Montera kamerastativ / fäste. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Montera kamerastativ / fäste.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Montera kamerastativ / fäste.

Som rubriken lyder, finns det någon som har några bra tips eller bilder på hur man tillverkar ett kamerafäste som man sedan kan montera i båten.
    Skulle vara smidigt när man ska använda sig av självutlösaren.

Gardner säljer adaptrar från kamerafästet till bankstick. Kanske går att köra något av det?

Kommentera

Ursprungligen postat av Team black pearl Visa inlägg
      Som rubriken lyder, finns det någon som har några bra tips eller bilder på hur man tillverkar ett kamerafäste som man sedan kan montera i båten.
      Skulle vara smidigt när man ska använda sig av självutlösaren.
      Ministativ med enkel kulled och bundband runt ett pulpetrör?
      sigpic

Kommentera

Hej.
        Efter som jag är både snål och fattig så köpte jag ett litet stativ på classe olsson (32-3392) och utgick ifrån. Gjorde ett fäste som passade på rutbågen som jag skruvade fast i stativet. Det är ju viktigt att det går fort att rigga kameran...

Kommentera

Gorilla pod!:

Michael
          'dawg, mans best friend!

Kommentera

Gorillapod eller ett enkelt ministativ som man skruvar/buntar fast nånstans funkar om man har en hyffsat liten kamera. En stor systemare blir lite kinkigare.

Vissa ministativ har det så bra gjort att de har en så kallad snabb-platta som man har fastskruvad på kameran och sedan ställer man bara ner den i stativhuvudet och drar år en liten tumskruv så sitter det på plats.
            Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Jag körde fästet till ett cykellyse sen hittade jag en skruv med passande gänga till kameran,. detta fäste jag sedan i "targabågen" runt rutan. bara till att skruva fast kameran lite kvickt när det är dax för foto

Här ser ni hur det ser ut utan kameran monterad...
              Senast ändrad av Rixman; 2009-02-22, 21:20.
              www.rixman.se
              http://monarch-dok.sehttp://monarch-dok.com
              http://www.miekofishing.se

Kommentera

Fixade ett stativ på 5 minuter genom att kapa en bult med samma gänga som på kamerans undersida och monterade den på en rundstav. Sågade ett spår i rundstavens undersida så att det passade i spöhålarens bottensprint. Funkar klockrent och sitter kanon utan att kameran vrider sig. Med fish eye objektiv filmar man hela akterdäcket från kamerans placering med god marginal
                Bifogade filer
                [FONT="Arial Black"]Team Beast Bloggen[/FONT]

Kommentera

Jag har köpt 4st billiga stativ (men stabila) http://www.nierle3.com/se/artikel/33...daempning.html sedan behöll jag ett intakt ett tog jag överdelen utan ben och fäste i bilen, en tog jag bort benen på och har ett hål i båten där den stoppas ned stången och vriddelen är skruvad i underlaget då får man en flexibel kamera som går att höja och sänka samtidigt som man kan vrida den, samma konstruktion i bilen men ej höj och sänkbar ville inte borra hål ner i ventilationssystemet, samt ett som jag satte mittröret utan ben i mitt enbensstativ. Lätt att byta mellan då den har snabbfäste så du kan på några sekunder ta loss den vid behov.

Så jag har ett fäste monterat på viodeokamerar ett på digitalkameran och ett på min gps. Så det är lätt att byta och fungerar utmärkt Kameran sitter bra i fästet och lossnar inte.

Vet att detta stativ säljs av en svensk postorderfirma till ungefär samma pris men kommer inte ihåg vilken.
                  Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
                  Nu även blog på gylta.blogspot.com
                  Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                  18 svar
                  5 815 visningar
                  0 gillar