Silver Hawk 540 CC - Vad ska jag ta för PRIS??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Silver Hawk 540 CC - Vad ska jag ta för PRIS???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Silver Hawk 540 CC - Vad ska jag ta för PRIS???

Funderar på att lägga ut min Silver Hawk 540 CC på blocket... men jag vet inte vad jag ska sätta för utpris, någon som har en aning om vad det kan vara värt? Helt klart ångest över att sälja (om jag nu bestämmer mig för det). Funderar på att köpa en Biltaksbåt istället för att kunna rikta in mig på fisket i alla fina ofiskade sjöar vi har har i Sverige.

Detta ingår:
    Båt: Silver Hawk 540 CC (06:a men utplockad 07)
    Motor: Mercury F80 ELPT EFI (07:a)
    Trailer: Bromsad (ca 25 000 kr, kommer inte ihåg märke, använd 1 gång)
    Lod/plotter: Lowrance LCX27C
    Bottenmålad: Ja

Båten är i fint skick och endast använd i 1,5 säsong.

Bara båt+motor paket på Marindepån går loss på 255700 kr

Vad kan detta paket vara värt?

Tacksam för expertsvar...

/Nicklas

Kolla vad du får i inbyte och plussa på lite, kolla liknande saker på blocket/hos båtfirmor om du inte redan gjort det.
    sigpic

Kommentera

Så som båtmarknaden ser ut idag tror jag inte du kan utgå ifrån vad du gav (har precis sålt en båt). Jag tror att du helt enkelt får kolla vad andra liknande båtar ligger ute för och sedan lägga dig minst 10 000 under dessa. Men jag skulle tippa på att du kanske får runt 180 000.

Kommentera

Det är säkert ett eftertraktakt ekipage för en sportfiskare, Värdet är ju även beroende på allmänt skick och driftstimmar på motorn. Ett tips är att förhandla om trailern ska ingå i köpet eller ej, vilken ändå lär vara ganska lättsåld i båtupptagningstider. Bestäm dig för ett sistapris som du inte berättar för någon, annonspriset sätter du 20% högre..

Kommentera

Ursprungligen postat av nijo Visa inlägg
          Funderar på att lägga ut min Silver Hawk 540 CC på blocket... men jag vet inte vad jag ska sätta för utpris, någon som har en aning om vad det kan vara värt? Helt klart ångest över att sälja (om jag nu bestämmer mig för det). Funderar på att köpa en Biltaksbåt istället för att kunna rikta in mig på fisket i alla fina ofiskade sjöar vi har har i Sverige.

Detta ingår:
          Båt: Silver Hawk 540 CC (06:a men utplockad 07)
          Motor: Mercury F80 ELPT EFI (07:a)
          Trailer: Bromsad (ca 25 000 kr, kommer inte ihåg märke, använd 1 gång)
          Lod/plotter: Lowrance LCX27C
          Bottenmålad: Ja

Båten är i fint skick och endast använd i 1,5 säsong.

Bara båt+motor paket på Marindepån går loss på 255700 kr

Vad kan detta paket vara värt?

Tacksam för expertsvar...

/Nicklas
          Är det CC-moddellen med 2 stolar bakom pulpeten?

Är båten fräsch så skulle jag nog räkna med klart mer än 180 000, även om ett nytt ekipage går att få billigare än 255 000.

Med ekolod och trailer så skulle jag förvänta mig minst 220 000.
          Hälleflundrafiskare

Kommentera

Nej det är CC modellen med lilla soffan bakom pulpeten. Den man kan flytta ryggstödet, det finns även förvaring i soffan + bottenplugg så man kan ha den som sump eller is+ kall bira.. 220000 låter bättre, tycker också den är värd det, minst med tanke på att den bara gått max 100 timmar. tack för svar. Hur är det annars med Uerkungen? Man längtar tillbaks till Söröya!

Kommentera

Nej det är CC modellen med lilla soffan bakom pulpeten. Den man kan flytta ryggstödet, det finns även förvaring i soffan + bottenplugg så man kan ha den som sump eller is+ kall bira.. 220000 låter bättre, tycker också den är värd det, minst med tanke på att den bara gått max 100 timmar. tack för svar. Hur är det annars med Uerkungen? Man längtar tillbaks till Söröya!
              Jag kan hålla med om att 220' låter bättre och roligare men nu var ju frågan hur mycket du skulle få

Kommentera

Båtmarknaden är förvisso inte superhet just nu men 180 000 låter lite väl lågt. Längtar tillbaks är bara förnamnet, VAr där en sväng i juni men man får väl hålla sig lugn till nästa år. Antar att Du ska med till Röst? Läge för några nyt båtpb?
                Hälleflundrafiskare

Kommentera

Jag får se hur jag gör, kommer nog inte klara av att sälja den ändå och får jag inte 220000 kan jag lika gärna behålla den med tanke på att jag lagt ut nästan 280000 för hela paketet med lod och trailer...

Jag ska tyvärr inte med till Röst, fick inte ihop det rent tidsmässigt. Är helt knäckt! Henke och Olle verkar sjukt laddade dock, man är ju extremt avis, det var verkligen grymt kul sist och ett bra gäng som åkte. Jag funderar på att sticka dit i vår igen (Söröya) så det vore kul om man kunde få ihop ett gäng. Måste försöka hitta på lite sköna fisken nu på sommaren men det är svårt, kanske blir ett par dagar på åland (Simskäla) och köra abborrfiske, riktigt bra där i slutet av juli.

Kommentera

Jag får se hur jag gör, kommer nog inte klara av att sälja den ändå och får jag inte 220000 kan jag lika gärna behålla den med tanke på att jag lagt ut nästan 280000 för hela paketet med lod och trailer...
                    .
                    Kan förstå det Lycka till hur du nu än gör

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 813 visningar
                    0 gillar