Ursprungligen postat av mr jerk
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Den perfekta HT/Cabinbåten efterlyses...
Collapse
X
-
Crescent Hanö, Celeste/Crown, Virgo alla värda att kollas upp beroende på budget dock Celeste/Crown kräver arbete i aktern för att bli riktigt bra.
550 Big Fish också stark kandidat allt enligt min åsikt
Alla bra båtar som klarar sej med rimliga motorer och är trailerbara på ett vettigt vis.
Kolla upp dem innan du spenderar pengar på annat finns säkert alt till dessa men nånstans ska du börja lycka till med köpet! mvhI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Bekvämt var ordet, just det.
Jag har i alla fall kommit fram till att en WA-båt måste vara den mest optimala lösningen, i varje fall om man skall övernatta i båten. En kabin i all ära men den själ plats, både i aktern och i fören eller båten blir för tung (för trailing).
Skall båten bara användas till fiske är det nog ok med en WA om man skall ha en större båt till fiske inkl. trolling.
Men sen är det ju familjen? Det kan betyda behov för en kombibåt i den aspekten. Då kanske man är tvingad att köpa en kombi, d.v.s. en med kabin av något slag.
Så ligger det till för mig. Men det är klart att om man hittar en tillräckligt stor WA så kanske det är ok för familjen. Alla måste ju kunna sitta vind och vattenskyddade vid oväderskörning utan att frysa.
Kanske man skall satsa på en Beason WA, hehehe.Mvh Flodström
Flyfishing for salmon
Kommentera
-
Ursprungligen postat av magforce68 Visa inläggCrescent Virgo och Örnvik Flamingo har seglat upp (!) som lite av favoriter. Ingen som nappat på tanken om öppen båt med sovplats under kapell? Det borde väl finnas någon som har ett soldäck som är två meter långt? Vore ju en toppenkombination tillsammans med ett ordentligt kapell - öppen båt med gott om däcksyta när det behövs, soldäcket som säng när det behövs!
Kommentera
-
TA: jag har faktiskt varit spekulant på en Cruiser förut. Det jag valde bort den på då var att jag upplevde det som lite vanskligt att ta sig fram i fören - räckena kunde gott fått fortsätta längre bak och skarndäck vara lite bredare. Där tycker jag att Virgo och några till har en smart lösning med kabinen förskjuten lite åt ena hållet.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av magforce68 Visa inläggJepp, WA verkar vara ´da shit! Hittade den här:
För mycket pengar att köpa en ny, men man för väl hålla ögonen öppna efter begagnat!
(om man inte vill börja borra en massa hål)
Appropå Virgo, tog en bild på en i Vättern för en stund sedan:
Mvh Flodström
Flyfishing for salmon
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Flodström Visa inläggBekvämt var ordet, just det.
Jag har i alla fall kommit fram till att en WA-båt måste vara den mest optimala lösningen, i varje fall om man skall övernatta i båten. En kabin i all ära men den själ plats, både i aktern och i fören eller båten blir för tung (för trailing).
Skall båten bara användas till fiske är det nog ok med en WA om man skall ha en större båt till fiske inkl. trolling.
Men sen är det ju familjen? Det kan betyda behov för en kombibåt i den aspekten. Då kanske man är tvingad att köpa en kombi, d.v.s. en med kabin av något slag.
Så ligger det till för mig. Men det är klart att om man hittar en tillräckligt stor WA så kanske det är ok för familjen. Alla måste ju kunna sitta vind och vattenskyddade vid oväderskörning utan att frysa.
Kanske man skall satsa på en Beason WA, hehehe.
Där har du både WA och skyddad hytt, du får ju trots allt dra 1800 kg.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 808 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka