Den perfekta HT/Cabinbåten efterlyses... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den perfekta HT/Cabinbåten efterlyses...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av mr jerk Visa inlägg
    har haft dyrare båtar stora fina !!! mesta dels uttern !! men köpte en båt för att ha till gäddfestivalen i år jag gav 14000kr å lagt ut ca 5000 kr till på lod extra fästen paneler osv . så still under 20 lappar
    har vatt ute i ganska grov sjö 22 sekund meter med båten å den gick kanon fint trode aldrig detta om denna båt men skall mycket till innan jag säljer den kommer att invesera i en ny 4 taktare a 79.000 till den båten är en CRESCENT 495 HT tro det eller ej en 1979 års modell
    sjö säker men ändå jätte smidig inne i grunda vass vikar osv
    Samma skrov som Hanö? eller är den mindre Hanö är definitivt värd att kolla upp på liten budget som sagt gillar Crescent oftast bra bruksbåtar till rimlig kostnad
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Crescent Hanö, Celeste/Crown, Virgo alla värda att kollas upp beroende på budget dock Celeste/Crown kräver arbete i aktern för att bli riktigt bra.
      550 Big Fish också stark kandidat allt enligt min åsikt
      Alla bra båtar som klarar sej med rimliga motorer och är trailerbara på ett vettigt vis.
      Kolla upp dem innan du spenderar pengar på annat finns säkert alt till dessa men nånstans ska du börja lycka till med köpet! mvh
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Bekvämt var ordet, just det.

Jag har i alla fall kommit fram till att en WA-båt måste vara den mest optimala lösningen, i varje fall om man skall övernatta i båten. En kabin i all ära men den själ plats, både i aktern och i fören eller båten blir för tung (för trailing).

Skall båten bara användas till fiske är det nog ok med en WA om man skall ha en större båt till fiske inkl. trolling.

Men sen är det ju familjen? Det kan betyda behov för en kombibåt i den aspekten. Då kanske man är tvingad att köpa en kombi, d.v.s. en med kabin av något slag.

Så ligger det till för mig. Men det är klart att om man hittar en tillräckligt stor WA så kanske det är ok för familjen. Alla måste ju kunna sitta vind och vattenskyddade vid oväderskörning utan att frysa.

Kanske man skall satsa på en Beason WA, hehehe.
        Mvh Flodström
        Flyfishing for salmon

Kommentera

Jepp, WA verkar vara ´da shit! Hittade den här:

För mycket pengar att köpa en ny, men man för väl hålla ögonen öppna efter begagnat!

Kommentera

Ursprungligen postat av magforce68 Visa inlägg
            Crescent Virgo och Örnvik Flamingo har seglat upp (!) som lite av favoriter. Ingen som nappat på tanken om öppen båt med sovplats under kapell? Det borde väl finnas någon som har ett soldäck som är två meter långt? Vore ju en toppenkombination tillsammans med ett ordentligt kapell - öppen båt med gott om däcksyta när det behövs, soldäcket som säng när det behövs!
            Finns även en Örnvik 540 cruiser -06 på blocket för hyfsat (?) pris. Vet intet om båten annat än att jag kört ngn sjömil bredvid en utanför simris, båten såg ut att gå riktigt fint i sjön.//Mvh Magnus

Kommentera

TA: jag har faktiskt varit spekulant på en Cruiser förut. Det jag valde bort den på då var att jag upplevde det som lite vanskligt att ta sig fram i fören - räckena kunde gott fått fortsätta längre bak och skarndäck vara lite bredare. Där tycker jag att Virgo och några till har en smart lösning med kabinen förskjuten lite åt ena hållet.

Kommentera

Ursprungligen postat av magforce68 Visa inlägg
                Jepp, WA verkar vara ´da shit! Hittade den här:

För mycket pengar att köpa en ny, men man för väl hålla ögonen öppna efter begagnat!
                Ser genast att problemet med den båten blir att fästa trollingriggarna i bak. Det är ett helvete med de svängda räckena i bak. Sen är relingräckene längre fram säkert för låga till att fästa räckefästen på. Samma problem som på en del modeller av Askeladden. Här har man tänkt dåligt på vad folk köper båt för tydligen. Annars är den säkert kanon som båt betraktat........
                (om man inte vill börja borra en massa hål)

Appropå Virgo, tog en bild på en i Vättern för en stund sedan:

Mvh Flodström
                Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
                  Bekvämt var ordet, just det.

Jag har i alla fall kommit fram till att en WA-båt måste vara den mest optimala lösningen, i varje fall om man skall övernatta i båten. En kabin i all ära men den själ plats, både i aktern och i fören eller båten blir för tung (för trailing).

Skall båten bara användas till fiske är det nog ok med en WA om man skall ha en större båt till fiske inkl. trolling.

Men sen är det ju familjen? Det kan betyda behov för en kombibåt i den aspekten. Då kanske man är tvingad att köpa en kombi, d.v.s. en med kabin av något slag.

Så ligger det till för mig. Men det är klart att om man hittar en tillräckligt stor WA så kanske det är ok för familjen. Alla måste ju kunna sitta vind och vattenskyddade vid oväderskörning utan att frysa.

Kanske man skall satsa på en Beason WA, hehehe.
                  Ja du, en Beason 585 med liten hytt som VED:o har fast utan fast vägg bakåt utan bara en kapellvägg,

Där har du både WA och skyddad hytt, du får ju trots allt dra 1800 kg.
                  http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Å jag får dra 2 ton...

Kommentera

Bor du långt från katrineholm ??
                      Tycker det låter som du inte har kollat in 530 Flamingon
                      Om du vill får du åka med en sväng .
                      Bifogade filer

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat