motorfästen, mitt misstag! Man är som sagt lite "grön".
    Hur, och med vad pluggar jag enklast så det håller?
    Bifogade filer

Kommentera

Trodde dyvikan gick rakt ut från utrymmet där "hålen" var, men sitter alltså under.. Men om man vill se om det är ngt vatten där så är enda sättet att skruva bort pluggen då lr? Du nämde ngt om att ösa, men då måste väl det va så mycket vatten så det tar sig upp till dunkarna?

Kommentera

Jag vet faktiskt inte. Propparna vi har satt ju där. Hör med någon båtfirma.

Hehe ja jag blev lite misstänksam där med motorfästet.

Jag ser att båten inte är bottenmålad. Gör helst det, speciellt om den ska ligga i, annars har du snart botten full av alger och annan påväxt, i saltvatten havstulpaner och musslor. Du tappar många knop om inte botten är slät och ren. Måla upp till vattenlinjen.
        Team Lilla Mys hemsida: http://www.teamlillamy.se

Kommentera

Ok. ska höra med båtfirman. Fasen va tacksamt att man kan få info av folk som förstår sig på.. antar att man kommer lära sig efter hand! Och du, har ni i teamet svängarna förbi västkusten och Falkenberg, så hojta gärna till.. skulle va kul att ta skutan och hänga på proffsen!

Kommentera

Exanderdyvika

Sätt i en expanderdyvika om det passar i hålet, finns på Biltema tror jag.

2010 är det fluga som gäller

Kommentera

Ursprungligen postat av Anders (Team Lilla My) Visa inlägg
              Jag ser att båten inte är bottenmålad. Gör helst det, speciellt om den ska ligga i, annars har du snart botten full av alger och annan påväxt, i saltvatten havstulpaner och musslor. Du tappar många knop om inte botten är slät och ren. Måla upp till vattenlinjen.
              Percy, om du ska ha båten på trailer mellan åkturerna så är det givetvis onödigt jobb&pengar att bottenmåla.
              /Magic

Kommentera

Ja, blir nästan enbart trailing så det klarar sig nog utan då.. Iaf denna säsongen.
                Läste senaste nr av Fiske för alla. Stod en del om just trailing, gäller ju att göra rätt även där..

Kommentera

Stämmer, det finns som bekant inga saker som är så enkla eller obetydliga att de inte går att krångla till en smula.
                  /Magic

Kommentera

För att krångla till en smula, en bra epoxi grund under vattenlinjen är aldrig bortkastade pengar oavsett om den ligger på trailer eller inte,
                    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Percy Visa inlägg
                      Ja, blir nästan enbart trailing så det klarar sig nog utan då.. Iaf denna säsongen.
                      Läste senaste nr av Fiske för alla. Stod en del om just trailing, gäller ju att göra rätt även där..
                      Helt rätt ställ in din kärra noggrant efter skrovet dvs kölrullarna ska ta all vikt stödpunkterna längs sidan på skrovet ska stödja horisontellt läge på vagnen inget annat skaffa sen special spännband gjorda för varje punkt på båten garanterar du blir snabbast på rampen!
                      Lycka till
                      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka