Jag tycker du ska kolla runt lite efter båtar som Wellcraft cc fisherman, Grady White och Pursuit!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Rocad, Beason eller?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Daniel L Visa inläggTror inte att 1000kg räcker på en beason, jag har inte vägt min men tror att den väger lite mer..
Beason 630 är en mycket trevlig båt och jag är inte det minsta missnöjd med den på en enda punkt!
Men köper man en Beason 630 bör man räkna med att du inte undkommer E-körkort och att du inte klarar dig med en 1500-trailer. Förutom att den blir tung och för med sig lite för "landkörning" är det en suverän och mycket sjövärdig båt som inte gjort mig ett dugg besviken hittills!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jerkmeister Visa inläggJag tycker du ska kolla runt lite efter båtar som Wellcraft cc fisherman, Grady White och Pursuit!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Everflow Visa inläggDen väger garanterat mer!
Beason 630 är en mycket trevlig båt och jag är inte det minsta missnöjd med den på en enda punkt!
Men köper man en Beason 630 bör man räkna med att du inte undkommer E-körkort och att du inte klarar dig med en 1500-trailer. Förutom att den blir tung och för med sig lite för "landkörning" är det en suverän och mycket sjövärdig båt som inte gjort mig ett dugg besviken hittills!
Hur är utrymmerna i ruffen? Jag är som sagt ute efter en båt som både funkar för fiske och för weekendutflykter med familjen. Det viktigaste är nog fisket men det måste finnas drägliga övernattningsmöjligheter för två personer?
/Fredde
Kommentera
-
Ursprungligen postat av trango Visa inläggKul att du gillar den! Jag är själv helt såld på den som fiskebåt. Finns dock två nackdelar, dels vikten men också bredden som gör att jag inte får in en 630 i garaget. Tyvärr har jag ett skyddsrumsgarage med 50 cm tjocka betongväggar så det är inte aktuellt att bredda porten även om jag tänkt tanken...
Hur är utrymmerna i ruffen? Jag är som sagt ute efter en båt som både funkar för fiske och för weekendutflykter med familjen. Det viktigaste är nog fisket men det måste finnas drägliga övernattningsmöjligheter för två personer?
/Fredde
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Everflow Visa inläggDen väger garanterat mer!
Men köper man en Beason 630 bör man räkna med att du inte undkommer E-körkort och att du inte klarar dig med en 1500-trailer. Förutom att den blir tung och för med sig lite för "landkörning" är det en suverän och mycket sjövärdig båt som inte gjort mig ett dugg besviken hittills!Draellvete.
Kommentera
-
Vill du ha nordiskt skulle det första jag kollar upp vara en Crescent Virgo i bra skick. (men antagligen polski plastat!)
Skulle i alla fall på papperet vara mitt första val dock sedan kan det visa sej inte vara rätt båt iaf men en god syn och test skulle den få lycka till tycker de är riktigt fina enligt min åsikt speciellt med en 115 fin fyrtaktare ibak.
Tillägg akta dej för onödigt stora mått och vikter enligt min åsikt och erfarenhet blir det bara mer bekymmer och pengar inblandat jättemotorer soppa i mängd stora kärror E-lapp osv tar aldrig slut.
Som en riktigt begåvad grabb skrev går det över 7-8 sekund meter är det inget nöje iaf bättre gå i hamn.
Ligger du vid boj och inte har för avsikt att direkt förflytta grejorna på vägen är naturligtvis saken i annat lägeSenast ändrad av TAMTAM; 2009-10-03, 15:44.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ser onekligen trevlig ut den Virgo V23. Med anledning av TAMTAM´s inlägg så hittade jag den här bilden från Vättern. Vet bara inte hur han har ordnat med planerbordmasten, men antagligen nått upplägg i luckan i fören? Han har ju fångliner vid kabinene så han kör säkert med planerbord.
Hittade oxå den här lilla testen av V23:an på maringuiden
test av Virgo V23Senast ändrad av Flodström; 2009-10-03, 20:01.Mvh Flodström
Flyfishing for salmon
Kommentera
-
Bara tillsätta Wallasen......
Inte ett as på kärran heller enligt vikt specen.
Planer mast placerar förslagsvis på peket eller två separata vid sidan av ruffen
Med en 90-115 4T ibak går det att fiska rimligt lätt och billigt som det ser ut.
Ska tillägga har inte kört/åkt sådan och bara ytligt synat i övrigt.
Fick köpa mej renoveringsobjekt själv.....I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 825 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka