Flytta pulpet på Buster L !!??!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flytta pulpet på Buster L !!??!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flytta pulpet på Buster L !!??!!

Hej!

Jo jag undrar om nån vet om det går att flytta pulpeten på en Buster L till en position i mitten istället för som det är orginal till höger?

Finns det kanske någon som gjort det? I så fall vore ju bilder guld värt!

Det kanske finns att köpa en speciell mitt pulpet??....you name it! =)

Men om nån vet så säg!

Hej hopp!

mvh

Edge

Ursprungligen postat av TheEdge Visa inlägg
    Hej!

Jo jag undrar om nån vet om det går att flytta pulpeten på en Buster L till en position i mitten istället för som det är orginal till höger?

Finns det kanske någon som gjort det? I så fall vore ju bilder guld värt!

Det kanske finns att köpa en speciell mitt pulpet??....you name it! =)

Men om nån vet så säg!

Hej hopp!

mvh

Edge
    Det går att flytta till en CC typ även om det är lite puligt, jag var inne på att göra det på min Buster L men så insåg jag en mörk och otrevlig egenskap hos den båten och sålde den istället då jag ville ha en sjövärdigare båt.

Det finns universal CC pulpeter i plast att köpa på SeaSea eller Båtaccenten mfl båttillbehörsbutiker, det jobbiga blir att ändra/byta kablage och vajrar då originalen blir för korta, Du måste lägga in kabeltunnlar under durken att dra dessa i och det kräver nästa natt Du demonterar hela durken.
    Sen måste Du ordna en vettig sittplats för föraren och då blir det stol eller stå/sittsoffa finns på samma ställen och jag rekomenderar stå/sittsoffa för komfortens skull.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
      Det går att flytta till en CC typ även om det är lite puligt, jag var inne på att göra det på min Buster L men så insåg jag en mörk och otrevlig egenskap hos den båten och sålde den istället då jag ville ha en sjövärdigare båt.

Det finns universal CC pulpeter i plast att köpa på SeaSea eller Båtaccenten mfl båttillbehörsbutiker, det jobbiga blir att ändra/byta kablage och vajrar då originalen blir för korta, Du måste lägga in kabeltunnlar under durken att dra dessa i och det kräver nästa natt Du demonterar hela durken.
      Sen måste Du ordna en vettig sittplats för föraren och då blir det stol eller stå/sittsoffa finns på samma ställen och jag rekomenderar stå/sittsoffa för komfortens skull.
      Vad var det för "mörk och otrevlig egenskap" ??? *nyfiken*

Sen menade jag om man kunde spara orginal pulpeten och flytta den!

mvh

Tommy

Kommentera

Ursprungligen postat av TheEdge Visa inlägg
        Vad var det för "mörk och otrevlig egenskap" ??? *nyfiken*

Sen menade jag om man kunde spara orginal pulpeten och flytta den!

mvh

Tommy
        Att förskeppet är felkonstruerat vilket gör att båten dyker i medsjö och vattenfylls, har råkat ut för det 2 gånger och det var inte kul, sök på båtnamnet här på FS då jag i detalj har beskrivit problemet flera gånger!!

Org pulpeten saknar stor del av ena sidan då den är gjord för styrbordsmontering mot skrovsidan så det lär inte bli någon bra eller snygg lösning, och problemet med kablage och vajrar kvarstår hursom!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
          Att förskeppet är felkonstruerat vilket gör att båten dyker i medsjö och vattenfylls, har råkat ut för det 2 gånger och det var inte kul, sök på båtnamnet här på FS då jag i detalj har beskrivit problemet flera gånger!!

Org pulpeten saknar stor del av ena sidan då den är gjord för styrbordsmontering mot skrovsidan så det lär inte bli någon bra eller snygg lösning, och problemet med kablage och vajrar kvarstår hursom!!
          PS Fiskars påstår att problemet är åtgärdat from -04 men det stämmer inte då även båtar av senare modell har gjort samma sak, och jo det finns flera fall och jo Fiskars är väl medvetna om felet DS

Kommentera

Kan bara hålla med rospigg. är riktigt otrevligt att åka i högmedsjö.Har fyllt min 07a ganska så rejält engång och är sedan dess väldgt försiktig med körningen i medsjö. Så att problemet skulle vara åtgärdat är skitsnack från fiskars.
            Varning: Fiske är beroendeframkallande.

Kommentera

kolla med häzze på arrow väddö fixar han direkt..
              Senast ändrad av docxter; 2008-10-29, 20:04. Anledning: photo

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskaren2 Visa inlägg
                Kan bara hålla med rospigg. är riktigt otrevligt att åka i högmedsjö.Har fyllt min 07a ganska så rejält engång och är sedan dess väldgt försiktig med körningen i medsjö. Så att problemet skulle vara åtgärdat är skitsnack från fiskars.
                Verkligen illa av Fiskars att inte göra något då de känt till problemet sedan modellen lanserades, eller iaf gå ut och varna ägarna för detta, skulle bli mer än knäckt om jag var familjefar och hade hela familjen i båten när det händer och ungarna lär ju inte vara så pigga på att åka båt mera framöver.
                Hade det varit en bil så hade den blivit återkallad för åtgärd direkt men inte båtindustrin de bara tiger och hoppas att ingen ska klaga

Vad gäller frågan i tråden så lär ju dyktendensen inte minska med en framflyttad tyngdpunkt som det blir om man flyttar fram förarplatsen, värt att tänka på!

Kommentera

man behöver ju inte köra fort i medsjö samt kör med lite mer tillt så går den galant i medsjö även i relativt hård sjö .
                  har varit ute med min LÅNGT UT i östersjön utan problem med vattenfyllning
                  som sagt en duktig båtförare anpassar fart efter väder och vind oavsett båtmodell
                  påstår inte att jag är proffs på ratta men efter 250 timmar bakom ratten börjar man förstå lite vad som sker
                  mvh niclas

Kommentera

Ursprungligen postat av muskynicke Visa inlägg
                    man behöver ju inte köra fort i medsjö samt kör med lite mer tillt så går den galant i medsjö även i relativt hård sjö .
                    har varit ute med min LÅNGT UT i östersjön utan problem med vattenfyllning
                    som sagt en duktig båtförare anpassar fart efter väder och vind oavsett båtmodell
                    påstår inte att jag är proffs på ratta men efter 250 timmar bakom ratten börjar man förstå lite vad som sker
                    mvh niclas
                    Tro mig när jag säger att körskicklighet inte har ett smack med detta att göra i detta fallet, annars har Du helt rätt i det Du säger om anpassning.

Problemet var bara att farten, trimmet, och alla andra av mig påverkbara faktorer var optimerade vid tillfället men det gick galet ändå och det är inget man som förare kan göra något åt när konstruktionen är fel.

Att du åker långt ut på öppet hav med Din Buster L tyder snarast på att Du saknar gott omdömme när det gäller båtkörning troligen pga bristande erfarenhet eller om det är allmänt dåligt omdömme?!

Vet inte om jag ska skratta eller gråta åt Ditt påstående om att Du med 250 timmar bakom ratten vet vad Du håller på med, men i mina ögon är Du en orutinerad nybörjare!
                    Under en dålig säsong kör jag +200 timmar och en bra säsong mer än dubbelt det och har så gjort i 35 år under eget befäl på allt från småbåtar till stora motor/segelbåtar som kräver skepparexamen, på alla sorters vatten från innerskärgård till öppet hav och överseglingar till andra länder och då är ändå inte alla långresor medräknade i detta när det gäller körtid!

Utan att vara elak men kom igen när Du kan lägga iaf minst 1 nolla till bakom den siffran helst fler.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 861 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka
                    av Lärka