Nya Hansvikmodeller (för trolling!!??) kan va nått? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya Hansvikmodeller (för trolling!!??) kan va nått?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nya Hansvikmodeller (för trolling!!??) kan va nått?

Hej
    Har ni sett Hansviks nyaste båtmodeller (misstänkt byggt för trolling?)? Ser spännande ut.
    Vad tycker ni själva?

hansviks nyaste
    Mvh Flodström
    Flyfishing for salmon

Ser klart lovande ut och nog har det funnits lite Trollingkunnande med vid ritbordet när den designades

Smart med nedsänkta gångbord för säkerheten, dock borde de ha sidoförskjutit hytten och gjorrt en bred gång på ena sidan så blir det lättare att komma förbi med packning från för till akter, eller med storstövlar och stora flytoverallen på sig!!

Kommentera

Såg riktigt fina ut! Jag tycker att redan gamla kombin ser fin ut inrednings/layout-mässigt men det har väl nämnts här ett antal gånger att den är väldigt stampig har jag för mig? Hur är skrovet på denna nya?
      När drar vi?

Kommentera

Vet inte så mycket om dem dya modellen ("Hansvik 630 ComfortSpeed") men en bekant menade att den väger ca 1130 kg utan motor. Men det tycker jag låter mycket för en 6,3m båt (kan väll knappast vara "Beason-klass" på den här, eller hur?) Tror det är ett nytt skrov, men är osäker. Ett samarbete med Honda i Norge (i Scandinavia egentligen) skall tillsammans marknadsföre flera nya Hansvikmodeller. Kan tänkas att skrovet är ett från deras sportmodeller? Typ 630HT-modellen?
        Men jag vet inte hur det nu blir med nya båtmodeller, bl.a. p.g.a. att Askeladden har gått konkurs............. Inte riktigt säljarnas marknad nu förtiden

Är enig med dig här Rospiggen om cabin off center för bredare gångplats. Så som Doninger hade kommer jag i håg (var en båt jag kunde tänkt mig faktiskt).

Tydligt dem har ikke hatt en riktig trollare med på projektstadiet, tyvärr (dem har bara tjuvkikat på trollingbåtar, hmmm)
        Mvh Flodström
        Flyfishing for salmon

Kommentera

Jag hade 18 combi innan och den var stampig!!!
          Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Patrik TEAM HANSVIK Visa inlägg
            Jag hade 18 combi innan och den var stampig!!!
            Ja, kan tro det. Men dem nya modellerna bygger visst på 630HT-modellens skrov och det är en helt annan typ av båt. Förhoppningsvis har dem nya modellerna inte dem egenskaperna du beskriver om din båt. För om dem har det så är det över och ut för Hansviks nya modeller, garranterat, och med dem priserna.

Dem nya modellerna har en bredd på 2,5 m och blir säkert en stabil båt för just trolling och avanserat havsfiske kan jag tänka mig. Vi får se nu i vinter (efter nyår) vad som dyker upp på mässorna............
            Mvh Flodström
            Flyfishing for salmon

Kommentera

6,30 X 2,50 och +1100kg det är rena Beason dimensionerna och då lär den också behöva liknande motorer som Beason och då blir det dyrt att driva dem, gissar att allt under 150hk är bara att glömma om man vill ha lite prestanda och bränslekonomi

Kommentera

Du har rätt Rospigg. Rena Beason-mått, hehehe. Då Hansvik har ingått ett samarbetsavtal med Hondaimportören här i Norge (med "Kellox") så blir ju inte båten lättare av den anledningen heller? Så det var en anledning till att tekningarna på den nya modellen hade just 150hk Honda på akterspegeln.

Men frågan är vad som ingår i den vikten. Får väll kolla lite noggrannare då modellen blir mer officiell. Kanske den går att banta ner på, för trolling, onödigt tunga inredningsdetaljer? Ett mål borde vara båt och trailer: inte över 1800 kg.

(Fasen Rospigg, är inte du heller med på Suzuki-Cup nu i helgen?)
                Senast ändrad av Flodström; 2008-12-06, 00:00.
                Mvh Flodström
                Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
                  Du har rätt Rospigg. Rena Beason-mått, hehehe. Då Hansvik har ingått ett samarbetsavtal med Hondaimportören här i Norge (med "Kellox") så blir ju inte båten lättare av den anledningen heller? Så det var en anledning till att tekningarna på den nya modellen hade just 150hk Honda på akterspegeln.

Men frågan är vad som ingår i den vikten. Får väll kolla lite noggrannare då modellen blir mer officiell. Kanske den går att banta ner på, för trolling, onödigt tunga inredningsdetaljer? Ett mål borde vara båt och trailer: inte över 1800 kg.

(Fasen Rospigg, är inte du heller med på Suzuki-Cup nu i helgen?)
                  Nix har fått ställa undan båten och lagt ner fisket i väntam på att sjukvården ska fixa mitt pajade knä, tills dess så funkar det inte att vistas ombord på en båt kan ju knappt ta mig fram på landbacken

Kommentera

Den hansviken jag hade var 2 meter bredd 2,12 på det bredaste stod man 1 man vid relingen så höll båten på att slå runt (därför min oro Rospigg innan vid Rocad 606) och var det inte fin väder så krängde den och höll på. Visst ett bra akterdäck men jag har mycket bättre akterdäck nu på min Rival 660. Men med dom måtten så tror jag nog att dom har förbättrat många saker (hoppas jag)
                    Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 834 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka