Rocad, Beason eller? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rocad, Beason eller?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av crijan Visa inlägg
    Ja det kan man ju verkligen undra. Men jag har min smuggler 24a kvar. Jag har "bara" sålt speedfishern. Anledningen att jag böt var att jag behövde något som var bredare och stadigare när jag kör guidningar. Men jag har funderingar på att bygga mig en segmo 30 som styrpulpet. Fick några PM vad jag har för tak på rydsen ( ser för jävligt ut med det fungerar bra). Jo taket är min skidbox!!. Jag vaxade och plastade av packlinen.

/Christian
    HeHe ja då känns det bättre och när den 30.an är klar vill iaf jag gärna se bilder på den, vore ju en kanonbåt för såna jobb i stora bvatten iaf, kan bli lite för stor vid HÖ jakt i grundvikarna men ute på öppet vatten och mycket transportkörning så är den ju en dröm

Guidar ju själv och tycker att min Rival 606WAC är en ideal kombination för det jobbet, tillräckligt stabil vid fiske med fler ombord och går billigt med måttlig motor samt klarar bra mycket mera sjö än jag gör eller skulle ens överväga att utsätta kunder för

Kommentera

Rydsen klar

Så där då är Rydsen nästan klar. Gps, ekolod,radar och vhf är nu monterat. Nu åter står mest små fix. sedan så är det ju alltid "barn sjukdomar" innan man får allt som man vill.

Mera bilder och info: www.janssonsmobilkranar.se/fiske
      Bifogade filer
      Sportfiskeguide Christian Jansson
      www.janssonsmobilkranar.se/fiske

Kommentera

Ser riktigt fint ut! Hmm - är inte de två sjösättningskranarna något överdimensionerade ;-)

Själv har jag inte fattat något beslut än men det lutar mot en Smuggler 21 cabin till familjen och en Beason 520 CC till mig. Jag upptäckte att akterspegeln på Örnviken såg lite svag ut så jag sitter med en helt ny DF50, helt ny båtvagn och en båt som behöver renoveras eller bytas ut. Först övervägde jag en ny Ockelbo B16 men jag har insett att även om det är en mycket fin båt är det någon form av kompromiss i våra öppna farvatten. Efter att ha pratat med Beason tror jag att en 520CC med en DF90 kan passa ganska bra. Jag skulle förståss gärna ha en större båt men kostnaden stiger väldigt snabbt.

Nåja jag får se hur det bli jag har lite svårt att hitta en ultimat lösning!

Kommentera

Klar!

Då var båten färdig riggad och ny vaxad. Nu återstår det "bara" att isen ska gå så att man kan få i pråmen.
          Bifogade filer
          Sportfiskeguide Christian Jansson
          www.janssonsmobilkranar.se/fiske

Kommentera

Har fortfarande inte landat i ett beslut, men varit och kikat på en smuggler. Smuggler är väldigt ovanliga här i norrland så det är den första jag sett live. Det är egentligen helt tokigt vilket skrov den båten har, svårt att förstå bara genom att se på bilder! Löjligt stort habegär! Tyvärr hade hela däcket tusentals hårstråtunna sprickor i gelcoaten, vilket inte är helt oproblematiskt att fixa - blir ingen affär på just den båten.

Under tiden har faktiskt Bayliner Trophy seglat upp som ett alternativ, de ligger ganska bra i pris och layouten ser klart fin ut för en kombinerad fiske/familjebåt. Kanske inte idealisk för trailer och för spinnfiske men det borde trots allt vara hanterbart. Vad säger ni, Bu eller Bä för Trophy?

/Fredde

Kommentera

Det finns många olika modeller på dom vilken handlar det om?
              Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Har inte direkt landat i en modell än men jag tänker mig i första hand någon av deras WA modeller?

Kommentera

1802 eller 2002 och ju kanonbåtar, 2002 har jag alltid varit sugen på.

http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
                    1802 eller 2002 och ju kanonbåtar, 2002 har jag alltid varit sugen på.

http://www.youtube.com/watch?v=VtWK6PdpfLI

Ser ut att gå fin-fint det där! Inga större problem med kvaliteten alltså!?

Kommentera

Ursprungligen postat av trango Visa inlägg
                      Ser ut att gå fin-fint det där! Inga större problem med kvaliteten alltså!?
                      Ska tydligen vara stor skillnad mellan dom gamla och nyare Trophys i kvalitén men va fan vilka båtar är felfria?
                      http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 825 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka