alternativ båt. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

alternativ båt.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• alternativ båt.

jag har funderingar på att ta en slang till ett traktorhjul fylla det med fog/byggskum. med tanke på hur stort en sådan slang kan bli borde det ju inte vara några problem med stabiliteten.sedan fästa en plyfaskiva uppe på den sedan använda den som en alternatil "båt"

iden är kanske inte den mest avancerade men tror ni att det skulle funka?

iden kom till mig när jag och en polare uppsökte att gyl som man bara kunde stå på en sida av för det va för mycket vegitation runt gylet. medans andra sidan av gylet va ett guldställe för gädda
    man är ingen fiskare om man inte tar hand om sina fiskevatten

tag med en sopsäck när ni fiskar och plocka lite skräp det tar ju bara 5 minuter

bara så du vet att fogskummet blir inte hårt i en slang det måste vara ute i luften för att stelna
    en kompis till mig kom på samma ide fast då var det att göra bojar i balånger men det stelnade alldrig

Kommentera

Ursprungligen postat av bobbo1234 Visa inlägg
      bara så du vet att fogskummet blir inte hårt i en slang det måste vara ute i luften för att stelna
      en kompis till mig kom på samma ide fast då var det att göra bojar i balånger men det stelnade alldrig
      jodå det stelnar så länge det får luft. stänger man in det eller fogskummet åker ut genom påfyllnadshålet så "aktiveras" skummet inte inuti. men jag ska göra ett flertal lufthål och fylla slangen systematiskt.

tag med en sopsäck när ni fiskar och plocka lite skräp det tar ju bara 5 minuter

Kommentera

Jag fick en helt galen ide, Gummibåt!? borde väl till o med bli billigare än att fixa en traktorslang och en bunt flaskor fogskum ärligt talat

Kommentera

Ursprungligen postat av Falk Visa inlägg
          Jag fick en helt galen ide, Gummibåt!? borde väl till o med bli billigare än att fixa en traktorslang och en bunt flaskor fogskum ärligt talat

glasmästaren som va på jobbet lämnade 2 flak med fogskumm(24 st) och sa att han inte behövde dem så jag tog dem och slangar har jag liggandes hemma

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
          18 svar
          5 813 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Lärka
          av Lärka