Ryds 610 big fish eller Bayliner trophy 1802 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ryds 610 big fish eller Bayliner trophy 1802

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
    Haha Firehand stämmer säkert! dock envis som jag är vill jag påpeka att mestadelen av krackeleringarna kommer från trailerkörning 610an har dubbla maskiner i bak och kanske en gasglad gosse vid ratten när den ligger på trailern under förflyttning en av fördelarna med 600 serien, man kan faktiskt förflytta den utan eskort med blinkande ljus framför pga tunnare skrov som sagt allt är en avvägning och så länge motorerna inte ramlar av vare sej på sjön eller vägen skiter jag iaf av några blemmor, gillar dem mer än Buster....
    Hej TamTam; Det blev kanske för mycket hoppande på grusiga och gropiga vägar när Stefan "Trumman" Trumstedt och jag deltog i en trollingtävling som gick både i Hornavan och Tjeggelvas med Stefans Ryds 610 Big Fish. Den 5 mil långa grusvägen mellan Arjeplog och Tjeggelvas var en hårdtest för min gamla Merca och "Ryysen". Två trollingekipage körde av vägen varav ett ekipage hamnade i diket. Vi fick några smårödingar, men hade inte mycket att hämta i toppstríden mot den "inhyrde indianen" Thomas Lestander, Arjeplog, Hasse Thelin (Fiskeshopen i Karlshamn) och Christer Öhnerud (yrkesfiskaren från Nynäs). Tjeggelvas är Piteälvens största sjö, och en av Lapplands större sjöar som ligger fem mil norr om Arjeplog, och ingår i Piteälvens avrinningsområde.
    Go for the Big Ones!
    Old Firehand
    Senast ändrad av Old Firehand; 2008-09-10, 15:07.

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
      Hej TamTam; Det blev kanske för mycket hoppande på grusiga och gropiga vägar när Stefan "Trumman" Trumstedt och jag deltog i en trollingtävling som gick både i Hornavan och Tjeggelvas med Stefans Ryds 610 Big Fish. Den 5 mil långa grusvägen mellan Arjeplog och Tjeggelvas var en hårdtest för min gamla Merca och "Ryysen". Två trollingekipage körde av vägen varav ett ekipage hamnade i diket. Vi fick några smårödingar, men hade inte mycket att hämta i toppstríden mot den "inhyrde indianen" Thomas Lestander, Arjeplog, Hasse Thelin (Fiskeshopen i Karlshamn) och Christer Öhnerud (yrkesfiskaren från Nynäs). Tjeggelvas är Piteälvens största sjö, och en av Lapplands större sjöar som ligger fem mil norr om Arjeplog, och ingår i Piteälvens avrinningsområde.
      Go for the Big Ones!
      Old Firehand
      www.trumman.com
      Vägen till Tjeggelvas är inte rolig ingen väg man ska vara stressad efter 7mil grusväg till båtrampen i Örnvik men fisket kan ibland vara riktigt bra där. Tomas "silverminken" Lestander med årets största öring från Tjeggelvas 7,46kg

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av team char Visa inlägg
        Vägen till Tjeggelvas är inte rolig ingen väg man ska vara stressad efter 7mil grusväg till båtrampen i Örnvik men fisket kan ibland vara riktigt bra där. Tomas "silverminken" Lestander med årets största öring från Tjeggelvas 7,46kg
        http://bp2.blogger.com/_zbCN2haLyxg/...ander_5497.jpg
        Hej Team Char; Jag träffade Tomas Lestander när jag var uppe och fiskade i Hornavan och Saltstraumen 2004 och 2005. Tomas gav oss många fina, värdefulla tips om röding- och öringfisket när vi var uppe i Arjeplog. En av Tomas favoritwobbler var Purelure Tietsä.
        Save the Big Ones for me!
        Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
        18 svar
        5 825 visningar
        0 gillar