buster L - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

buster L

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• buster L

Hej helt ny på båtar men behöver hjälp av kunninga fiskare som ni på detta forum.. Jag ska köpa en beg buster L 1996 med en yamaha 50 hk 4 takt 2002.
    Båten ser ok ut och motorn går bra. Jag kan köpa den för 60000 kr är det ett bra pris? mvh Michel

Bra och bra, ett suveränt pris snarare.

KÖP!
    http://nypanfishingteam.blogg.se/

Kommentera

nä klart den inte är har försäkringspapper och motornummer samt båtnummer får en trailer med obromsad 30 han behöver pengar.

Kommentera

Köp köp köp!!

Min polare köpte precis en Buster L !!
        Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ursprungligen postat av michel67 Visa inlägg
          Hej helt ny på båtar men behöver hjälp av kunninga fiskare som ni på detta forum.. Jag ska köpa en beg buster L 1996 med en yamaha 50 hk 4 takt 2002.
          Båten ser ok ut och motorn går bra. Jag kan köpa den för 60000 kr är det ett bra pris? mvh Michel
          Priset låter lite FÖR bra för att allt ska vara seriöst, får Du med alla papper på båt och motor och kvitto på det priset måntro?

Dessvärre är båten inget att ha då den tillhör de årgångar av Buster L som dras med ett av Fiskars förtiget konstruktionsfel som gör båten sjöoduglig, så ska den användas på större vatten en mindre insjöar så köp något annat!!

Hade en L av samma typ som höll på att bli min och polarens död pga nämda fel så glöm den och köp en sjövärdig båt, har kört Buster sedan 1983 och har en idag också och har varit nöjd med alla utom just L, men aldrig att jag sätter min fot i en L igen

Bra alternativ i den storleken av aluminium är Silver Fox och Linder Arkip, eller kliv upp en storlek då är Buster XL och Silver Hawk fina alternativ.

PS Ang det nämda felet så sök här på FS så hittar Du vad jag skrivit tidigare så slipper jag skriva om allt igen DS

Kommentera

Ska ha den att åka lite runt Lidingö samt vaxholm när det är lungt i vattnet. Kan man inte åtgärda felet på den typ om man bygger något i förern?

Kommentera

Är det något mera man ska tänka på när man köper båten om han har försäkringspapper och motornummer samt båtnummer. Jag kommer att ringa till larmtjänst och dubbelkolla båten.

Kommentera

Ett bra köp är en båt som inte har inbyggda fel. Så därför är det inte mer värd. Lägg hellre pengar på nåt sjövärdigt direkt. Tänk på att det finns andra människor som vet om bristen på Buster L. Speciellt vid försäljning längre fram.
                Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av michel67 Visa inlägg
                  Ska ha den att åka lite runt Lidingö samt vaxholm när det är lungt i vattnet. Kan man inte åtgärda felet på den typ om man bygger något i förern?
                  Nej det är i grundkonstruktionen och kan inte fixas av ägaren.

Personligen skulle jag inte vilja använda den båten i de vatten Du nämner ens i lungt väder, och skulle det blåsa upp vilket det gör fort i skärgården så ligger Du pyrt till.

Men vi är ju alla olika rädda om livhanken och denna åsikt står för mig, andra gör hur de vill med sina liv, men se iaf till att inte utsätta oskyldiga/ovetande för fara och åk ensam!

Oavstt vilken båt Du köper så begär fullständig dokumentation av säljaren, alltså org kvitto på båt/motor om det är första ägaren annars kvitto på att säljaren köpt den ärligt, försäkringsbrev för minst det innevarande året, ev kvitton från verkstad på utförda servicar eller andra jobb och manualer till motorn.

Ingår reggad trailer i köpet så begär kvitto, reg bevis, besiktningspapper och försäkringspapper på den med.

Självklar ska Du vid köpet få ett ordentligt kvitto på det med person/adress uppgifter och en spec på vad som ingår och om det är ev skador på varan som Du godkänner och glöm inte att kolla leg så att det stämmer med vad som skrivs på kvittot.
                  Senast ändrad av Rospigg; 2008-09-07, 20:42.

Kommentera

Låter ju som den är livsfarlig har googlat men inte hittat något som beskriver det du säger. fick en uppgift
                    att 50000 buster l finns i norden

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 804 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka