Den perfekta HT/Cabinbåten efterlyses... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den perfekta HT/Cabinbåten efterlyses...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av magforce68 Visa inlägg
    Tamtam: du är klok som en bok. Det är just när man skall ha allt på en gång som det blir så knöligt (eller dyrt ) att välja. Det jag har tänkt mig är att övernattningsbiten inte är så prioriterad - jag skulle kunna tänka mig en öppen båt där det går att sträcka ut sig under kapell. De få gånger det blir övernattning kommer jag att vara själv. Det märkliga (?) är att jag inte hittat någon båt där det verkar görbart? Alltså kunna lägga ut en madrass under kapell och sova där.
    Verkar inte så svårt direkt, vimlar av passande båtar då det du bör priotera är just kapellet... brukar kallas helkapell på öppna båtar hade en Ryyys 495GT styrpulpet med sådant kapell vi sov tre grabbar under det och kastade armarna av oss efter öringen under dagtid men det var länge sedan skulle nog inte göra det idag lite väl spartanskt var det....
    Dock se till att det är i bra skick från början och sköt det dyra grejor att låta sy upp på nytt tro mej
    Senast ändrad av TAMTAM; 2008-10-03, 20:04.
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

BRA Båt
      lax

Kommentera

Trevligt att det blev en sådan bra fart på tråden Har kikat lite och Hansvik HT 18 faller nog mest in i min smak
        Ex. http://www.blocket.se/vi/18244428.htm?ca=7_s och byte av motor till en 50-60hk 4-takt så får du även en bra bräsnleekonomi skulle jag tro.

Kommentera

Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Ursprungligen postat av magforce68 Visa inlägg
            Old Firehand: Jag har alltid tilltalats av Ryds Camping - förutom det där med lucka från fören... Det är faktiskt det jag tycker är sämst med Westkappen - att det inte går att gå igenom båten. Att balansera på skarndäck med alla fiskepryttlar känns som att utmana ödet varje gång man skall ut...
            Hej Magnus; Jag har ingen ritning eller bild framför mig på någon Ryds Camping. Känner du ingen som kan jobba med plast och göra en stadig och snygg "manhålslucka" på fördäck på din blivande Ryds Camping?? Det är ett gäng trollkarlar här på FiskeSnack som är duktiga på att modifiera sina fiskebåtar. Frågan är ju fri! Själv har jag en helt öppen Buster Magnum, men blir med ålderns rätt (om cirka 20 år) lite sugen på att komplettera Magnumen med en "ruffad historia" mellan varven...när det blåser hårt från norr... spöregnar från öppen himmel... eller är kallare än +1 gr.C i luften.
            One day spent fishing adds another day to your life!
            Old Firehand
            Senast ändrad av Old Firehand; 2008-10-04, 13:01.

Kommentera

Finns väl en Jofa HT båt som väl har modellbeteckning 555 har jag för mej och den har lucka i fören, nyare Ryds Camping, då kallad 560 HT har öppningsbar lucka i fören, bered dej på att dessa båtar går rejält stötigt i sjön
              http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Tidiga modeller av Ryds 550/540 HT har öppningsbar lucka i hardtoppen, och den går helt okej i sjön.

Kommentera

Kollar också efter en bra men rimligt prissatt HT båt. Då jag och sambon fått nog av blåst och regn.

Har läst igenom tråden och inte hittat nåt om Yamarin 5800 big catch än. Visserligen en kabinbåt. Men jag tycker den verkar trevlig. Dock tycker jag både den och 550 big fishen på blocket är lite dyra. Man kan ju få en örnvik 580 pilothouse -05 med motor för samma pengar. Yamarinen och rydsen är ju från 90-talet.

Om du vill ha en 550 big fish med öppningsbar framruta kan du kolla på 550 HT istället. Samma båt men med öppningsbar ruta fram och säte bak. Träffade en på Gäddfestivalen som byggt om en sån och tagit bort sätet bak och köpt 550 big fish dekaler. Det var en väldigt fin båt som man blev sugen på.
                  Senast ändrad av Fiskarn0383; 2008-10-04, 16:22. Anledning: felstavning

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskarn0383 Visa inlägg
                    Kollar också efter en bra men rimligt prissatt HT båt. Då jag och sambon fått nog av blåst och regn.

Har läst igenom tråden och inte hittat nåt om Yamarin 5800 big catch än. Visserligen en kabinbåt. Men jag tycker den verkar trevlig. Dock tycker jag både den och 550 big fishen på blocket är lite dyra. Man kan ju få en örnvik 580 pilothouse -05 med motor för samma pengar. Yamarinen och rydsen är ju från 90-talet.

Om du vill ha en 550 big fish med öppningsbar framruta kan du kolla på 550 HT istället. Samma båt men med öppningsbar ruta fram och säte bak. Träffade en på Gäddfestivalen som byggt om en sån och tagit bort sätet bak och köpt 550 big fish dekaler. Det var en väldigt fin båt som man blev sugen på.
                    Helt säker (nästan) att även 550 Big fish vissa (senare) årsmodeller har den luckan också.
                    Senast ändrad av TAMTAM; 2008-10-04, 19:13.

Kommentera

Denna med ett snabbt byte till en Yamaha 100-115 ny 4taktare blir nog inte bättre men kostsamt!

Idiotmaskin som sitter på dessvärre
                      Senast ändrad av TAMTAM; 2008-10-04, 19:21.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 855 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka