Ursprungligen postat av timpann
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bygga om båt med glasfiber
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av timpann Visa inlägghär har du min båt som jag lagade och sen målade med biltemas 2 komponent..
du skulle sett den innan.. ^^ tagen direkt ur "båtkyrkogården"..
Snyggt! Hur har du gjort när du har målat? Använt nån primer?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ztaphi Visa inläggFan va najs den blev! Ser ju ut som ny nästan ju. Har du plastat om den och sånt? Eller bara målat?
Han som ägde den tidigare hade blivit av med motorn, dom hade sågat loss allt med motorsåg.. sen hade den också legat på grund, så skrovet var helt paj.. men med lite glasfiberväv.. lite glasfiber spackel och sedan färg.. så jaa.. den vart fan nästan som ny.. gör man det bara med lite kärlek och en jäklar en amma.. och en JÄVLA massa pilsner så blir oftast resultatet bra! =).. men jag kan säga som så.. slipningen var inte rolig.. men såhär i efterhand så var det värt det.. visserligen så är färgen ifrån biltema ganska tjock.. och "förlåter" ganska många skavanker.. men som sagt.. slipa slipa slipa... hehe.. lycka till! och pma gärna om du vill ha fler tips och bilder på hur den såg ut innan och fler bilder med färdiga resultatet!.. har även en annan båt, samma modell som var ännu värre.. men som svärfar sa.. det kan se hopplöst ut.. men lägger man lite arbete på det så blir det oftast bra! =)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av martinus Visa inläggSnyggt! Hur har du gjort när du har målat? Använt nån primer?
tackar! hmm.. grundfärg ifrån biltema.. sedan 2 komponent.. finns blå,röd,grön och vit..
=)
Kommentera
-
Najsigt!
Önskar fler kunde ta lite foton på före, under och efter när de fixar till gamla plastbåtar.
Det är en speciell känsla att bara se när någon har fixat till något själv och läsa om hur de gjort. Gärna med lite egenuppfinningar också så klart.
Och ja, jag gillar Äntligen hemma också :P
Pyssel med både elektronikprylar, bilar och båtar är riktigt intressant att läsa om. Men jag har för låga tankar om min egen kunskap för att våga mig på saker själv och har ingenstans att vara.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inläggNajsigt!
Önskar fler kunde ta lite foton på före, under och efter när de fixar till gamla plastbåtar.
Det är en speciell känsla att bara se när någon har fixat till något själv och läsa om hur de gjort. Gärna med lite egenuppfinningar också så klart.
Och ja, jag gillar Äntligen hemma också :P
Pyssel med både elektronikprylar, bilar och båtar är riktigt intressant att läsa om. Men jag har för låga tankar om min egen kunskap för att våga mig på saker själv och har ingenstans att vara.
Det ska finnas bilder på hur båten såg ut från början någonstans i denna tråden. Har tagit lite bilder idag medan vi har plastat. Det var helvete vilken huvudvärk man fick av den skiten. Bra blev det, var lite lurigt i början, men sen när man fick lite kött på benen så gick det rätt så fint. Har nästan plastat hela relingen nu.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ztaphi Visa inläggDet var helvete vilken huvudvärk man fick av den skiten.
Styrenet!
Kommentera
-
Ztaphi, du måste investera i en skyddsmask när du plastar med polyesterplast eller dubbelkomponent.
Är inte alls bra annars för kroppen. Finns på Biltema det med och är värt vatrenda krona.
När du använt masken med filtret så lägger du in den i en plastpåse som du sen knyter.
Då¨håller filtret mycket längre.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av elanen Visa inläggZtaphi, du måste investera i en skyddsmask när du plastar med polyesterplast eller dubbelkomponent.
Är inte alls bra annars för kroppen. Finns på Biltema det med och är värt vatrenda krona.
När du använt masken med filtret så lägger du in den i en plastpåse som du sen knyter.
Då¨håller filtret mycket längre.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 813 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka