Grill till båten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Grill till båten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Grill till båten

Har förgäves försökt få tag på en sådan här grill: http://www.kolgrill.com/friluftsgrill/ men har i stort sett gett upp hoppet och letar nu efter andra grillar. Kravet är att den ska vara lämplig att stuva undan när man inte använder den. Klotgrillar går alltså bort på en gång :-) Givetvis skall grillen inte användas i båten utan på land efter avslutat fiske - vid övernattningar ombord.

Har ni några tips?
    www.morganlewin.se

En jag jobbar med har gjort en roterbar grill i båten. Hav viker ut den utanför båten då han grillar och tömmer sen kolen i vattnet från en lucka underifrån då han är klar.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mogge Visa inlägg
      Har förgäves försökt få tag på en sådan här grill: http://www.kolgrill.com/friluftsgrill/ men har i stort sett gett upp hoppet och letar nu efter andra grillar. Kravet är att den ska vara lämplig att stuva undan när man inte använder den. Klotgrillar går alltså bort på en gång :-) Givetvis skall grillen inte användas i båten utan på land efter avslutat fiske - vid övernattningar ombord.

Har ni några tips?

en halv minut på google resulterade i detta, har inte kollat länkarna men dom går alla in under "Kompakt för picknicken" enligt GT. kanske t.o.m hittar något ännu trevligare.

KÖPSTÄLLEN: Barbecook 08-560 316 70, www.barbecook.se, Bromma Järnaffär, 08-25 92 00, Claes Ohlson 0247-445 00.www.clasohlson.se, Dancook 45 8773 6000, www.dancook.dk, Eld & Vatten 0304-678 140, www.magmagrill.se, Fogas 08 - 702 90 29, www.fogas.se, Gardenmaster 042-10 82 51, www.gardenmaster.se, Granngården 040-22 58 80, www.granngarden.se, Hornells 0660 701 66, www.hornells.com, Järnia, 033-20 45 70,www.jarnia.se, Kamafritid 036-35 37 00, www.kamafritid.se, Landmann 0370-69 35 80, www.landmann.se, Lidab 0370-999 10, www.lidab.com, Muurikka 0660-701 60, www.muurikka.se, Outdoor Trädgårddesign 08-674 00 50, Sagaform 033-23 38 00, www.sagaform.se, Smeg 040 669 54 90, www, smeg.se, Svensk kolgrill 08-420 59 656, www.kolgrill.com, Weber 08-590 747 75, www.eu.weber.com, Scandy Garden 040-21 40 00, www.scandy.se

Kommentera

Tack LordPike. Google är jag mycket väl bekant med . Det var dock mer personliga tips efter praktiskt användande som jag hoppats på...
        www.morganlewin.se

Kommentera

The one & only: http://www.eldochvatten.com/html/cobb_grillen.html

Opps, edit...jag missa de där me klotgrillar!

Bossegrillen är inte helt fel då: http://www.bbqnordic.se/produkter.html

Senast ändrad av Pikeless; 2008-07-14, 20:42.

Kommentera

Kolla här kanske något intressant .
            Erare humanum est

Kommentera

Mattias
              www.sportfiskare.nu

Kommentera

jag har en sån här http://www.enbraaffar.se/fritidsbuti...ml?language=sv den är enligt mej helt prefekt! jag har haft den i 2 år och jag är mycke nöjd med den. iochmed att den slocknar när man stoppar ner den i påsen är den dessutom perfekt att ha på balkongen på sommaren

mvh Peter

Kommentera

Ursprungligen postat av pasi75 Visa inlägg
                  En jag jobbar med har gjort en roterbar grill i båten. Hav viker ut den utanför båten då han grillar och tömmer sen kolen i vattnet från en lucka underifrån då han är klar.
                  Det där är riktigt begåvat! Tackar för tipset dock blir man väl som vanligt ett miljösvin då kanske mvh
                  I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                    Det där är riktigt begåvat! Tackar för tipset dock blir man väl som vanligt ett miljösvin då kanske mvh
                    Kol är väl bara bra för vattnet !

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 818 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka