Den perfekta HT/Cabinbåten efterlyses... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den perfekta HT/Cabinbåten efterlyses...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Den perfekta HT/Cabinbåten efterlyses...

Hej!
    Jag håller på att få spader på att leta båt, så nu ber jag om tips! Det jag är ute efter är en övernattningsbar allroundbåt med tonvikt på fiske (trolling, spinn, mete).
    Viktiga parametrar:
    * Inte längre än 6 meter och inte bredare än 2,4 (p.g.a. båtplatsens storlek). Övernattningsbar för en person (under tak eller kapell).
    * Lätt att hantera på egen hand (det kommer sällan eller aldrig att vara fler än tre i båten)
    * Lätt att gå i och lasta i från fören (alltså dörr eller ordentlig lucka från ev. kabin/HT).
    * Anständiga fartresurser (i min värld är 20 knop gott och väl tillräckligt)
    * God bränsleekonomi.
    * Trailbar.
    * Kommer att köras i insjö i första hand, men en säker och rejäl båt som klarar lite sjö är aldrig fel.
    * Budget: gärna under 150´000:-.
    Vad skulle du välja?

Ht 550 big fish direkt om du hittar en
    Vissa kallar dem Ryyys av någon anledning!! (Ryds)
    Edit ingen lucka ner från fördäck du får gå runt fan vet om inte vissa modeller hade detta dock om jag inte minns helt fel!!
    Kolla upp dem vimlar INTE av dem du får ha tålamod kan vara så att senare modeller hade luckan!
    Samt lycka till
    Senast ändrad av TAMTAM; 2008-10-02, 20:41.
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

En wa båt, typ Nordsjö 600 eller Ryds 600 Big fish, Örnvik 550 wa
      http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Tack för snabba svar! En hel del intressant att kolla upp. Fler tips mottages med tacksamhet

Kommentera

Trevligt med folk som inte bara söker efter värstingbåtar
          Jag har tyvärr själv inget bra tips, men jag är intresserad utav liknande, gärna runt 80kkr också
          Mölj på med tips ni som kan, det är trevligt att kika runt

Kommentera

Ursprungligen postat av magforce68 Visa inlägg
            Tack för snabba svar! En hel del intressant att kolla upp. Fler tips mottages med tacksamhet
            Campion exlorer 552, kostar kanske mer än 150´, å andra sidan håller begagnatmarknaden för båtar på att falla, falla, falla...... och slutet är långt borta på detta prisfall tror jag. Har du pengar och is i magen finns nog stora möjligheter att köpa billigt. Problemet med Campion explorer som med många andra intressanta båtar är att de bli tunga att dra, kräver nog kort för tungtsläp.//mvh Magnus

Kommentera

Fripps: Jag vet inte om det låg någon ironi i det där med värstingbåtar, men jag kan säga att även jag är intresserad av lösningar som kostar mindre än 150 kkr Vill inte påstå att jag har en madrass med pengar liggandes, men det är alltid kul att kolla vad man kan få får pengarna. Det roligaste tycker jag är att hitta "snikvarianterna" där man med lite eget jobb kan fixa till något som funkar.
              TÄ: Vikten kommer inte att vara något problem i sig - E-kort på gång och en härligt snål Jeep GC att dra med...
              Däremot borde det ju bli knöligare att få på och av åbäket på trailer ju tyngre båten är. Väl? Har ingen jätteerfarenhet av att traila båt...

Kommentera

magforce: Nej, jag är inne på precis samma linje som dig, tycker det är tråkigt med folk som ska ha nya trollingbåtar säger dom, så slänger dom upp en plånbok på 400 000kr kanske, då är det ju inte lika intressant längre, därför tycker jag det va kul
                Jag själv har ännu mindre pengar att röra mig med, det var därför jag ville gå ner till ännu mindre, såsom lite under 100 000kr.
                Det är intressant att kolla på, så kanske jag kan slå mig ihop med farsan om några år å slå till. För i dagsläget så har jag bara en gammal styrpulpet (-69) med en gammal 30hk yamaha, så nu kanske du förstår mig rätt iaf. Lycka till!

Kommentera

Tack detsamma - hör gärna av dig när du hittar den smarta båten för vettiga pengar!

Kommentera

Hmm...kul med mycket att titta på tycker jag själv så jag delar med mig...

Kanske det finns någon intressant där, jag vet inte...har en känsla av att du kanske vill ha en något finare båt, vet dock inget heller om båten, men det bör det finnas folk som gör här tycker jag

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 805 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka
                    av Lärka