Någon som vet något om Corall 6000?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Rocad, Beason eller?
Collapse
X
-
Styrpulpet
Jag har kört smuggler i hela mitt liv men böt i höstas till en Ryds 600 gt. Anledningen var att jag ville ha en bredare båt och rydsen är bredast i klassen runt 6m. Den går ju som skit i sjön jämfört med smugglern men det gör ju alla andra också!. Rydsen har ju varit si så där i kvaliten så man måste kolla noga när man köper en ryds hur den är byggd.
Senast ändrad av crijan; 2009-03-09, 10:56.Sportfiskeguide Christian Jansson
www.janssonsmobilkranar.se/fiske
Kommentera
-
Ursprungligen postat av crijan Visa inläggJag har kört smuggler i hela mitt liv men böt i höstas till en Ryds 600 gt. Anledningen var att jag ville ha en bredare båt och rydsen är bredast i klassen runt 6m. Den går ju som skit i sjön jämfört med smugglern men det gör ju alla andra också!. Rydsen har ju varit si så där i kvaliten så man måste kolla någa när man köper en ryds hur den är byggd.
Vad har du fått för fart på din Smuggler 24? Minns att du satte på en Ficht på den.
Kommentera
-
När jag åker själv med 50L bränsle så går den 52 knop med en raker 22".Sportfiskeguide Christian Jansson
Kommentera
-
Ursprungligen postat av crijan Visa inläggJag har kört smuggler i hela mitt liv men böt i höstas till en Ryds 600 gt. Anledningen var att jag ville ha en bredare båt och rydsen är bredast i klassen runt 6m. Den går ju som skit i sjön jämfört med smugglern men det gör ju alla andra också!. Rydsen har ju varit si så där i kvaliten så man måste kolla noga när man köper en ryds hur den är byggd.
[
Har testat båda varianterna men inte ägt någoon av dem med blir det någon av dem så är valet solklart Smuggler
Kommentera
-
Smaken är som baken - rund och välformad!
Disponeringen av Rydsen är fin - borde vara klart funktionell som fiskebåt!
Efter en hel dags skottning är står båten i garget - nu väntar jag bara på styrningen så är det dags att montera. Passade på att inspektera akterspegeln och blev lite orolig - den sviktar/böjs någon milimeter vid motorfästet. Dock inga sprickor eller antydningar till skador i plasten. Tror jag ska förstärka och fördela kraften med en rejält rostfritt plattjärn på insidan, dvs låta motorbultarna gå genom plattjärnet och låta plattjärnet ligga an mot hela bredden i aktern.
Det hela är lite märkligt eftersom jag inte upptäckt några antydingar tidigare - eller också har jag inte tänkt på det. Är det vanligt att akterspegeln böjs något vid motorinfästningen?
På grund av inspektionen av akterspegel fick jag en liten crash på ockelbo B16, min nya motor och även båtvagnen borde passa ganska bra på en sån! Men jag tror jag håller mig till ursprungsplanen, en 21 cabin till familjen och en uppgraderad 5.5 meters dedikerad fiskebåt om något år.
Tack för tipset oringen - den båten ser fin ut men den är flera storlekar för stor för min smak...
/Fredrik
Kommentera
-
Ursprungligen postat av trango Visa inläggTjena,
Inventerar marknaden inför kommande investering.
Båten kommer att användas både till trolling och spinnfiske i Bottenhavet/ Kvarken och norge
/Fredde
Och något større och stabilare till norge och trolling..
Blir inte dyrare æn en 560SD, och det kommer funka mkt bættre!Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg"Spinnfiske i Bottenhavet/kvarken"? smyga bland strandstenar efter havsøring? Eller vilken typ av spinnfiske bedriver man dær? I såfall dålig kombinatin till norgefiske.. Køp ett 4,5-5m lættplanande vrak som du kan skrapa i stenar med och ha till spinnfisket. Med 20-30hk flyttar man sig tillræckligt. Øppna ytor och låga fribord..
Och något større och stabilare till norge och trolling..
Blir inte dyrare æn en 560SD, och det kommer funka mkt bættre!
/Fredde
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Rospigg Visa inläggUtan att vara elak, men hur kom Du på den (o)smarata iden att byta ett förstklassigt racingklassat skrov känt för kvalitet och sjöegenskaper mot en Rrryyysss aka Ryds som ju är kända för att ha medioker bygg kvalitet och ytterst tveksamma sjöegenskaoper??!!
Har testat båda varianterna men inte ägt någoon av dem med blir det någon av dem så är valet solklart Smuggler
/ChristianSportfiskeguide Christian Jansson
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 814 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka