Silver Hawk SC? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Silver Hawk SC?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Silver Hawk SC?

Tjena,
    Funderar på att byta till en Silver Hawk Sc men har bara hittat en på blocket under ett halvårs tid när jag kollat runt lite.
    Verkar inte finnas många sådana ute. Den jag såg va en 00. Tillverkades den bara i ett år
    Vill inte ha en Dc med dubbla pulpeter då jag tycker det tar för tok så mycket plats.
    Den nya cc modellen ser jävligt grym ut men kostar lite väl mycket ny.
    // Marcus
    http://www.frallansfiskeblogg.blogspot.com/

Ingen som vet något om detta.

Kommentera

Det är bra båtar helt enkelt! Inte så många som vill sälja sina!

Kommentera

Skulle tro at det inte blev så många då det är en "katastrof" ur balanshänseende med en sidokonsol som den har och många andra fabrikat med då båten alltid går snett i sjön när man åker ensam oavsett väder och sjögång, detta undviks med en CC därför är det att föredra.

Håller med om att DC varianten är trång, men även om CC kostar mera så är den värd det på lång sikt och att köpa båt är en långsiktig investering.

Kommentera

Jo kan tänka mig det med balasen. Jo drömmen hade givetvis varit en cc. Det blir tills att spana runt efter en sådan.
          Hur ser en dc ut man kan inte montera ut sidokonsolen eller sitter den ingjuten i plasten?
          // Marcus

Kommentera

[QUOTE=kockfrallan;427880]Tjena,
            Funderar på att byta till en Silver Hawk Sc men har bara hittat en på blocket under ett halvårs tid när jag kollat runt lite.
            Verkar inte finnas många sådana ute. Den jag såg va en 00. Tillverkades den bara i ett år
            Vill inte ha en Dc med dubbla pulpeter då jag tycker det tar för tok så mycket plats.
            Den nya cc modellen ser jävligt grym ut men kostar lite väl mycket ny.

hej. jag provkörde en sc 1989-90 tror jag de va.silver var relativt nya i sverige.gick otroligt fint i sjön.sen köpte jag en cc,till rätt pris ny.det tog två månader innan jag fick tag på en motor.gissa om jag blev besviken,sc går enligt mitt tycke mycket bättre i sjön. mvh stefan

Kommentera

Ofan där ser man, intressant när någon som har provat båda säger det.
              Jag har bara sett en SC som va från 00, ångar nu att jag inte köpte den när jag såg den.
              Du är inte intresserad av att sälja din om du inte är nöjd med den?
              Vad tycker du man ska ha för motor på en sådan båt?
              // Marcus

Kommentera

[QUOTE=kockfrallan;429168]Ofan där ser man, intressant när någon som har provat båda säger det.
                Jag har bara sett en SC som va från 00, ångar nu att jag inte köpte den när jag såg den.
                Du är inte intresserad av att sälja din om du inte är nöjd med den?
                Vad tycker du man ska ha för motor på en sådan båt?

tjena.sålde båten efter ca 1 år.jag hade en 70hk johnsson 2takt lite trimmad +att det satt noskon på vxl-huset.kanske ngn annan här på fs som har den idag?den gjorde väl 38-40knop.det kan stämma att 00 är de första båtarna.om jag inte minns fel så kunde man ta bort baksoffan på cc modellen,tror inte det går idag.vart såg du 00:an.var i landet? båten jag sålde hade som sagt 70 johnsson hade satt dit två easy-troll djupriggar som var vita inte svarta+ att det satt ett interphase ekolod på. mvh stefan skitfiske
                Senast ändrad av fajsen; 2009-03-05, 13:34.

Kommentera

Jadu den va inte den båten då.
                  Jag får leta vidare. Har inte bråttom.
                  // Marcus

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35