Marinkikare prisvärd! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Marinkikare prisvärd!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Marinkikare prisvärd!

Vill ha tips på en prisvärd marinkikare då den jag har inte funkar så bra för mina behov, har ingen nytta av pejlkompass och avståndsmätare så en renodlad kikare är vad jag vill ha.

Vill inte ha någon dyr historia som jag inte törs ha ligga kvar i båten, utan en enklare men prisvärd i hyfssad kvalitet som alltid finns tillgänglig för den har jag mera nytta av än en dyr kvalitetskikare som ligger kvar hemma för att jag glömde ta med den!

Har endast 3 krav på den:
    1. 7X50
    2. Vattentät helst gasfylld
    3. Free focus alltså en självjusterande

Vad har Ni i Era båtar, tips erfarenheter och var köper man sånt här till bra priser (jo jag känner till E-bay ) men handlar gärna i Sverige.

vet ej vilken prisklass du pratar om men kolla på http://www.oxo-optik.se/ de har en kikare som heter LISTA 7x50 kostar 795kr och den har fixfokus är gasfylld och vattentät. har en oxo kikare dock ej vattentät och med vanlig fokus och jag är jätte nöjd med den.
    www.solskensmetarna.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Konkwista Visa inlägg
      vet ej vilken prisklass du pratar om men kolla på http://www.oxo-optik.se/ de har en kikare som heter LISTA 7x50 kostar 795kr och den har fixfokus är gasfylld och vattentät. har en oxo kikare dock ej vattentät och med vanlig fokus och jag är jätte nöjd med den.
      Prismässigt tänkte jag hålla mig under 1000 kr iaf, sen vill man ju hat så mycket pang som möjligt för pengarna

Listan såg bra ut och ett överkmligt pris för en gasfylld, orsaken att jag vill ha Autofocus är att jag vill kunna använda kikaren med en hand då jag ogärna släpper rattten helt under gång.

Min nuvarande har manuell skärpejustering och det är inget fel på den rent funktionsmässigt bara att den inte går att använda som jag vill, därför står byte för dörren.

Kommentera

Tja,

Vi har en Zenith 8x40 tror varken den är vattentät eller gasfylld å den har definitivt ingen autofocus, men det jag är väldigt nöjd med är vidvinkeln. Tycker det är mycket bättre än den 10x50 som jag hade tidigare. (Säkert självklart för den som kan nåt men det var inte det för mig ) Nu säger jag inte att du ska köpa just den iom att den itne lever upp till specen, men vidvinkeln kan ju vara nåt att fundera på. Jag brukar oxå använda den med en hand och det fungerar trots bristen på autofocus då själva fokus-reglaget sitter rätt lättgillgängligt.
        När drar vi?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
        18 svar
        5 813 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Lärka