Båtköp! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båtköp!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ha ha, nu är det isfiske efter fetborre som gäller. Nu är helgerna räddade. Frisk luft och maten börjar smaka ba igen.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av LiljaFiskare Visa inlägg
      Tjenare! jag och en polare funderar starkt på att köpa båt, den ska va lätt o transpoteras från vatten till vatten! och vi har inte den minsta erfarenhet av båtar därför frågar jag er! e lite intresserad av en sån här : http://www.blocket.se/vi/18128257.htm?ca=23_3_s någon som vet ngt om denna?

tacksam för alla svar! mvh /Lilja
      Hej LiljaFiskare, Båten påminner om små Lundbåtar (Jon Boats) som används bland bassfiskare i södra Floridas träskområden, där det växer tätt med amerikansk mangrove (Rhizophora mangle).

Du kan se Lunds Jon Boats och många andra av Lunds populära sportfiskebåtar om du går in på http://www.lundboats.com/. I början på 1980-talet funderade jag starkt på att börja importera Lunds fiskebåtar (aluminiumbåtar) till Sverige. Då gick dollarn upp i över SEK 10:-/USD. Sedan har den varit nere och vänt på cirka SEK 5:-/USD och är snart uppe i 10 igen.
      Nothing is for ever!
      Old Firehand
      Senast ändrad av Old Firehand; 2009-01-02, 17:48.

Kommentera

Lånar tråden lite.
        Är själv sugen på att köpa en Linder men har hört att kvalitén är dålig.
        Bland annat att många nya båtar läcker. Någon med erfarenhet?

Kommentera

Tänker inte svara på om detta är en bra båt eller inte (för det vet jag inget om).
          Men om du skall köpa din första båt tycker jag att du skall ställa dig frågan vad du skall ha den till. Uppenbarligen vill du ha en båt som skall vara lätt att transportera, sådeles skall den vara hyfsat lätt. En annan fråga som kan vara värd att fundera lite över är i vilken sorts vatten båten skall användas i ( det är ju viss skillnad på en liten å / tjärn och att vara ute större vatten / hav ). Hur många skall ni vara i båten? Är de bara du och din kompis eller skall det med fler? Ta också en funderare på motorn, den skall gärna kunna hålla styrfart på båten, en för liten motor är jäkligt drygt dras med.
          ... everything else is baitfish.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
          18 svar
          5 834 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Lärka