Alternativ till Tracker Pro Gudie? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Alternativ till Tracker Pro Gudie?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Alternativ till Tracker Pro Gudie?

Har äntligen tagit upp fisket på allvar igen. Men som alltid är det roligast att fiska från båt och eftersom att ekonomin samt utrymme nu tillåter mig skaffa en båt funderar jag på att göra slag i saken.
    Båten kommer till en början parkeras på min garageuppfart och således stå på kärra. Med andra ord krävs en båt som kan dras med b-kort och är hyffsat enkel att hantera.
    Ska i första hand användas till fiske, både kastfiske och trolling. Kanske även flugfiske i framtiden. Med andra ord en rätt stabil båt. Slitstark och oöm är andra egenskaper som eftersöks. Visst kommer det även bli badturer och utflykter med faniljen, men som sagt. Första hand fiske.
    Satt och kikade på båtar och hittade en båt som heter Tracker Pro Guide V16 WT. En sådan båt går på runt 180 kkr inlusive allt och det verkar vara en perfekt båt för mig. Dessvärre är 180 kkr lite väl blodigt för en "första-båt" och jag behöver inte alls en ny båt. Så vad finns det för bra alternativ till denna Tracker, det är en djungel på blocket och det är svårt att fokusera sig på något därför eftersöks tips. Sen kommer kruxet, priset. Har väl egentligen inte satt något maxtak men 180 kkr är för mycket pengar. Kan man komma undan med en hundring och få en fullt utrustad båt inklusive släp (80 km eller bromsat) så snackar vi. Gärna billigare men vill samtidigt att den ska uppfylla många av mina krav även om jag kan göra avkall på vissa saker för att i handra hand få en bättre/billigare båt.

Tracker Pro Guide V16 WT:

Det fanns ju åtminstone tre begagnade Deep V-tracker på blocket. Bara att kolla om nån av dom kan va nåt.

Kommentera

http://www.blocket.se/vi/17816861.htm?ca=6_s eller kanske den här http://www.blocket.se/vi/16271992.htm?ca=6_s

Kommentera

Kolla va de kostar att köpa i finland, eller att importera från USA, har själv funderat på det.. det finns 2-3 trådar om Tracker på detta forum..

Annars kanske min båt är till salu, har ej bestämt mig 100% att sälja än dock..
        En Buster RS, 40 hk yamaha motor, El-tilt, el-läns. 2 st 20 l tankar... 3 spöhållare.
        Grymt stabil och prisvärd båt..

dock utan båtvagn, men de kostar bara runt 5 tusen

PM:a vid intresse

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
        18 svar
        5 825 visningar