Måla om båten under hösten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Måla om båten under hösten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Måla om båten under hösten

Skall plocka upp min skuta nästa söndag.. Båten behöver en omgång färg och jag undrar då ifall det är läge att måla om båten nu under hösten?

Hur går man tillväga? Slipa ner skiten och på med lite båtfärg, sedan lacka med båtfärg?
    Pissar hästen när han vill?

I'm the

är det plast eller trä och är den botten bålad förr?

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av btc_andersson Visa inlägg
      Skall plocka upp min skuta nästa söndag.. Båten behöver en omgång färg och jag undrar då ifall det är läge att måla om båten nu under hösten?

Hur går man tillväga? Slipa ner skiten och på med lite båtfärg, sedan lacka med båtfärg?
      Gå till båttillbehörs/färg handlaren läs exv Internationals eller Hempels råd vad gäller ditt speciella problem dvs måla under vattenlinjen eller finish målning på däck skrov osv ingen ger bättre svar på frågan de är tillverkare och speciallister.
      Viktigt temperatur och omgivning/ luftfuktighet kallt klimat mindre bra dock funkar normalt under vattenlinjen bara längre torktider rådgör med fackhandlaren för bästa resultat och såklart lycka till!
      Senast ändrad av TAMTAM; 2008-10-09, 17:40.
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av btc_andersson Visa inlägg

Hej Björn A.; Stressa inte! Jag tycker inte att du ska måla om båten så här års. Målar du båten nu är risken stor att du stänger in fukten mellan den gamla färgen och den nya. Troligtvis får du en massa blåsor och krackeleringar mellan den gamla och den nya färgen. Det är bättre att vänta till i vår när det är varmt och skönt samt dubbelt så långa dagar.

Nu kan du göra ren båten, laga eventuella skrapskador och putsa bort all gammal lös färg samt täcka båten.

Go for the Big Ones!
        Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
        18 svar
        5 813 visningar
        0 gillar